Hoe duur is het om een bak te gebruiken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Judijunior10

Re: Hoe duur kost het om een bak te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 23:27

ik heb nog geen pony gekocht ik had eerst een idee voor 2 pony's en 1 shet maar dat is natuurlijk te veel
maar ik ben nu aan het kijken naar 1 pony waar ik al mijn aandacht aan kan besteden

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:28

Sizzle schreef:
Noukie, Je hebt echter niets te willen ;)
Als de eigenaar dat vraagt dan mag hij dat.
Vaak is het expres hoog omdat ze niet zo zitten te wachten op veel volk van buitenaf. Weet ook wel stallen waar het 15 euro per keer kost.

Tja hoe je het ook wend of keert, het is het eigendom van die pensionhouder en dus als die 7,50 per keer wil voor bakgebruik heb je je daar bij neer te leggen of het niet te gebruiken. Dat is aan jezelf. Wat Sizzle dus ook al schrijft.

Maare heel eerlijk wat er hier verder allemaal bij betrokken wordt, gaat mij even boven de pet. Het heeft weinig met de prijs voor het gebruik van de bak te doen. Als jij je pony daar niet neer wilt zetten, tja dan is het aan jou om een andere plek te vinden waar je wel kan longeren of rijden. Zelfs al zouden wij zeggen tis veel te duur, het is toch echt aan die eigenaar wat hij ervoor wil hebben. Een prijs tussen de 5 en 10 euro is imo redelijk normaal. Sommige hebben idd een regeling voor maandelijks gebruik maar als de eigenaar dat niet wil (en mss is dat wel de reden die Sizzle al geeft, volk van buitenaf waar ze niet op zitten te wachten) tja dan is het niet anders. Ik zit hier een 2 km van een binnenbak, maar daar moet ik echt lid worden van de vereniging om er gebruik van te mogen maken. Die laten dus helemaal geen volk van buitenaf toe. Dat is ieders recht hoe ermee omgegaan wordt en dus voor diegene die er gebruik van wil maken te nemen of niet.

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:33

Is het niet een mogenlijk om even verder te zoeken? Misschien kan je nog een 24/7 wei vinden die mooi onderhouden is en waar wel een buitenbak is. Dan zal je misschien nog goedkoper uitkomen dan elke keer die piste te huren.
Iets van schuilstal is eigenlijk wel een must. Sommige paarden zijn even happy zonder maar ik denk dat je toch moet rekenen dat de meeste een afdakje wel kunnen appreciëren.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:37

maar ik snap even het probleem niet helemaal.. je had gewoon je paard (ondanks dat je het nog niet hebt..) daar kunnen zetten maar omdat er modder in de wei ligt vindt je het niks, maar het bedrag om de bak te gebruiken is te duur?
het is nog een vrij lage prijs, hier in de buurt is de prijs veel hoger.. en van modder gaat je paard echt niet dood hoor.. ik neem ook aan dat er meerderen paarden staan? is alleen maar goed voor je paardje, dat dat hij/zij straks alleen in een weide staat.

edit: gaat dit om het veulen wat je wilt kopen, wat in je profiel staat..?
zo ja zet dit beestje dan alsjeblieft niet alleen in een wei..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:46

ik denk dat het probleem is dat TS veelste weinig geld heeft maar wel van alles wil.

Daarnaast heb ik niets tegen 24/7 buiten maar zonder goede schuil mogelijkheden oid.....vind ik dat wel erg cru.
Daarnaast hoe wil je het doen als je hebt gereden en het regent flink (harte winter)...zomaar je pony buiten kwakken? zonder schuil stal?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 07:22

Annalies03 schreef:
edit: gaat dit om het veulen wat je wilt kopen, wat in je profiel staat..?
zo ja zet dit beestje dan alsjeblieft niet alleen in een wei..

Koop überhaupt geen veulen als "het allemaal nieuw is" voor je. Dit staat ook letterlijk in je profiel. Bovendien heb je de eerste 3 jaar geen rijbak of longeerbak nodig met een veulen. Zoek dan naar een opfok. Een opfok hoeft niet eens dicht bij huis te zijn, als je er 1 keer in de week naar toe kan is dat vaak zat. De eerste drie jaar moet je zo'n veulen gewoon laten opgroeien met soortgenootjes en leeftijdgenootjes en af en toe eens in de hand nemen.

Zelfs al wil je nu wel een volwassen pony. Stal hem dan in het begin ergens waar kennis aanwezig is (dus pensionstal of manege). Je komt namelijk erg onervaren over.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 08:00

Hier was het euro per keer als er ook anderen bij mogen, 7 euro als je les hebt en dan mag er niemand bij en 25 euro voor een hele maand. Ondertussen maf er niemand meer van buitenaf komen, teveel die niet betaalden en een hele hoop gedoe voor de stal eigenaar.

jacqdenh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 08:49

of het duur is of niet is eigenlijk niet belangrijk Het het gaat erom of je het kan en wil betalen. jr wordt nergens toe gedwongen...
ik zou misschien nog meer vragen als verhuurder ...je hebt immers weer iemand op je erf, vaak laat die wat achter enz enz

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 09:19

Is volgens mij een hele normale prijs om de bak te huren. Voor een binnenbak betaalde ik aantal jaar terug €10,- en voor een buitenbak hier betaal je €5,-
Logisch dat het duurder uitkomt dan dat je daar je paard zou stallen.

En 160 euro met binnenbak erbij is wel spotgoedkoop.... in ieder geval hier in de omgeving!

KatooG

Re: Hoe duur is het om een bak te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:24

Ja nu ik je profiel bekijk begin ik toch te twijfelen of je dit goed aanpakt. Als je toch voor dat veulen gaat, zet hem dan lekker buiten met leeftijdsgenootjes en zoek een goede opfok, die bak is helemaal nog niet nodig.

Judijunior10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 13:42

het veulen was van mijn verzorg pony die had een veulen gekregen maar die is al weer verkocht ik had nog heel veel foto's gemaakt van het veulen dus had deze gebruikt voor mijn profielfoto. verder was dit nog maar een idee om mijn pony in een weitje te zetten en een bak te gebruiken van andere personen. Ik vind het wel fijn om te weten wat wel goed en niet goed is voor de pony. ik wil dus iedereen bedanken voor het reageren :D.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:44

Judijunior10 schreef:
het veulen was van mijn verzorg pony die had een veulen gekregen maar die is al weer verkocht ik had nog heel veel foto's gemaakt van het veulen dus had deze gebruikt voor mijn profielfoto. verder was dit nog maar een idee om mijn pony in een weitje te zetten en een bak te gebruiken van andere personen. Ik vind het wel fijn om te weten wat wel goed en niet goed is voor de pony. ik wil dus iedereen bedanken voor het reageren :D.

en mag ik vragen wat je nu gaat doen dan?

Judijunior10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 13:49

ik ga verder zoeken naar een goede 24/7 weide. Ook kijken naar meer mogelijkheden voor de pony.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:50

Hier in de buurt betaal ik ook 7.5-15 euro (hangt er natuurlijk vanaf welke bak...) per keer rijden. Voor een keer is dat voor mij best te doen maar dat zou ik niet altijd betalen... Is het niet mogelijk om bv een 'jaarabbonement' af te sluiten en zo iets van de prijs te drukken?

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:57

Judijunior10 schreef:
ik ga verder zoeken naar een goede 24/7 weide. Ook kijken naar meer mogelijkheden voor de pony.

maar is het misschien niet leuker om gewoon een nieuwe verzorgpony te zoeken? er staan er vast zat die wel een leuke ruiter kunnen gebruiken :)