Dikke manen + dressuurknotten = help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:49

Laatst bijgewerkt door veranadautje op 20-02-17 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:51

Mijn welsh a heeft ook dikke manen. Ik maak er 23 kleine knotjes in. Voor het vlechten maak ik de manen goed nat. En gebruik veel haarlak. Zo worden het mooie strakke knotjes en heb geen last van uitstekende haren.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 20:02

Dorine92 schreef:
Dat je hem alleen in een bochtje rolt en dan een roosje maakt.
Op de foto zie ik al dat je inderdaad de knotten veel te dicht op elkaar hebt. Dus te kleine knotten. Hoe bredere pluk manen je pakt hoe meer ruimte je hebt voor het knotje dus hoe rustiger het geheel
Niet onbelangrijk... het zou ook nog aan je vlechtkunsten kunnen liggen. Er zijn best veel mensen die gewoon niet zo goed kunnen vlechten of er zelfs behoorlijk slecht in zijn. Je zou eens aan iemand die echt goed kan vlechten, kunnen vragen of die het eens kan proberen

Dat heb ik geprobeerd en dan kan ik amper een vlecht maken omdat de pluk daarboven te dik is! Ik ben geen slechte vlechter, bij paarden met normale manen lukt het heel goed. Ik ben overgestapt op meer omdat ik volledig in de knoop kwam vorige keer met de dikte vd vlecht! Hoe breed zou jij aanhouden dan?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:25

Harvey1 schreef:
Dorine92 schreef:
Dat je hem alleen in een bochtje rolt en dan een roosje maakt.
Op de foto zie ik al dat je inderdaad de knotten veel te dicht op elkaar hebt. Dus te kleine knotten. Hoe bredere pluk manen je pakt hoe meer ruimte je hebt voor het knotje dus hoe rustiger het geheel
Niet onbelangrijk... het zou ook nog aan je vlechtkunsten kunnen liggen. Er zijn best veel mensen die gewoon niet zo goed kunnen vlechten of er zelfs behoorlijk slecht in zijn. Je zou eens aan iemand die echt goed kan vlechten, kunnen vragen of die het eens kan proberen

Dat heb ik geprobeerd en dan kan ik amper een vlecht maken omdat de pluk daarboven te dik is! Ik ben geen slechte vlechter, bij paarden met normale manen lukt het heel goed. Ik ben overgestapt op meer omdat ik volledig in de knoop kwam vorige keer met de dikte vd vlecht! Hoe breed zou jij aanhouden dan?

Dan zou ik de manen wat langer later groeien zodat je een bredere pluk wel knap kunt vlechten.
Ik zou minstens 1,5 vlechtkammetje aanhouden maar denk zelfs dat je naar de 2 moet

Yevrah

Re: Dikke manen + dressuurknotten = help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 21:07

Bedankt! Ga ik zondag proberen. :-)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:18

Ik heb ook ander half manenkammetje. Kleiner werkt idd niet en groter ook niet in ons geval.
Misschien niet de meest charmante foto maar wel de knotjes goed op te zien hoop ik

Edit :deze is beter denk ik

Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:24

Goed nat maken dan word het geheel wat dunner. En daarna veel mousse erin.

Hier de doorsteek methode voor 2e keer uitgeprobeerd bij een met dikke manen maar wel halflang (let niet teveel op die roze stiekjes, het was een showavond op foute kleding/muziek :') en dat laatste plukje komt mentuig overheen vandaar dat die niet gevlochten is.
De keer ervoor ook geprobeerd maar had ik teveel knotjes gemaakt waardoor het rommelig werd, nu vond ik het wel leuk staan.
Afbeelding

Zou wellicht de manen ietsje langer laten groeien zodat je makkelijker knotjes kunt maken.
En zoals hierboven zei goed nat maken en dan veel mousse erin. Maar omdat zijn manen wat langer zijn word het wat makkelijker vlechten. En aan het eind lekker veel haarlak erop :))

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 23:01

Alice13 schreef:
Ik heb ook ander half manenkammetje. Kleiner werkt idd niet en groter ook niet in ons geval.
Misschien niet de meest charmante foto maar wel de knotjes goed op te zien hoop ik

Edit :deze is beter denk ik

[ [url=m/gza7dX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van jou zijn super mooi!!!
Ik ga anderhalf en twee proberen. Denk niet dat het gaat werken. Hield nu 1 aan.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 08:16

Je moet de manen ook zeker niet te kort hebben ik denk dat ze bij Dian (naam paard) wel twee handen breedte langs zijn. (Of langer) anders wordt het zo'n pluize bol en staan haar manen rechtop als een fjord als ik het niet gevlochten heb :')

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 09:53

Alice13 schreef:
Je moet de manen ook zeker niet te kort hebben ik denk dat ze bij Dian (naam paard) wel twee handen breedte langs zijn. (Of langer) anders wordt het zo'n pluize bol en staan haar manen rechtop als een fjord als ik het niet gevlochten heb :')

Haha ja dat ken ik!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 12:49

Bedankt voor alle tips! Heeft zeker geholpen. De bovenkant is nog altijd veel dikker dan onder maar kan de bovenkant nog iets uitdunnen misschien. Afbeelding
Afbeelding

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:51

Ziet er top uit!!