Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
x_tico schreef:Ik volg dit ook even! Wij hebben ook een huis gekocht met 1,4 hectare. Wij hebben ze nu thuis staan bij mijn ouders waar ik nog gewoon woon heb wel mijn ideeën wat ik fijn vind. Ik heb al helemaal een indeling op schaal gemaakt zoals het voor mij het meest logisch werken lijkt. Ik zal even kijken of ik iets kan plaatsen hier.
Ik ben heel benieuwd naar de indeling. 
Mooi en praktisch zijn inderdaad niet altijd hetzelfde helaas. Helemaal rondom houten omheining wordt wel erg duur vrees ik. Ik neig nu naar houten palen met drie linten. Maar er zijn alleen al zoveel soorten en maten palen.
Vind je 1.20 meter hoog genoeg voor de rijbak? En hoe bevalt het je om deze recht te hebben staan? Ik ben nogal slecht in van de hoefslag af rijden, dus volgens mij kan ik de omheining beter schuin plaatsen voordat ik er elke drie meter in hang.
V-front ben ik wel ergens met je eens. Het ziet er wel gaaf uit. Maar misschien moet je er dan later eens iets boven maken? Geen idee of dat gaat. 

_enna_ schreef:Ohh leuk! Gefeliciteerd!Ik ben heel benieuwd naar de indeling.
@S01: Vind je 1.20 meter hoog genoeg voor de rijbak? En hoe bevalt het je om deze recht te hebben staan? Ik ben nogal slecht in van de hoefslag af rijden, dus volgens mij kan ik de omheining beter schuin plaatsen voordat ik er elke drie meter in hang.

Ik denk geen paddock nodig te hebben, ik heb nu nog maar één paard en dat worden er hooguit twee in de toekomst. Ik vermoed eerder teveel dan te weinig land te hebben straks.

Moet ik dus nog maar eens goed over nadenken.
s0173957 schreef:Beoband lijkt mij toch ook nog niet zo'n slechte optie.
Stevig, goed zichtbaar en goed te combineren met een elektriciteitsdraadje.
In België noemt dit http://www.hipposafetyfence.com/ en is het ook in bruin of grijs verkrijgbaar (op beo-band.nl alleen in zwart, groen en wit).
s0173957 schreef:Heb de prijs van de Hippo Safety Fence eens opgevraagd, komt, exclusief palen, op €1,77 de lopende meter.
Ik kreeg hierop, voor 600m (was er zelf voor aan het kijken voor een weide van ons) 15% korting, zonder onderhandelen.
Palen moeten (net als bij andere omheining) op 3m staan.
Voor 600m zou dat op €1800 komen, plus nog eens €1200 voor de palen (200 gecreosoteerde palen van 2m op 10cm) plus 2 poorten nog eens €500 zou dat op €3500 komen...
Is wel een iets ander systeem dan Beoband, zonder textiel in.
Vind ik op zich nog best ok qua prijs, voor zo'n afstand.
Ik vraag me alleen af of hier alles bij in zit, dus ook de bevestigingsmaterialen? Wel een fijn systeem! Ik las ergens dat gecreoteseerde palen niet meer verkocht mogen worden aan particulieren. Het zou nu tanalith zijn? Is twee meter overigens lang genoeg voor palen, of zouden jullie 2,50 nemen?
Hebben jullie nog tips voor bedrijven die boxen en palen verkopen? De V-boxen ben ik inmiddels wel vanaf gestapt na de tips hier. Mooi idd, maar wellicht niet praktisch naar de toekomst met jonge paarden. Dan maar wanden met een rekje erin waar ze door naar buiten kunnen kijken.
Persoonlijk vind ik dat wel mooi, maar waarom zou je dat om je weilanden/bak willen doen? Of wil je het alleen aan de buitenkant van het perceel? Ik zou dan wel zorgen dat de paarden er niet dichtbij kunnen komen door afstandshouders te gebruiken, maar dan heb je wel weer een strookje gras minder. Tenzij ze er onderdoor kunnen eten. En het is extra geld, want je wilt dat niet in plaats van schriklint.
Leuk om te lezen. Ik bedoel inderdaad het vierkantjesgaas. Vraag is of dat inderdaad qua kosten helpt, want je moet het evengoed met schrikdraad afzetten. Dat bruine lint vind ik ook wel mooi.
Zonder stroom hebben ze zo door he dat ze over de draad kunnen. Handig dat je het wel weer op kunt spannen. Om deze reden zou ik Hippo Safety Fence ook wel overwegen. Lijkt me super fijn, maar toch ook kostbaar.