Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flettie schreef:Op de pensionstal waar mijn tinker voor de winterperiode staat hebben ca. 15 van de totaal 30-35 stallen een paddock aan stal. Qua grootte is de paddock net zo groot als de stallen (4x3,5 meter). De paarden die in deze stallen staan komen ook gewoon met de rest mee op de weide.
Er is veel vraag naar en voor de paddockstallen is zelfs een wachtlijst.
Sieltjuh schreef:supertammy schreef:Maar wat ik me dan afvraag: Heb je dan niet veel trek (wind) in stal als bij alle boxen de deuren open staan?!
Niet als je gewoon een buitenstal hebt met een uitloop ervoor. Dan heb je geen last van tocht.
supertammy schreef:Volgens mij is de stal waar ts staat een grote binnenstal met boxen erin met uitlopen. Lijkt mij dat er dan toch veel deuren tegenover elkaar open staan waardoor je tocht krijgt. Van die plastic flappen is wel een mooi systeem om dit tegen te gaan.
Dunesjka schreef:ja, hier (Tholen) ook stal met paddock en het bevalt superMijn paardje staat bij een stalling met de paddock aan de stal vast. Ik vroeg mij af of je dat nu al meer ziet? Bij ons op Walcheren ken ik verder geen stal als ik het goed heb?
Het is echt ideaal je paard kan zelf kiezen wat ze willen.
Delphi schreef:ajesca123, ik zie dat je ze gewoon omheind had met schriklint. Ik twijfel erg tussen dikke ronde palen of net als jij palen in de grond met schriklint. Is jouw manier je achteraf goed bevallen of zou je het anders doen als je het opnieuw zou gaan maken?
Kirr, heb jij in de stal echt een matras of gewoon iets van rubbertegels/mat? Ik ga vocht doorlatende rubberen puzzeltegels leggen. Nadat mijn shetten laatst beide verstoppingskoliek hadden door stro te eten twijfel ik erg over wel of geen bodembedekking.
Met stro lijkt me lekkerder liggen 's nachts, maar als dat zo massaal gegeten wordt ben ik bang voor koliek. Liggen ze bij jou wel eens in de stal?
Wat voor bodem heb jij in de uitloopjes? Ik twijfel erg over verharden, verharden en een klein laagje geel zand of enkel geel zand. Ik wil de uitloopjes waarschijnlijk (gedeeltelijk) overkappen. Geel zand wordt dan misschien wel erg vies als ze daar op plassen en de regen spoelt het niet weg.