Ik heb even alles op een rijtje gezet (hebben getekend dus het is nu definitief)
- Vergunningen wbt stallen, bak, paddock, verhardingen, licht etc; ga ik navragen
- Stuk verharding; voor/naast de stal wil ik een stuk verharding maken, en tegen de garage aan ook, er zit ook een kraantje buiten dat wordt dan de poetsplek, er komt ook dan nog een putje voor waterafvoer, ook hier ga ik voor naar de gemeente om te vragen hoe het water dan moet worden afgevoerd. Via riolering of in de sloot
- Automatische waterbakken; ga even kijken naar het verschil tussen gewone en verwarmde waterbakken. Ook zorg ik uiteraard voor een speciekuip mochten er toch dingen bevriezen
- Uitmestspul; van het weekend is er een mestvork en kruiwagen bijgekomen.
- Opslag hooi & Stro; is bekeken is ruimte voor
- Mestafvoer; heb ik geregeld
- Reservespulletjes; heining etc. Wordt nog geregeld als we er wonen, dan is er precies duidelijk wat er wel en niet moet komen
- Stroomklok meten; ook daar ga ik voor zorgen als we er wonen
- Hindernismateriaal; Tussen de bak en garage zit nog een halve meter ruimte. Aan de garage wil ik een ophangsysteem maken voor de balken en de palen kunnen er gewoon bij staan.
- Brandpreventie; wordt allemaal geregeld
- EHBO; wordt ook aangeschaft tzt
- Verzorging paard als ik ziek ben of op vakantie ben; mijn moeder heeft gezegd dat ze dat wel wou doen en anders lost dat zich zeker weten wel op
- Ruimte opruimen van de rijspullen etc; daar is ook ruimte voor
- Bak slepen; dat moet ik nog even bekijken wat het handigste is. Voorlopig komt er geen minitrekkertje. Maar misschien wel een sleep voor achter de auto
Misschien hebben mensen nog meerdere tips en trics?