Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hoeven er niet te wezen.Ik weet dat een gaatje geen kwaad kanmaar 1 pak is meer ductape als plastick en dat is natuurlijk net het pak waar ik niet bij kan om als eerste te voeren,het zijn 500 balen.

daar zou ik dan wel aan meebetalen.
hij en zijn weidemaat hebben bijvoorbeeld ook geen halsters om, want in het paddock seizoen gaan er 3 per week er doorheen 
beatje schreef:De eigenaresse lacht het wat weg, wat ik ook snap het is niet leuk om te horen dat je paard de hooligan van de wei is.Ik meld ook keurig iedere keer als hij wat doet ,ik heb ook al gevraagd niet extra bij te voeren,want dat is het enigste wat ze komt doen.
Buiten dat het voor zijn gezondheid niet goed is ,hij is schrikbarend dik.
Hij heeft idd een broeder in het kwaad die mee doet,maar die laat wel mijn omheining heel.Wat ik op noemt wat hij doet heb ik ook zelf gezien.Het is een soort Adhd paard,als hij vast staat bijt hij in zijn touw in de balk waaraan hij vast staat.
ik pas wel op om ook maar iets te laten slingeren wat kapot kan)

bruintje123 schreef:En zelfs uit Alcatraz werd uitgebroken
Ik denk dat veel ruinen mensen de verhalen wel kennen van 1 paard die zo ondernemend is.
En dan vaak een ander ook nog mee neemt in zijn speelse buien.
Het is inderdaad bij alles nadenken, waar kunnen ze bij, kunnen ze er onder door, erover heen, hoe lang is hun nek kunnen ze er over de draad nog bij. Staat de waterbak wel stevig.
Voordeel, heb je Alcatraz eenmaal gerealiseerd ben je voortaan voor de meeste paarden die je ooit krijgt ook klaar en bewapend.

bruintje123 schreef:Voor wat jij vertelt Amanda heb ik dus een extra draad op 25/30 cm gemaakt. Dan moet eerst de neus ertegen gehouden worden ipv de hals met manen.
Want er stond volle mep stroom op, maar met de manen ertussen geleid dat niet.
Waterbakken worden hier standaard omgetrokken, dus heb ik paaltjes in de grond gezet waar de bak tussen staat.

tengeltje11 schreef:waar ik dan weer in geloof,is heel eenvoudig:
als er genoeg stroom op de omheining staat,gaat geen enkel paard erdoorheen.
dus heel simpel gezegd,moet er op je omheining gewoon meer stroom komen.
1x een goeie snok krijgen en hij zal vlug geleerd zijn.
zolang het 'wat kriebelt' bij aan de draad komen,is het voor hem geen rem om met de draden te spelen.
nu,ik snap wel dat je dit dan moet doen voor 1 paard,maar als dit paard weggaat,kan er evengoed een paard komen die doorgeeft hoe weinig snok er maar op zit en ook de boel naar de haaien helpen.
1x zorgen dat overal goeie snok staat,lost ook gewoon het probleem op,nu en voor eventuele toekomstige paarden.
Flint05 schreef:tengeltje11 schreef:waar ik dan weer in geloof,is heel eenvoudig:
als er genoeg stroom op de omheining staat,gaat geen enkel paard erdoorheen.
dus heel simpel gezegd,moet er op je omheining gewoon meer stroom komen.
1x een goeie snok krijgen en hij zal vlug geleerd zijn.
zolang het 'wat kriebelt' bij aan de draad komen,is het voor hem geen rem om met de draden te spelen.
nu,ik snap wel dat je dit dan moet doen voor 1 paard,maar als dit paard weggaat,kan er evengoed een paard komen die doorgeeft hoe weinig snok er maar op zit en ook de boel naar de haaien helpen.
1x zorgen dat overal goeie snok staat,lost ook gewoon het probleem op,nu en voor eventuele toekomstige paarden.
Helaas is dit niet waar, wij hebben 2 pony's die alleen achter gaas te houden zijn. Een aantal weken geleden een nieuw apparaat gekocht, voor 10 hectare weide, staat nu alleen stroom op de bak en de pony's schieten er gewoon onderdoor, ze krijgen wel stroom maar als je snel bent valt het best mee!