Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Hier gaan de katten er voor lopen Taucha schreef:Ik heb een tijdje op een boerderij gewoond (anti-kraak in mijn eentje samen met een kat) ik ging er van uit dat de kat de muizen verjaagd had. Daar schenen de vorige bewoners nogal last van hebben gehad (zij hadden geen kat) maar toen ik een paar maanden voor ik zelf ging verhuizen, eerst de kat verhuisd heb zaten er binnen no time overal ratten. Geen muis gezien in die tijd.
Nu heb ik gezien dat de kat 1 keer een rat gevangen had, maar meer dan dat echt niet. Dus waarschijnlijk was de aanwezighed van de kat al voldoende om de ratten op gepaste afstand te houden.
en andersom
vibabu schreef:Taucha schreef:Ik heb een tijdje op een boerderij gewoond (anti-kraak in mijn eentje samen met een kat) ik ging er van uit dat de kat de muizen verjaagd had. Daar schenen de vorige bewoners nogal last van hebben gehad (zij hadden geen kat) maar toen ik een paar maanden voor ik zelf ging verhuizen, eerst de kat verhuisd heb zaten er binnen no time overal ratten. Geen muis gezien in die tijd.
Nu heb ik gezien dat de kat 1 keer een rat gevangen had, maar meer dan dat echt niet. Dus waarschijnlijk was de aanwezighed van de kat al voldoende om de ratten op gepaste afstand te houden.
Maar waar ratten zitten zijn geen muizenen andersom
vibabu schreef:Taucha schreef:Ik heb een tijdje op een boerderij gewoond (anti-kraak in mijn eentje samen met een kat) ik ging er van uit dat de kat de muizen verjaagd had. Daar schenen de vorige bewoners nogal last van hebben gehad (zij hadden geen kat) maar toen ik een paar maanden voor ik zelf ging verhuizen, eerst de kat verhuisd heb zaten er binnen no time overal ratten. Geen muis gezien in die tijd.
Maar waar ratten zitten zijn geen muizenen andersom

friesam schreef:Ik heb net (online) een soort plak plank besteld kijken of dat helpt want de vangkooi eet meneer rat keurig leeg maar hij gaat niet op het plaatje staan.
Citaat:De verkoop van lijmplanken voor dit doel is legaal, echter, deze manier van muizen vangen is, in Europa, alleen in Nederland verboden omdat dit als dierenmishandeling wordt beschouwd[1] [2]. Het is voor bedrijven echter wel mogelijk ontheffing aan te vragen.
Citaat:Lijmplanken en lijmvallen zijn verboden voor het vangen van ratten en muizen. Ze zijn verboden omdat het dierenmishandeling is. En laten we eerlijk zijn………dat is het ook. Muizen en ratten lopen er op en zitten levend vast gelijmd. Ze sterven een zeer pijnlijke stressvolle dood. Soms bijten ze hun eigen poten door om los te komen, wat overigens niet lukt.
friesam schreef:Reken maar niet dat ik ze enkele dagen levend op die plank laat zitten.
Ze krijgen een snelle dood.
bruintje123 schreef:Brrr, wat eng.
Nou dat lijkt me echt niet beter dan gif.
Daarnaast vraag ik me af of zoiets niet een broodje aap is.
Lienek schreef:Wat echt goed helpt is 1 rat vangen en deze of levend verbranden of verzuipen door het gekrijs gaat de groep weg.
Wellicht niet dier vriendelijk maar wel zeer effectief en vind dit beter dan gif oplossingen.
Staat je hele stal in de fik. Ik denk dat alle ratten dan inderdaad weg zijn. Je stal ook
Volgens mij kunnen ratten ook zwemmen..... en als ze verzuipen krijsen ze heel even onder water maar dat hoor je denk ik ook niet.