Mobiele "tent" schuilstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:15

DubbelFun

Re: Mobiele "tent" schuilstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:22

Voor dat bedrag plof ik er zelf wel eentje neer :+

We hebben ook al zitten kijken of een carport niks is. Zijn best handig, dus stevig winddicht zeil bevestigen dat je naar beneden kan rollen is ook een mogelijkheid. De wetgeving is gewoon zo krom. We mogen nu 40m² schuilhok plaatsen in België, maar dan moet het van hout zijn. De tenten omzeilen het een beetje omdat ze verplaatsbaar zijn én de zijpanelen kunnen open, waardoor het enkel een afdak wordt. En daarover zeggen ze niks :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:29

Dan zou ik idd een bouwpakket carport kopen en voor de wanden rolgordijnen van winddoek maken.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:32

Vergeet niet dat de gemeente niet alleen langsgaat om te kijken waar illegaal dingen worden neergezet, er worden vaak luchtfoto's gemaakt. Als het een afgelegen stuk is kan zo tent al snel opvallen op de foto's.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:35

Camouflage net erover :D

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 16:42

luffwinny schreef:
Vergeet niet dat de gemeente niet alleen langsgaat om te kijken waar illegaal dingen worden neergezet, er worden vaak luchtfoto's gemaakt. Als het een afgelegen stuk is kan zo tent al snel opvallen op de foto's.

Ja, das prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:56

Weiland ligt aan de straat en vol in het zicht :') Ik kan er geheid van uitgaan, als ik wat nieuws zet, dat dat binnen de 24u door iedereen die kan zaniken er over geweten is.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 19:07

Ik heb ze nog nooit 2ehands gezien overigens, jullie wel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:30

Nee, iedereen is er zo tevreden over dat ze ze niet kwijt willen :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:45

Ik blijf ook panelfan hoor, binnen vind ik ze ook zo fijn. Mooie schuilstal hierboven, zo zou ik het ook ooit willen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:48

Varekaj schreef:
Voor dat bedrag plof ik er zelf wel eentje neer :+

We hebben ook al zitten kijken of een carport niks is. Zijn best handig, dus stevig winddicht zeil bevestigen dat je naar beneden kan rollen is ook een mogelijkheid. De wetgeving is gewoon zo krom. We mogen nu 40m² schuilhok plaatsen in België, maar dan moet het van hout zijn. De tenten omzeilen het een beetje omdat ze verplaatsbaar zijn én de zijpanelen kunnen open, waardoor het enkel een afdak wordt. En daarover zeggen ze niks :)

Cattlefence heeft winddoek met houtmotief (andere kant is wel echt wit helaas, dus opletten waar de opening naar toe gericht staat.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:02

KimD schreef:
Je kunt beter een paarden iglo neerzetten, die dingen zijn super fijn. De gemeente zal daar verder geen probleem van maken omdat het mobiel is.

Bij ons mocht een legertent (mobiel met 6 man versleept van een naar de andere kant van het land. Moesten het weg halen ivm agradisch grond met waarden dus ook geen iglo mogen we neerzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:11

De natte weide is waardevol agrarisch gebied maar die ligt aardig verdoken. Alleen een "dak" en met zeil een zijwand in groen moet lukken tussen de bomen. Daar komt toch niemand.

Het is dat een houten schuilhok best duur is en dan zit je alsnog met rotting :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:17

Hout kun je beschermen en anders een goedkope hardere houtsoort gebruiken (bijv. Europees Larix).

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:55

Niet te vergelijken met een tent, maar misschien mag ik hier toch even de link plaatsen, aangezien ik hier verschillende problemen langs zie komen? Misschien is dit voor iemand een oplossing: www.schuilstal.com

De schuilstallen zijn mobiel (met trekker of heftruck). En als je niet wil kopen, kun je ze ook huren (voor een héle schappelijke prijs per jaar!).

Ik heb een jaar lang zo'n stal gehuurd, was nog geen 250 euro kwijt (per jaar dus) en dan heeft hij de voorzijde ook nog eens dicht gemaakt met hetzelfde materiaal, op mijn verzoek. Zodat het niet kon inregenen en ze helemaal uit de wind konden staan (ik kon de stal maar op 1 manier neerzetten en dat was dus niet met de voorzijde uit de wind). Hele degelijke stal, ze hebben hem niet kunnen slopen :'). Werd gebracht en gemonteerd, stond binnen no-time, goed verankerd diep in de bodem. Mocht ik weer een stal nodig hebben, dan is dit de eerste die ik bel!

