Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol013 schreef:En toch is júíst bemesten vaak de formule voor gezond gras en ruwvoer.
Dan heb je veel meer kans op gras wat fatsoenlijk kan groeien en juist vezel en eiwitten aanmaakt ipv gestresst te raken en suiker rijk te zijn.
Strookbegrazing werkt juist heel goed. Alleen zou je om het echt goed te doen een draad aan de voor- en achterkant moeten verzetten. Dan heb je dat korte gestresste gras ook niet.
Ik zou mijn paarden juist nooit op onbemest land willen hebben. Maar wel om dezelfde redenen die jij noemt koper.
Je kunt natuurlijk wel met de boer proberen te overleggen hoeveel hij injecteert. Een beetje minder wil hij misschien wel doen in overleg.
Koper schreef:pol013 schreef:En toch is júíst bemesten vaak de formule voor gezond gras en ruwvoer.
Dan heb je veel meer kans op gras wat fatsoenlijk kan groeien en juist vezel en eiwitten aanmaakt ipv gestresst te raken en suiker rijk te zijn.
Strookbegrazing werkt juist heel goed. Alleen zou je om het echt goed te doen een draad aan de voor- en achterkant moeten verzetten. Dan heb je dat korte gestresste gras ook niet.
Ik zou mijn paarden juist nooit op onbemest land willen hebben. Maar wel om dezelfde redenen die jij noemt koper.
Je kunt natuurlijk wel met de boer proberen te overleggen hoeveel hij injecteert. Een beetje minder wil hij misschien wel doen in overleg.
Maar bemest dan gezond. Van geïnjecteerd gras krijgen zulke paarden problemen. Als die boer ook stalmest heeft die hij kan uitrijden is het al een heel ander verhaal.
Met strookbegrazing blijf je houden dat ze het korte, gestresste gras afvreten. Paarden knagen het gras af tot onder het groeipunt, dat gras is dus per definitie gestresst. Als je ze elke dag kort in lang gras zet heb je dat hele probleem ook niet.
Palousa_boy waarom zet je dan niet ook hooi in de schaduw neer? Het lijkt nou net of jouw paarden moeten kiezen tussen eten of schaduw.
pol013 schreef:Met strookbegrazing wordt het gras wordt juist niet te kort als je het goed doet. Dan zijn ze al weer verder vóór het zo kort is. Maar dan moet je wel aan beide kanten een draad verschuiven.