Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:Ruwvoeronderzoek niet gedaan. Mijn vader heeft er veel verstand van en het komt van goed natuurland waar veel kruiden staan. Kan het wel doen, maar ruwvoeronderzoek doen ze maar met 1 pakje toch? Heb er 700 staan + 52 kuil pakken. Dan blijf je toch testen? Of denk ik te moeilijk
En volgens de dierenarts komen ze dus helemaal niks te kort. Dat is het rare. Neem aan dat die man ee verstand van heeft?
Kabayo schreef:Er is een mineralen test gedaan. Niks geen bloed test. Die hebben we er wel voor de zekerheid bijgedaan (waren toch bezig) en uit beide testen was niks afwijkends. Dat zal dan wel wat jij zegt, buiten de bloedbaan zijn. Ik was aan het werk dus ik was er niet bij. Mijn moeder wel
Op google staat een heel PDF bestand over draversbrok. Kan helaas niet de link hier neerzetten aangezien het dus een PDF bestand is
En wat voor mineralen voer-preperaat raden jullie dan aan?
We maken het hooi zelf. Komt van 2 percelen (9ha) natuurland, hun eigen weide (1 snee, 1ha) en we hadden dit jaar nog 2 kleine stukjes van de buren (gewoon grasland voor kuil-hooi, 3 ha samen dacht ik)
Zeker, meten is weten. Maar ik moet dus alle pakjes meten? Alle 752 pakken? Hoe duur word dat. Enne zo schraal was dat stuk niet
ual_95 schreef:Misschien een heel stom antwoord dit, maar wat als je het nou eens van de andere kant aanpakt?
Kan je het zand niet gewoon 'vies' maken?
Kabayo schreef:ual_95 schreef:Misschien een heel stom antwoord dit, maar wat als je het nou eens van de andere kant aanpakt?
Kan je het zand niet gewoon 'vies' maken?
Hoe zie je dat precies voor je? Het zijn 4 stuks, best wel ruim, en 1 word nog gebruikt als longeerbak
Graaskorf tijdelijk is een optie. Bestaan er wel graaskorfen voor shets? Moet ik er wel veel inkopen. Mag wat kosten
Almightly oke! Kan ik zeker proberen! Dankje voor de tip
Kabayo schreef:ellis2912 schreef:Misschien een hele simpele oplossing, maar heb je al geprobeerd iets in de paddock te leggen als afleiding? Bijvoorbeeld een grote bal, liksteen etc.
Zoals ik al ergens eerder zei. Ze hebben een speelbal, jollyballikstenen hebben ze in de stal trouwens
DRhorse2002 schreef:nog iets; lijnzaadolie over het (kracht)voer doen, gewoon een scheutje, kans is groot dat dat helpt.
Vitaminenspuit zou ik niet doen, dan komt alles in 1x binnen en komt de helt er weer uit in mest en urine. zou ik niet doen, zonde van je geld.
mooney schreef:Nog even over een compleet andere boeg, je paddocks zijn dus eigenlijk landjes die kaal gegeten zijn en daardoor 'zand' zijn geworden? Tenminste dat is wat ik opmaak uit de foto nu.
Dan zou het namelijk heel goed kunnen dat ze niet perse het zand willen eten, maar dat ze de overgebleven wortels van het gras aan het zoeken en eten zijn waardoor ze dus in de grond gaan wroeten en zand binnen krijgen.
Kabayo schreef:fransje23 schreef:Als het van voornamelijk van twe percelen komt zou ik een monster nemen van twee pakken, 1 van elk perceel. Heb je een aardig idee. Binnen een perceel kan het ook wisselen maar zo nauwkeurig hoeft het nu ook weer niet.
Oke! En waar kan dat? Hoe duur is dat?