Ik huur ook al circa 15 jaar weiland, en ik betaal gewoon per jaar. Er waren twee opties, of per kwartaal vooruit betalen, of per jaar. Mij lijkt het gewoon simpel bij nieuwe huurders, ze huren per kwartaal en betalen vooraf, en je zorgt dat ze van tevoren idd een maand borg geven als je ze niet kent. Mij lijkt het toch wel dat een paarden eigenaar 300 euro kan ophoesten voor enkele maanden, en jij hebt meer zekerheid van zowel betaling, als dat je niet elke maand andere huurders moet zoeken.
Brainless
Geplaatst: 12-02-17 09:42
Ik zou nooit per 3 maanden betalen; dan heb je (wettelijk gezien) ook 3 maanden opzegtermijn.
@Lowara Wat als het niet bevalt? Dan zou ik bijvoorbeeld (met 2 paarden) dus 600 euro kwijt zijn..
Ik zou ook vooruit laten betalen. Blijkbaar is het nodig. Daar moet je gewoon zakelijk in zijn. Je kunt er altijd nog voor kiezen om bij tussentijdse opzegging (met inachtneming van 1 maand opzegtermijn) het restant terug te betalen. Ik vind wel dat je enorm veel huur betaalt. Hier in het Groene Hart betaal je rond de 1500 euro per hectare per jaar voor kwalitatief goede landbouwgrond en dat vind ik al aardig aan de prijs.
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 12-02-17 12:21
Eerlijk gezegd, 100 euro voor een weiland van 6000m² met een haflinger die "gek geworden is" naar jou eigen zeggen waar je ook nog elke dag moet uit mesten van de eigenaar. Je beweerd dat ze meestal met z'n 4'en op die 6000m² staan dus moet er ook bij gevoerd worden? Wat heb je te bieden voor die 100 euro per maand behalve 6000m², een gek geworden haflinger en een omheining? Wat ik op maak uit je berichten vind ik het al straf dat je uberthaupt huurders vindt.
Zapje
Geplaatst: 14-02-17 21:12
2000 pj? Voor die paar maanden? Incl stal hoop ik dan. Dat is een duur weitje! Vind je idee kwa borg verder ok.
Indent
Geplaatst: 21-02-17 21:47
Is het geen optie om referenties te vragen van de mensen die willen huren? Het lijkt me niet dat ze dat een probleem vinden als ze goede en betrouwbare huurders zijn. En zoals anderen al gezegd hebben, vooruitbetaling of borg vragen.
Idd borg vragen. Ik doe hetzelfde als jou, ik huur ook grond en aan "mijn" huurders vraag ik 1 maand stalgeld aan borg en ze hebben een opzeg termijn van 1 maand. Willen ze vertrekken is dat prima en krijgen ze netjes hun borg terug.