Als jij en je paard er verder prima staan zou ik niet verhuizen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje1990 schreef:Bellatrix schreef:Is het verder een topstal voor jou of voor je paard?
Haalt me de woorden uit de mond. Zat al precies met deze vraag in mn hoofd toen ik de OP gelezen had
superpony schreef:Mensen vergeten echt alle risico's van op stal staan. Die zijn minstens zo groot als buiten staan, dus dat zijn geen redenen eigenlijk. Daarnaast geeft veel op stal staan weer meer problemen. Maar als mensen het normaal vinden dat hun paard zo kort buiten staan, worden oplossingen voor problemen altijd in iets anders gezocht.
Ik lees mok, wat niet door nattigheid komt. Dat is echt achterhaald.
Mijn oude ruin kan ook niet op gras, dus hele jaar rond op ruime paddock met hooi.
Die van ons konden eerst zelf kiezen en nu gaan ze dus 's avonds naar stal. We halen ze zelf binnen. Ze gaan rond half 8 naar buiten en wij halen ze in de winter ergens rond 18/19 uur binnen. Dan staan ze dus 10 uur buiten, wat wordt aangezien als lang. Maar 10 uur buiten, is nog steeds 14 uur op stal!!
Als we ze een keer eerder binnen hebben gehaald, zeg rond 16/17 uur, gingen we rond 20uur nog even wandelen.
Dat vraagt veel van ons, want het kost veel tijd. Zeker naast een gezin en mn man die bijna 60u werkt.
Nu halen we ze rond 19-20uur binnen en straks als de klok vooruit gaat gaan we pas na het eten.
In de zomer kunnen ze wel 24/7 buiten blijven.
Wij staan midden in het bos en de zwijnen lopen voorbij, waardoor ze weleens flink rondrennen. Dat vinden ze eng. Maar het is niet anders. We rijden meerdere keren pw in het bos en komen ze dan ook wel tegen.
Hier komen ook leger heli's voorbij en daar reageren ze weer totaal niet op.
Onweer ben ik zelf bang voor, dus daar heb ik zelf wat moeite mee. Maar voorheen konden ze kiezen en had ik het niet in de hand. Nu gaan ze op stal, op 1x na en voel ik me beter. Terwijl ze behoorlijk wat risico lopen op stal. Daar kunnen ze geen kant op.
GamblersCup schreef:In dit geval gaat wat mij betreft dan ook dat bewegen vóór op een ruime, lichte stal. Wij noemen het vaak ruim, terwijl het nog steeds een hokje is waar het paard zich alleen maar in kan omdraaien. En bij veel stallen gaat 's avonds gewoon de deur dicht en het licht uit, al noemen ze "5 uur" al 's avonds.