Gaat hier prima werkt prettig.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
elenaMM77 schreef:pinto_1 schreef:Wat is een vlasvork?![]()
Hier gebruiken we een mestvork (5 tand) met kruiwagen. De mestboy (dat bakje met opschepper toch?) voor de net gelegde drollen in de rijbak.
een vlas vork, is een mestvork voor vlas (hint, het zat m in de naam)
Kabayo schreef:Ik zelf vind een mestboy het makkelijkste.
Mijn vader vind juist een ijzeren vork het handigst.
https://www.agradi.nl/kerbl-mestvork-me ... tanden.htm
Deze
Het is maar net wat je makkelijk vind. Hier boven worden van die plasticen dingen aangeraden. Ik zou dat niet doen. Je zet wat kracht en ze zijn zo dwars door. Of ik ben te sterk
pillow schreef:Ik heb een Golden Gark. Ik gebruik hem om de stal (koolzaad) en het land en paddock uit te mesten. Ook voor het bladeren en onkruid ruimen. Hondendrollen , schapenkeutels kortom alles. Een fantastisch ding, ik wil nooit weer zonder. En een goede garantie, ik had er eens 2 tanden uit omdat het paard er op had gestaan, kreeg ik zo een nieuwe.
.
en dan niet een van plastic, die bleef makkelijker achter gras en modder haken.
MarjaR schreef:Iedereen bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik maar eens zo'n kinderharkje met langere steel moet gaan aanschaffen, ter vervanging van het harkje van de mestboy.
En dan een paar kruiwagens mest per dag uit het weiland halen, en niet meteen het hele weiland willen doen.
pillow schreef:MarjaR schreef:Iedereen bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik maar eens zo'n kinderharkje met langere steel moet gaan aanschaffen, ter vervanging van het harkje van de mestboy.
En dan een paar kruiwagens mest per dag uit het weiland halen, en niet meteen het hele weiland willen doen.
Een paar kruiwagens per dag? met een mestboy? Die dingen vind ik helemaal niks, je staat krom om het er zeer onhandig in te schoffelen en vervolgens onhandig omkiepen. Wees verstandig en koop een Golden gark, kost een paar centen maar dan heb je ook wat. En je doet het 3 keer zo snel
StalNollie schreef:vlasvork en dan iedere dag even erdoorheen met kruiwagen. hier vier volledig op de wei nu bijgevoerd met volledig hooi.. binnen 15 minuten ben ik rond en verdeeld over verschillende weides.