wat moet ik doen??(verzrogstertje..)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 11:35

waarom...ik ben geen lefkikker...ik ben dan bang dat ik allemaal ruzie krijg enzo..

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:38

nou sorry hoor maar het is toch jou pony! Zoals ik al zei ik vind dat je haar nog een kans moet geven maar als je dat zelf niet wilt dan zul je er ook zelf een punt achter moeten zetten.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 11:44

oh maar als ik besluit dat ik het echt niet wil zeg ik ze wel af hoor..

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:09

Ik zou zeggen; einde oefening!
Als je het niet vertrouwt zit jij je de hele tijd zorgen te maken!
Je kunt haar nog een kans geven, maar ik zou dan eerst wel even met haar om de tafel gaan zitten en bespreken wat je precies wel en niet wilt!
Je zou daar een tijd aan kunnen verbinden, bv dat je het nog een maand probeert oid.
Ik ben zelf ook jong begonnen met verzorgen van andermans paarden, maar heb altijd goed in de gaten gehouden dat het andermans paarden waren, je hebt dus regels om je aan te houden.
En mensen moeten je kunnen vertrouwen!
Daar komt bij dat ik best wel schrok van jou vermoeden dat ze op Malibu zit!

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:15

Wat is nou belangrijker, je 2,5 jarige die misschien bereden wordt? Of het hartje van die 14-jarige die het bewust doet?

Nogmaals ik ben normaal altijd subtiel en hou ook niet van conflict, maar bij mij was de grens echt bereikt hoor toen ik er achter kwam dat er niet geluisterd werd.

Het zit m niet in de leeftijd. Spirit, hier op Bokt heeft altijd mijn paard(en) gedaan en daar was nooit iets op aan te merken. Die was denk ik nog jonger toen ze begon (12 ofzo).

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:17

Manon 2 schreef:

Nogmaals ik ben normaal altijd subtiel en hou ook niet van conflict, maar bij mij was de grens echt bereikt hoor toen ik er achter kwam dat er niet geluisterd werd.

Het zit m niet in de leeftijd. Spirit, hier op Bokt heeft altijd mijn paard(en) gedaan en daar was nooit iets op aan te merken. Die was denk ik nog jonger toen ze begon (12 ofzo).

OK dan! helemaal mee eens!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:25

Ik snap eigenlijk niet dat je hier uberhaupt nog over twijfelt...
Je doet wat voor hoe ze het moet doen en vervolgens doet ze het lekker alsnog op haar eigen maniertje. Dit wordt gewoon nooit wat.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:57

Niet, meer twijlenen gelijk weg ermee!
Het verzorgstertje moet luistern naar de eigen naar zoniet? opzouten, straks verk*t ze malibu haar ruggetje met erop te gaan zitten op molt ze je spulllen! en kan jij weer nieuwe kopen of dierenart betalen!
alsik jou was zou ik der meteen vertellen dat het je niet sind, en een andere zoeken mischien iemand ide je kent en wel geod vertrouwt.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 22:20

jah ik ga nu even een manier bedenken om het haar te vertellen..
denk dat ik ga zeggen dat ik voorlopig zelf meer tijd heb..en dat ik het toch zonde vind als een onervaren iemand wat met haar aan kloot..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:35

Saskia9 schreef:
jah ik ga nu even een manier bedenken om het haar te vertellen..
denk dat ik ga zeggen dat ik voorlopig zelf meer tijd heb..en dat ik het toch zonde vind als een onervaren iemand wat met haar aan kloot..

Maar je kan het toch ook proberen eerlijk te vertellen!
dat je het niet goed ivnd dat ze vrienden meeneemt en je spulle zo door de wei gooit, en dat ze erop gaat zitte

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:42

Ik zou ook echt gewoon eerlijk tegen haar zijn. Ze mag toch best weten waarom jij haar niet meer als verzorgster voor malibu wil?
En als ze zegt dat het niet zo is of iets dergelijks dan zeg je gewoon dat het in ieder geval niet meer zal gebeuren aangezien zij niet meer de verzorgster van malibu is!
Succes met het vinden van een leuke en goede verzorgster!

XxSwEeTy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:42

waarom gelijk wegsturen? kan je er niet eerst met haar over praten? en zeggen dat als ze zich niet aan de afspraak hout dat ze jouw pony op dr buik kan schrijven? dat lijkt me iets vriendelijker, mischien heeft ze er geen kwade bedoelingen mee, en mischien denkt ze als ik haar bel of er iemand mee mag dan zegt ze toch wel ja dus mischien dacht ze het is ja dus waarom bellen, weet ik veel, mij lijkt beter er eerst over te praten... je kan haar leren hoe ze het wel moet doen, en wie weet had ze de spullen die overal door de weide lagen wel opgeruimd als ze de pony netjes had verzorgd en op stal gezet, dat zou ik ook doen. maarja...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 22:45

gewoon omdat ik me nu hartstikke schuldig voel tegenover me pony..
ik dacht die laat ik wel te vertrouwen achter..maar afspraak is afspraak..en toch luisterd ze niet..stel dat ik ze nog een kans geef..hoe kan ik haar dan weer vertrouwen..als ik erbij ben doet ze geen gekke dingen..maar hoe kan ik het controleren als ik er niet ben..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 22:46

en oh jah..ik weet nog niet hoe ik het ga brengen durf het niet revht in haar gezicht te zeggen vrees ik..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:47

Sorry, maar ik vind kinderen die al 14 zijn wel heel erg sneu die op zo`n lief klein ponnytje van 77 cm gaan zitten! ik had haar gelijk gedumt als malibu van mij zou zijn

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:48

Saskia9 schreef:
en oh jah..ik weet nog niet hoe ik het ga brengen durf het niet revht in haar gezicht te zeggen vrees ik..

