Dreams come true, paarden aan huis, maar niks vergeten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:17

Wat leuk Corina!! heb je wat in de buurt gekocht?

Denk idd om brandveiligheid en wat ook vreselijk handig is, is een plekje om op te zadelen. Om ze vast te kunnen zetten (buiten) en waar je benen etc kan afspoelen.

corientjuhh

Re: Dreams come true, paarden aan huis, maar niks vergeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 20:49

Ik spit t gewoon zelf haha. Zo ver is t niet

Ja ik blijf in de buurt dus ook gewoon bij de Stroomruiters :D

Opzadelen ga ik nog even over nadenken. Ben ik nog niet helemaal overuit
Afspuiten zal bij t huis zijn en daar putje maken. Is wel t makkelijkst anders heb je al dat geklieder in de wei haha. Of ik maak een stuk verharding (met afdak evt) waar de hooibak kan staan maar ook putje en kraan voor t afspuiten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:12

Poepscheppen, bezems én extra kruiwagens zijn altijd erg handig.

Tip, in de weides dagelijks of om de dag de mest weg halen houd de boel netjes. Best een klus maar heb je echt profijt van.
Ik zie het als een goede workout

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:29

Een oude stofzuiger om straks de spinnenwebben weg te halen.
Vliegenwering in de stal in de zomer

Marizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:48

Zorgen dat je gedegen materiaal voorhanden hebt om evt. 'manco's' aan je omheining meteen te kunnen fixen en verder ff een klein paardenapotheekje aanleggen voor kleine incidenten.
Zilverspray, Betadineshampoo, colosan etc.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:50

26 grote pakken? Hooi neem ik aan?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:56

Wat heel belangrijk is wie gaat de paarden verzorgen als jij ziek bent, op vakantie gaat.
Het lijkt heel mooi de paarden aan huis maar heeft ook wel een keerzijde.

Je breekt je been en dan, wie gaat alles regelen.
Ook iets om over na te denken.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 13:05

Weide wou ik inderdaad elke dag of om de dag doen.
Ligt ook beetje aan mijn werk en tijd etc.
Apotheekje ga ik voor zorgen

Hooi inderdaad. Maar heb daar geen ruimte voor

Vakantie en ziekte is geregeld. Al voor we uberhaupt naar een huis gingen kijken zei mn moeder al dat zij dat wel wou doen.
Mn vriend heeft heel duidelijk gezegd jou pakkie an :p
Maar die zal vast wel een keer wat willen doen wbt voeren etc

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:18

Leuk, ik ga dit topic even volgen.
Wij zitten in dezelfde situatie. Ook net huis gekocht met stallen, weides en een bak en gaan net als jij aankomende zomer verhuizen :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:15

Vriend wil niet meehelpen?
Lijkt me niet fijn, ben blij dat wij met zn 2en alles doen want het is echt wel behoorlijk wat werk.
Paddock/weide uitmesten doen we elke dag.
Stallen uitmesten/bijhouden ook (niet in de zomer, dan staan ze 24/7 buiten).
Wij hebben ook niet voldoende opslagruimte en dat is beslist onhandig.
Mest kwijt kunnen is ook belangrijk.
Verder: iets om de bak te kunnen slepen en een trailer zou handig zijn.
Denk ook aan onderhoud van de weide (onkruid spuiten ed).

Edit: idd ook ruimte om je paard te poetsen/hoefsmid/da te ontvangen en ruimte om je spullen op te ruimen (van zadel tot voertonnen tot machines en gereedschap).

