Waar en waarom je paard/pony gekocht??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:08

Ik had nooit gedacht dat ik ooit een eigen pony zou krijgen. Een paar jaar geleden kreeg ik mijn eerste verzorgpony's. Op een gegeven moment kocht de eigenerasse van hun ook een nieuwe pony: Lex. Ik ben hem toen gaan verzorgen en daana mocht ik hem zelfs huren (anders werd hij verkocht). Na een paar jaar hebben we echt een band gekregen en maart vorig jaar werd hij dan eindelijk van mij.

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 19:33

Ik had ook nooit gedacht dat ik een pony zou krijgen Haha!
Ik weet nog dat we (ik en piedro hier op bokt) 's ochtends onze verzorgpaarden zouden voeren. Toen we aankwamen kwam zoal gewoonlijk prince zn snuitje net boven de staldeur uit, maar nu kwam er een tweede, een zwarte Tong uitsteken
Even later kwam er nog iemand het erf op, die we niet kenden. dat was dus de eigenaar van "het zwarte beestje "bij prince.
Hij heette piedro en was nog maar zo'n 1 jaar.
na een tijdje mochtenw e hem ook af en toe poetsen en meenemen met wandelen. haha in het begin was dit echt een ramp, hij steigerde, bokte, rende enz.
Maar hij was verder zoo lief!
Na een hele tijd (toen ik in frankrijk zat, op skivakantie) kreeg ik een telefoontje van zilla( piedro op bokt) dat onze verzorgpony's naar diemen zouden gaan, voor ons dus te ver om nog vaak te komen, we zouden alleen nog in t weekend kunnen.
Wij dus helemaal verdrietig.... belt zilla me even later nog eens op, de eigenaar van piedro had ons gevraagd of we piedro wilden hebben, want ze had niet zo veel tijd meer, omdat ze ook nog eens haar haflinger rocky had Lachen
Maar meteen zeiden onze ouders dat het niet mocht. Piedro zou dan misschien naar mensen gaan die met hem wilden fokken....
Toch op de terugweg naar nederland, vroeg ik het nog eens... (haha normaal zeggen ze nee en lopen ze weer weg, maar dat kon nu niet Tong uitsteken )
en echt na minstens 2 uur te hebben gepraat mocht het, mits zilla het ook mocht.. Ik dus zilla bellen, maar zij mocht t nog steeds niet, maar ze zou nog gaan zeuren Tong uitsteken
dus meteen de ochtend nadat ik aangekwamen was kreeg ik een telefoontje Haha! HET MOCHT!! Zil en ik hadden ons paardje Lachen
Nou en toen brak dus de dag aan dat onze verzorgpony's weggingen..... dat wa echt ene vreselijke dag... piedro alleen over... dus wij moesten ook nog eens op zoek naar een andere stal...
Er was een plekje bij de ponyclub... hier hebben we de winter gestaan, maar dit viel ons zo tegen .... in de zomer stond hij weer met onze verzorgpony's in t land Lachen maarz e zouden wel weer teruggaan, dus wij op zoek naar een andere stal voor de winter... niet gevonden...
maar toen werd luxor, mijn verzogpony.. heel erg ziek... nog even terug naar de stal waar ze stonden , daar dus op t land, maar toen hoorde ze van de DA dat hij wel wat gras moest hebben en datw as er niet meer in diemen, dus ze wilde terug.. maar de stal waar ze stonden vonden dat egoistisch, ze d8 alleen maar aan dr zelf enzo Verward dus toen hadden ze het gehad met die stal....
toen hebben wij piedro laten castreren zodat hij nu samen met zn vriendjes op een best leuk stalletje staat, waar ze de hele winter overdag nog in t land kunnen Haha!

haah sorrie dat ik ook zo off-topic bezig ben Verward
maar ik was zo lekker aan t typen Tong uitsteken haha
maar ik heb er nu dus nog steeds geen spijt van dat we piedro hebben genomen Haha!

