Buiten bed maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vena

Re: Buiten bed maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:24

Als je grote plakken stro onder de rubber matten legt, dan krijg je ook een fijn matras en blijft het stro ook een beetje liggen en wordt het geen natte bende door regen of urine. Ik heb dat zo op de wei gemaakt voor mijn zieke pony.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:50

Knoflook niet doen!! Is erg slecht voor paarden.

Ik zou met die darmen aan de slag gaan... waarom wachten?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:59

Ik ga mee met Koper en Ninx. Met die darmen aan de slag, dat zou best een heleboel kunnen schelen. Zeker als ik lees dat je paard last heeft van gas en water bij de mest; dat hoort gewoon niet.
Ik kan me voorstellen dat je paard een opnameprobleem heeft door zand in de darmen, waardoor ze juist weer zand gaat eten. Vicieuze cirkel dus.
Ik heb goede ervaringen met middelen van Phytonics (Clear Intestine, Gastri Comp), maar ook met Micro Comp.

In de tussentijd zou ik tapijt over het zandgedeelte van de paddock leggen. Niet op de stenen, dan helpt zo'n dun laagje tapijt ook niet.
Het idee van stro onder de matten vind ik ook een goeie, maar dus allemaal wel als tijdelijke oplossing.

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 22:10

De tip van het stro onder de matten is zeker een goede en bruikbare tip. Bedankt!

Met de darmen ben ik al aan druk bezig! Er zijn diverse bloedonderzoeken gedaan. En ze krijgt nu speciaal voer van de DA wat speciaal bedoeld is voor paarden met gas en mest water enz. Ik heb hiervan nu ruim 60kg op gevoerd (2 maanden) tot nu toe merk ik nog weinig effect van het voer. Maar het herstel van de darmen heeft ook tijd nodig, aldus de DA. Ik heb nu nog voer liggen voor 1 maand. Dan heb ik dit voer 3 maanden gevoerd. Als het dan nog niets doen dan wordt het tijd voor de volgende stap.

Dat ik dus het probleem niet aanpak is wat kort door de bocht!

Elke week,maand een ander middeltje of poedertje gaan geven schiet ook niet op. Iets heeft tijd nodig om in te werken waardoor het soms ff duurd voordat je ziet of iets effect heeft of niet.

De DA, tandarts, masseur en osteopaat zijn de afgelopen tijd met regelmaat op de stoep geweest. Het probleem lijkt in de blinde darme te zitten.
Geloof mij,ik zou niets liever willen dan dit probleem opgelost zien. En daar ben ik ook druk mee bezig.Maar dat gaat helaas niet van de een op de andere dag, en is het zoeken naar oplossingen en dat heeft tijd nodig!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:53

Ik heb hetzelfde voer gevoerd.... zonder succes.
De hoeveelheid die ik ervan moest voeren en het feit dat er zoveel granen in zaten stond me ook tegen.

Ik begrijp ook wel dat je niet van alles doorelkaar wilt proberen.
Maar zo simpel en natuurlijk mogelijk met een aantal natuurlijke supplementen deden bij mij de truc

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 06:14

TS ik zeg niet dat je het probleem niet aanpakt. Wat ik wel lees is dat je aanpak tot nu toe niet heeft opgeleverd wat je wil bereiken. Waarom er dan nog een maand mee doorgaan? Als je je paard nu laat doorlichten ipv over een maand is dat toch alleen maar een maand winst?

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 12:16

Iedereen bedankt voor de tips. De stelconplaten voor de nieuwe grotere paddock zijn besteld.

Tot die tijd is dit haar buitenbed. Ze heeft er al 1x op gelegen, dus misschien is het toch wat wennen voor haar Afbeelding