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:13

Ik heb er zo eentje van the silent hill ranch 2ehands op de kop kunnen tikken, ik ben er super tevreden mee.
zelfs na het hevige stormweer goed blijven staan, enkel een klein beetje verschoven, maar hangt vast aan grondankers die 1m in de grond zitten, dus ver kon die niet lopen of vliegen.
Afbeelding
Afbeelding

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 16:53

GamblersCup schreef:
Niet te vergelijken met een tent, maar misschien mag ik hier toch even de link plaatsen, aangezien ik hier verschillende problemen langs zie komen? Misschien is dit voor iemand een oplossing: http://www.schuilstal.com

De schuilstallen zijn mobiel (met trekker of heftruck). En als je niet wil kopen, kun je ze ook huren (voor een héle schappelijke prijs per jaar!).

Ik heb een jaar lang zo'n stal gehuurd, was nog geen 250 euro kwijt (per jaar dus) en dan heeft hij de voorzijde ook nog eens dicht gemaakt met hetzelfde materiaal, op mijn verzoek. Zodat het niet kon inregenen en ze helemaal uit de wind konden staan (ik kon de stal maar op 1 manier neerzetten en dat was dus niet met de voorzijde uit de wind). Hele degelijke stal, ze hebben hem niet kunnen slopen :'). Werd gebracht en gemonteerd, stond binnen no-time, goed verankerd diep in de bodem. Mocht ik weer een stal nodig hebben, dan is dit de eerste die ik bel!

Ik ken deze inderdaad, maar dit wordt wel een stuk in de bodem geplaatst toch? Plus de opbouw kosten zijn een jaar huur. Ik zou qua afmetingen die moeten van 290, is dan toch 580 euro voor 1 jaar. Als de stal weg moet, ben je je geld kwijt. Met een stal die je koopt kun je hem in ieder geval nog verkopen. Dat hield mij tegen, verder is het idd heel gunstig!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:15

Inochiyo, waar haalde jij het zeil voor rondom rond?

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:53

Balte schreef:
Inochiyo, waar haalde jij het zeil voor rondom rond?

Dat was er gewoon bij toen ik die kocht. Das is los te verkrijgen bij de mensen die de stallen verkopen. Zoals oa silent hill ranch

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:38

Moos99 schreef:
GamblersCup schreef:
Niet te vergelijken met een tent, maar misschien mag ik hier toch even de link plaatsen, aangezien ik hier verschillende problemen langs zie komen? Misschien is dit voor iemand een oplossing: http://www.schuilstal.com

Ik ken deze inderdaad, maar dit wordt wel een stuk in de bodem geplaatst toch? Plus de opbouw kosten zijn een jaar huur. Ik zou qua afmetingen die moeten van 290, is dan toch 580 euro voor 1 jaar. Als de stal weg moet, ben je je geld kwijt. Met een stal die je koopt kun je hem in ieder geval nog verkopen. Dat hield mij tegen, verder is het idd heel gunstig!

Het was ook niet specifiek voor jou bedoeld, ik zag verschillende soorten problemen met weides/schuilmogelijkheden voorbij komen dus ik dacht, misschien heeft iemand er wat aan.
Het wordt verankerd, zodat het niet door wind van z'n plek komt. Maar is wel verplaatsbaar.
Een maand stalhuur op een pensionstal ligt grofweg tussen de 160 en 300 euro (ligt aan de regio etc), ik vind het dus nogal meevallen in een jaar. Uiteraard kun je ze ook kopen en als je dat doet na een huurperiode, krijg je korting. Zeker voor mensen die een wei huren een betaalbare oplossing.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 12:01

Had een algemeen mailtje gestuurd naar de gemeente met de vraag over mobiele schuilstallen. Hij gaf aan geen specifiek antwoord te kunnen geven zonder specifieke locatie maar in zijn algemeenheid kon zeggen dat het niet zou gaan mogen, al is je stal mobiel. Dus laten we kijken hoelang we ermee wegkomen :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:39

Of je even je locatie door wilt geven zodat ze gelijk kunnen komen kijken en moeilijk doen? :D

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 14:50

GamblersCup schreef:
Of je even je locatie door wilt geven zodat ze gelijk kunnen komen kijken en moeilijk doen? :D

Haha ja,
Ik ga geen slapende honden wakker maken. Het weiland heeft geen buren etc, dus misschien kom ik er nog wel eventjes mee weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:33

Is het weiland je eigendom? Als je naam in je mail staat kunnen ze via het kadaster zo opzoeken waar het ligt...