Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Zorg ervoor dat uw mestopslag voldoet aan:
- 100% vloeistofkerende of vloeistofdichte vloer.
- Opstaande randen en drempels waardoor mestvocht niet in de bodem kan wegvloeien.
- Op ten minste vijf meter afstand vanaf oppervlakte water, zoals een sloot.
Suzanne F. schreef:Daarom moeten mestcontainers vloeistofdicht zijn. Om te zorgen dat het niet de grond is spoelt ivm bodemvervuiling. En dan graaf jij een gat en gooit het daarin??
Het is te hopen dat er nooit een ambtenaartje langs komt bij jullie, dan kan je rekenen op duizenden euri boete.
Isapaardje schreef:Ik volg ook even.
Tot op heden heb ik zelf paar mestbakken gemaakt waar ik de eigen mest in composteer, maar omdat ik het in de eigen wei wil hergebruiken, moet het minimaal een jaar liggen. En ik heb sneller mijn bakken vol nu dan dat ik de mest kan gebruiken. Dusss ... moet nu wat anders verzinnen voor tussendoor
Of elders nog een mestopslagplek maken, zodat ik nog meer kwijt kan. Heb alleen pure mest, dus geen urine en stro of andere bodembedekker erbij. Pony's staan altijd buiten.
Kan het nu nog wel kwijt bij iemand op het land, maar het is zo enorm veel werk en we worden ook dagje ouder. Dus zoek vooral ook iets wat handig is hahaha