Goede omheining heeft ons duizenden euro's gekost.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 22:01

Ik heb even alles op een rijtje gezet (hebben getekend dus het is nu definitief)
- Vergunningen wbt stallen, bak, paddock, verhardingen, licht etc; ga ik navragen
- Stuk verharding; voor/naast de stal wil ik een stuk verharding maken, en tegen de garage aan ook, er zit ook een kraantje buiten dat wordt dan de poetsplek, er komt ook dan nog een putje voor waterafvoer, ook hier ga ik voor naar de gemeente om te vragen hoe het water dan moet worden afgevoerd. Via riolering of in de sloot
- Automatische waterbakken; ga even kijken naar het verschil tussen gewone en verwarmde waterbakken. Ook zorg ik uiteraard voor een speciekuip mochten er toch dingen bevriezen
- Uitmestspul; van het weekend is er een mestvork en kruiwagen bijgekomen.
- Opslag hooi & Stro; is bekeken is ruimte voor
- Mestafvoer; heb ik geregeld
- Reservespulletjes; heining etc. Wordt nog geregeld als we er wonen, dan is er precies duidelijk wat er wel en niet moet komen
- Stroomklok meten; ook daar ga ik voor zorgen als we er wonen
- Hindernismateriaal; Tussen de bak en garage zit nog een halve meter ruimte. Aan de garage wil ik een ophangsysteem maken voor de balken en de palen kunnen er gewoon bij staan.
- Brandpreventie; wordt allemaal geregeld
- EHBO; wordt ook aangeschaft tzt
- Verzorging paard als ik ziek ben of op vakantie ben; mijn moeder heeft gezegd dat ze dat wel wou doen en anders lost dat zich zeker weten wel op
- Ruimte opruimen van de rijspullen etc; daar is ook ruimte voor
- Bak slepen; dat moet ik nog even bekijken wat het handigste is. Voorlopig komt er geen minitrekkertje. Maar misschien wel een sleep voor achter de auto

Misschien hebben mensen nog meerdere tips en trics?

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:50

Hoi, wat leuk dat je droom werkelijkheid wordt. Ik heb twee paarden aan huis, veel werk maar ik geniet er nog steeds van. Ik heb veel gehad aan paardenmensen in de buurt, wie koopt waar hooi en waar voer. Bij mij wordt het gebracht door een boer uit de buurt, ik bel, hij komt met zo'n grote rol, doe ik in de winter twee weken mee en ik voer onbeperkt in slowfeeders. Dat is fijn, doen ze lang mee, verspilt weinig. Ik hoef dus niet op te slaan behalve die rol. Je komt door veel paardenmensen in de omgeving veel te weten over een fijne smid, goede dierenarts en ik merk dat ik na twee jaar met iedereen wel een band heb. Mijn man helpt ook niet mee, het is mijn hobby, hij vindt ze eng, voert ook niet alleen als ik echt omhoog zit en het klaarzet. Ik respecteer dit want het is nu eenmaal mijn liefde die hij me gunt door hier te wonen en rekening te houden dat ik dingen moet plannen. Wat ik niet meer zou kunnen missen is mijn hulp met bijrijdsters/verzorgers waar ik heel dankbaar voor ben. Mijn buren die altijd willen helpen met de kleine dingen, verwisselen in paddock waar ze in de winter in staan ( ze kunnen helaas niet de hele dag samen op de paddock, blijven klieren) en vanaf april het wegbrengen en ophalen naar het land. Paardenliefhebbers die echt komen wens ik je voor je vakanties en de dagen dat je even iets met je vriend wil doen of eens uit wil slapen. Verder merk je steeds meer wat je nodig hebt en wat handig is ( ik heb bijv een automatische drinkbak in de paddock aan een tuinslang, supermakkelijk en goedkoop) ben fan van slowfeeders (bak kun je vaak goedkoop ergens aanschaffen en net van aanhangnet van de action maken) zo'n verwarmde waterbak is tof maar zo vaak vriest het hier niet, ik heb dit jaar een keer of wat water uit emmers moeten geven, vond ik zo s avonds voor het slapen gaan best gezellig. Sowieso een fijn moment, voor je gaat slapen nog even bij je paardjes kijken en ik geef ze dan nog wortels en een net hooi, s ochte d een hinik, ik zou niet meer zonder willen