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 19:34

Bloos mn verhaal is iets langer geworden dan de bedoeling was Scheve mond

Jans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:17

ik heb mijn ro gekocht van de manege. ik verzorgde hem daar al jaren maar hij had niet zo veel zin meer om daar nog hard te werken. ik was bang dat hij daar weg moest en je weet vast wel waar hij dan zou eindigen en dat wilde ik natuurlijk niet!! ik kon ro echt niet missen dus ik heel lief mijn vader aangekeken en toen mocht ik heb kopen!!

ik ben heel blij dat hij nu van mij is hij is heel erg opgeknapt en super eigenwijs maar ik kan hem echt voor geen goud meer missen!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:45

Het lag niet in de planning een eigen paard te kopen. Bloos
Ik reed Netty voor mensen. Zij hebben haar zelf gefokt.
Ik had gereageert op een advertentie, die niet veelbelovend klonk. Moielijke tante. Maar blijkbaar was er iets wat mij trok.

Uiteindelijk heb ik haar dus gekocht. Ik reed haar een jaartje of twee. We hadden ze (mijn stalgenootje ook) de winterperiode tijdelijk ergens anders gestalt in overleg met de eigenaar. Toen we terug kwamen vond de eigenaar het zo heerlijk rustig geweest (kwa stalwerk) en aangezien hun alleen de kosten hebben en er verder geen zak mee deden, wilde ze er twee verkopen. Netty en een ander paard.
Ik had eerste keus.
Tja.. dat was even raar, want ik wilde eigenlijk geen eigen paard, maar ik had zoveel plezier van dit dier. Het is zo'n dametje apart. En eindelijk was er iemand die goed met haar om kon gaan (klinkt een beetje dom) Ik beschouwde haar al als eigen, dus ik overlegt en gerekent met man-lief....
Tja, eigenlijk wisten we het al... en ben ik dus vanaf 31-06 de eigenaar van mijn paarden-beest....
Het was even wennen, maar ik heb er absoluut geen spijt van. Ik had dit dier voor geen goud kwijt gewild... Lovers

hanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:53

Ik heb mijn pony bij cobo in dronten gekocht. Was opzoek naar een westernpaardje. Wat voor merk en kleur maakte me niet uit. Via internet dit gevonden. Na een paar keer kijken had hij een pony voor mij gevonden. Ik vond het een leuk ding maar helaas niet voor mij. Het sprak mij nog niet echt aan. Dus had ik iets anders gekozen. Stond er nog niet 100% achter maar ik wilde wel eens wat. Toen ik nog een keer kwam kijken om echt een keuze te maken had hij haar net binnen gekregen en was ik opslag verliefd. Een lieve quarter merrie van toen 11 jaar. Heb haar gereden en een prijs afgesproken. Ik mocht haar behoorlijk lang op proef en mocht haar terug doen als het echt niet klikte ook nog na een jaar. Maar we zijn nu een echt team aan het worden. Na veel opstart problemen. Paardje met verleden helaas. Het gaat nu beter en heeft veel vertrouwen gekregen in mij. Nu is ze weer even uit de running want over ongeveer 6 weekjes wordt ik tante zal ik maar zeggen. Dan krijgt mijn paardje een veulen. *LOL*

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:54

Joplin stond bij het dierenpension waar ik een paar jaar gewerkt hebt. ze hadden hem gekocht voor de gezelligheid en zodat hun schoondochter er op kon rijden. aangezien die schoondochter ong. 1.70m. is en Joplin 1.06m. lijkt het ze niet zo'n goeie combi Verdrietig . ze deden er verder erg weinig aan. ik ben hem toen af en toe gaan borstelen en met hem gaan wandelen. echt een pony met karakter. elke keer als je uit de kennel kwam, hinnikend op het hek af komen rennen, zaten we allemaal in de keuken koffie te drinken, stond Joppie door het raam naar binnen te kijken. je zou denken dat dit redelijk normaal is, maar het was een raam wat een meter van de grond zat. hij stond als een hondje op z'n achterbenen met z'n voorhoefjes op de vensterbank. op een gegeven moment vroegen ze of ik hem niet wilde kopen. hij stond te koop en ik kon hem goedkoper krijgen en ik mocht hem daar gratis laten staan. dit heb ik toen gedaan. wel op voorwaarde dat ik elke dag de mest uit het land haal en voor de echt natte wintermaanden een andere stal zocht omdat hij anders tot z'n knieen in de blub stond.