Probeer het in ieder geval of doe het via de telefoon! schrijf een brief leg die bij malibu haar spulletjes dat het haar laatste keer zal zijn!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:13

voor mij weegt het welzijn van een paard ook zwaarder dan het hartje van een 14 jarig meisje dat zich niet aan jouw afspraken houdt.. Dat meisje deed alles heel bewust en dus zit ze per definitie fout.

Misschien is het hard ja, haar gelijk wegsturen. Maar het gaat hier wel om een 2,5 jarige, die alles nog moet leren en misschien door haar onverantwoordelijke gedrag wel dingen verkeerd aanleert of ongewenst gedrag krijgt.
Sowieso weet je al dat ze longeert met een lange zweep, tegen de afspraak in.. Verder zei je ook al dat ze constant klapt met de zweep. Misschien klapt die zweep 'per ongeluk' ook wel eens tegen de billen van je pony aan? Je kúnt t niet weten nee, maar 1 ding is zooo ontzettend belangrijk in de relatie tussen eigenaar en verzorger en dat is vertrouwen. Dat is er bij jou blijkbaar al niet meer..

Stoppen dus.. En geen smoesjes verzinnen, gewoon de waarheid. Dat is voor háár ook fijner. Dan wéét ze ten minste waarom ze weg gestuurd is en misschien kan ze er iets mee.

Succes in ieder geval!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:15

horsewisper"]
[quote="Saskia9 schreef:

Probeer het in ieder geval of doe het via de telefoon! schrijf een brief leg die bij malibu haar spulletjes dat het haar laatste keer zal zijn!
[/quote]

Dit ben ik niet met jee eens. Dit is wel de meest harde manier die je kan bedenken. Zo kan ze zich niet verweren en krijgt ze ineens die klap dat ze niet meer welkom is. Vind wel dat je het tegen haar persoonlijk zal moeten zeggen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:09

maar als ze 14 is moet ze in godsnaam toch wel weten waar ze mee bezig is. Is het niet mogelijk dat ze gelogen heeft over haar leeftijd?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:42

Ik zou haar onmiddelijk wegsturen ! Is het niet om je spullen, dan zeker wel om je pony die op deze manier zwaar verpest wordt.
Mag ik vragen waarom je een verzorgster hebt ?
Je kan het beste een nieuwe zoeken, misschien er gewoon zelf bij zijn ofzo..
Oke, ik ben ook 14, maar doe mijn bijrijdpony al langer dan een jaar en nooit problemen gehad met spullen en de pony.

Als ik jou was zou ik haar zeker weten wegsturen, gewoon in haar gezicht zeggen, denk aan je pony..!

Succes

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:38

Vraag haar of ze op je pony heeft gezeten, waarschijnlijk schreeuwt zei zo hard NEE dat ze zichzelf al heeft verraden. Vraag haar daarna waarom het halstertouw dan zo was omgeknoopt, ik denk dat ze dan gaat stotteren, twijfelen, niet uit haar woorden komen, en dus wel duidelijk is dat ze wel heeft gereden. Dan kun je daarop meteen zeggen dat ze niet meer welkom is.

Heeft ze echter wel een goede reden, die jij gelooft, begin dan over je spullen die door de wei liggen. Neem de longeerzweep mee naar huis en kijk het een weekje aan. Zeg dat haar ook. Is er geen verbetering kun je haar gewoon zeggen dat je een ander verzorgstertje gaat zoeken die wel goed is voor Malibu.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:44

Ik zou ook idd zeggen weg ermee...
Niet te vertrouwen, ze verpest zo je hele pony en dat is denk ik niet de bedoeling..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:56

Emeraldo schreef:
Vraag haar of ze op je pony heeft gezeten, waarschijnlijk schreeuwt zei zo hard NEE dat ze zichzelf al heeft verraden. Vraag haar daarna waarom het halstertouw dan zo was omgeknoopt, ik denk dat ze dan gaat stotteren, twijfelen, niet uit haar woorden komen, en dus wel duidelijk is dat ze wel heeft gereden. Dan kun je daarop meteen zeggen dat ze niet meer welkom is.

Heeft ze echter wel een goede reden, die jij gelooft, begin dan over je spullen die door de wei liggen. Neem de longeerzweep mee naar huis en kijk het een weekje aan. Zeg dat haar ook. Is er geen verbetering kun je haar gewoon zeggen dat je een ander verzorgstertje gaat zoeken die wel goed is voor Malibu.

Dat vind ik echt een goede oplossing, moet je misschien eens proberen

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:23

Alleen al om de spullen die zo verspreid liggen, zou ik al zeggen einde oefening. Ik neem het voor vanzelfsprekend aan dat iemand die mijn spullen mag gebruiken daar netjes mee omgaat. Op de manier zoals zij het doet getuigt wel van weinig respect.
Als ik iemand moet vertellen dat dat niet de bedoeling is zit het bij mij al fout.
En als dan ook nog eens het halstertouw zo vast zit, en het fout gaat met longeren etc. Had ik haar allang de deur gewezen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 14:52

ik ga het binnenkort aan haar vragen het idee van esmeraldo zat ook in mijn hoofd..en dat ga ik zeker doen..

waarom ik een verzorgstertje heb?
gewoon om dat meisje een plezier te geven en malibu eens lekker te laten prullen..maar als ik dat zo eens bekijk hoeft het voor mij neit..
het is niet noodzakelijk..doe malibu zelf ook veel..