Veulen wel of niet hier stallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:55

TS over 10 of 20 jaar is een veulen ook nog hartstikke leuk. Tegen de tijd dat je ervaren, eerste pony oud begint te worden kun je toch daarna kijken voor een veulen?

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 15:58

maximuss schreef:
Ts, je zegt dat je maar over een paar jaar een jaarling gaat kopen maar je gaat nu al overleggen met de stalbaas?
Er kan veel veranderen in een paar jaar...

Met jouw beperkte ervaring zou ik eerst een leerpaard kopen en pas als je veel bijgeleerd hebt evt een veulen kopen.

Ik loop nu met opties te overleggen met de stalbaas. Er word nog niets afgesproken. Ik loop nu gewoon een beetje te kijken, want er kan inderdaad veel veranderen in een paar jaar. Ik zal ook echt alleen maar een veulen kopen als dat nog kan en anders misschien een opfok. Oude paarden vind ik ook heel leuk en ik denk dat ik daar ook eerder voor zal gaan dan een veulen hoor. :j Ben gewoon een beetje aan het fantaseren.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:01

Gelukkig maar dat je je eerst goed verdiept TS en niet zomaar wat doet :)

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 16:01

Koper schreef:
TS over 10 of 20 jaar is een veulen ook nog hartstikke leuk. Tegen de tijd dat je ervaren, eerste pony oud begint te worden kun je toch daarna kijken voor een veulen?

Ja, kan ook. een ouder paardje is waarschijnlijk ook nog wat verstandiger. Ben gewoon een beetje aan het fantaseren.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:03

Een eerste eigen paard zorgt altijd voor kopzorgen ... ik ben zelf blij dat ik begonnen ben met een 15-jarige en zelf ook al volwassen was. Alle verzorgpony's en -paarden en uren manegelessen (had ruim 10 jaar rijervaring)bleek niks bij wat ik in het eerste jaar met eigen paard over paarden (en mezelf) heb geleerd.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:04

WendyLotte schreef:
De veulens die wij hebben gehad, stonden altijd bij oudere paarden. Dus 1 op ouder.
Super paarden geworden ! Paarden normen en waarden worden bijgebracht door de oudere en ze zien alles wat je met de oudere paarden doet.
Bij 1 was het echt na 3,5 jaar, zadel erop, ruiter erop en stappen maar. Hi.j had alles al gezien en vond het dus helemaal niet eng of raar, hij wist niet beter. Dierenarts, hoefsmit, verkeer, veel herrie, deken, spelender wijs zadel op zijn rug en eraf...
Maakte niet uit, want hij leerde van de rest dat er niks aan de hand was.

Hij ging bijvoorbeeld ook van te voren al af en toe mee als hand paard met een oudere, verkeersmakke, merrie met ruiter. Nooit geen probelemen mee gehad.
2x zadel en ruiter ging hij (ruin) al mee op buitenrit (je). Geen verkeerde stap gezet.
Ik ben fan van veulen met oudere paarden !

Ben het met je eens! Veulens die veulens moeten opvoeden daar geloof ik niet zo in..