2 jaar geleden heb ik tieme gekocht. ik had eerst een verzorgpony, maar die werd eigenlijk iets te klein voor mij en de eigenaresse wist niet of ze haar nog wilde houden. dan werd er elke keer gezegd dat ze verkocht werd, de volgende keer hield ze haar weer. daar werd je echt doodziek van. op een gegeven moment kwam er een stal vrij en heb ik Tieme bij een friesen handelaar uit Friesland gekocht. wilde wel een paard waar ik lekker het bos mee in kon en die voor de wagen kan.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:11

Ik wilde een andalusier kopen, een kleiner paardje dan ik altijd gehad heb en heb een palomino gezien, ik er naar toe, hartstikke leuk maar eigenlijk toch wat te klein. Een vriendin vond de bonte wielkopolska hengst die er ook stond heel mooi , dit is een aparte zei ze, wat een koppie en een bouw!, ik heb eerlijk voorheen nooit naar een bonte omgekeken, bah zei ik, een bonte....nou, laat maar in de bak zien zei ik tegen Michel, hij hem in de bak doen...lopen !!!!
Ik vroeg de prijs, laat maar keuren als hij goed is, mag je hem brengen, iedereen incl mezelf stonden er wel wat raar van te kijken.
Nu heb ik hem een half jaar en ben hartstikke gek van hem met zijn bijna 170cm!!! superbeestje en bonte paarden vind ik nu ook heel mooi, tja, hoe het kan veranderen...

Daan1982

Ik wilde een andalusier kopen, een kleiner paardje dan ik altijd gehad heb en heb een palomino gezien, ik er naar toe, hartstikke leuk maar eigenlijk toch wat te klein. Een vriendin vond de bonte wielkopolska hengst die er ook stond heel mooi , dit is een aparte zei ze, wat een koppie en een bouw!, ik heb eerlijk voorheen nooit naar een bonte omgekeken, bah zei ik, een bonte....nou, laat maar in de bak zien zei ik tegen Michel, hij hem in de bak doen...lopen !!!!
Ik vroeg de prijs, laat maar keuren als hij goed is, mag je hem brengen, iedereen incl mezelf stonden er wel wat raar van te kijken.
Nu heb ik hem een half jaar en ben hartstikke gek van hem met zijn bijna 170cm!!! superbeestje en bonte paarden vind ik nu ook heel mooi, tja, hoe het kan veranderen...

Daan1982

Daan1982

sorry, foutje

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:16

Arenda:

Tja ik kwam vaak bij de buren waar een schimmel stond, was 8 ofzo, opeens stond ze daar, terug van weg geweest! een 14 jarige C -pony en super idioot, vond ik helemala geweldig! ze is door mijn buurman gefokt en verkocht aan een gehandicapt meisje, die haar al die jaren heeft gehad,maar moest haar verkopen en is were terug gekomen bij de fokker, waar ik haar zag staan en haar kocht, heb haar 4,5 jaar gehad!)

Tobias:
toen arenda weg was gingen we op zoek naar een E-pony
ben vreselijk kritisch dus vele ponys bekeken....
toen kwamen we in Friesland aan waar deze dikke stond! liep volgens hun M1, nooit mee gesprongen,nooit langs de weg geweest, was zo bang als wat!
ik zocht ene SPRINGPONY! uiteindelijk toch gekocht...tja waarom?!ik moest eigenlijk nix van hem af weten, maar nu......... wat een topper! stoer ventje heb ik! uiteindelijk zijn we toch Z springen geworden!