Verzorgpony zoeken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:06

PascaLeusink schreef:
Celiien schreef:
ik krijg een beetje creepy gevoelens van dit topic en je berichten.. sorry..

Sorry, dan kan niks voor jou betekenen, tenzij je denkt dat ik die creepy gevoelens weg zou kunnen nemen. Ik vind je foto er overigens ook creepy uitzien.

Zó en bedankt.
Gelukkig ben ik het zelf niet, dus dat scheelt.
Anyways, wat ik dus bedoel te zeggen is dat de manier van berichten niet echt over komt alsof je een serieuze verzorger zou zijn. De manier waarop je praat over poetsen etc. Of over met een huifkar weg wilt? Dat s imo echt totaal niet realistisch... pillen toen je op paardrijden ergens anders ging? ik vind het allemaal maar raar.

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:07

Ineke2 schreef:
PascaLeusink schreef:
Ja, stallen uitmesten wil ik ook wel. Krijg ik er dan ook nog iets voor als ik het de hele dag doe? :D

Een gratis les wellicht :D

Weet je hoeveel dat is? Zeker 16 euro!! :D
Voor een hele dag (8 uur) werken is dat 2 euro per uur. Scheelt weer zeker 2 uur werk als order picker.

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:09

Celiien schreef:
PascaLeusink schreef:
Sorry, dan kan niks voor jou betekenen, tenzij je denkt dat ik die creepy gevoelens weg zou kunnen nemen. Ik vind je foto er overigens ook creepy uitzien.

Zó en bedankt.
Gelukkig ben ik het zelf niet, dus dat scheelt.
Anyways, wat ik dus bedoel te zeggen is dat de manier van berichten niet echt over komt alsof je een serieuze verzorger zou zijn. De manier waarop je praat over poetsen etc. Of over met een huifkar weg wilt? Dat s imo echt totaal niet realistisch... pillen toen je op paardrijden ergens anders ging? ik vind het allemaal maar raar.

Die droom over met een huifkar weggaan zal ik maar voor me houden tot ik zelf een huifkar heb en ervaring met een haflinger voor een huifkar spannen.
Ik had geen idee wat ik kon verwachten, dus ik begon met wat ik dacht te weten over een verzorgpony, maar nu denk ik dat ik beter naar een manege kan.

Een pil: ik kreeg een asperientje tegen de misselijkheid of hoofdpijn omdat ik me zo ziek voelde. Ik heb uren op de hooiberg liggen slapen maar het ging niet over en uiteindelijk hebben ze me maar naar huis gebracht (of werd ik opgehaald, een van de twee)

Dit vind ik wel een mooie foto: Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PascaLeusink op 08-12-16 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:10

De meeste mensen die een paardenopleiding hebben gedaan komen nog niet aan de bak. Jij denkt dat je zonder iets van paarden af te weten, wel aan de bak komt?
Ga nu maar eerst lekker een paar lesjes doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:13

PascaLeusink schreef:
Hmm ok. Noem het maar gewoon "borstelen", en aaien hoeft van mij ook niet zo.

Ik ga me echt niet zo uitdrukken als ik bij iemand voor de deur sta.

Misschien ben ik nooit volwassen geworden ik heb pas 1x verkering gehad in m'n hele LEVEN, en de meisjes wereld was voor mij tot voor kort ook een compleet raadsel. En ja ik vind er wel iets mis met het stempel autisme of psychiatrisch patient opgedrukt krijgen.

Ik hou ook niet van mensen onterecht bestempelen. Maar ik vind mensen met autisme of een psychiatrische stoornis gewoon oké hoor. We functioneren nou eenmaal niet allemaal op dezelfde manier. En soms is het handig om dat te weten van elkaar, zodat je er rekening mee kunt houden.

Maar waar het om ging is dat ik je eerlijk wilde laten weten dat als je als 32-jarige man rondfietst en aan mensen gaat vragen of je hun Shetlander mag borstelen, de kans vrij groot is dat mensen zich af gaan vragen of er iets met je aan de hand is. Mijn wat angstig aangelegde buurvrouw zou meteen de politie bellen, denk ik.

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:14

Celiien schreef:
De meeste mensen die een paardenopleiding hebben gedaan komen nog niet aan de bak. Jij denkt dat je zonder iets van paarden af te weten, wel aan de bak komt?
Ga nu maar eerst lekker een paar lesjes doen..

Ik heb niet de illusie iets of zelfs veel te verdienen met een paarden opleiding.
Ik heb al 1.5 jaar werkervaring in de logistieke sector dus dat hoeft van mij ook niet. Logistiek werk is veel harder nodig dan betaald paardenwerk, behalve misschien op de kinderboerderij.

Shirley

Re: Verzorgpony zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:16

Om stallen uit te mesten hoef je niet veel ervaring te hebben.
Dan kom je met een paar sterke armen al een heel eind ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:16

Op de kinderboerderij is het aantal paarden vrij klein terwijl de logistiek over de héle kinderboerderij gaat. Ook over de schaapjes, konijntjes en alpacaatjes enzo. Dus ik ben het niet met je eens.

Shirley je liegt. Iemand die niet ervaren is in uitmesten gooit veel te veel schoon strooisel weg.

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:17

safina schreef:
PascaLeusink schreef:
Hmm ok. Noem het maar gewoon "borstelen", en aaien hoeft van mij ook niet zo.

Ik ga me echt niet zo uitdrukken als ik bij iemand voor de deur sta.

Misschien ben ik nooit volwassen geworden ik heb pas 1x verkering gehad in m'n hele LEVEN, en de meisjes wereld was voor mij tot voor kort ook een compleet raadsel. En ja ik vind er wel iets mis met het stempel autisme of psychiatrisch patient opgedrukt krijgen.

Ik hou ook niet van mensen onterecht bestempelen. Maar ik vind mensen met autisme of een psychiatrische stoornis gewoon oké hoor. We functioneren nou eenmaal niet allemaal op dezelfde manier. En soms is het handig om dat te weten van elkaar, zodat je er rekening mee kunt houden.

Maar waar het om ging is dat ik je eerlijk wilde laten weten dat als je als 32-jarige man rondfietst en aan mensen gaat vragen of je hun Shetlander mag borstelen, de kans vrij groot is dat mensen zich af gaan vragen of er iets met je aan de hand is. Mijn wat angstig aangelegde buurvrouw zou meteen de politie bellen, denk ik.

Goed van je dat je mensen met "autisme" of een "psychiatrische stoornis" gewoon oké vindt.

Wat betreft dat rondfietsen en aan mensen vragen of je hun shet mag borstelen: Ja, dat snap ik wel. Een 13 jarig meisje misschien nog niet.
Mensen bellen overal de politie voor tegenwoordig, laten je deur intrappen als ze zich zorgen om je maken etc. En de politie controleert ook alles, zelfs als je bv. een nachtwandeling wilt maken word je al aangehouden en je ID gecontroleerd.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:18

aan paarden verdienen als je net begint zit er zeker niet in.

ik zou gewoon beginnen een priveles op de manege, dan krijg je de basis al van het poetsen, opzadelen, en een beetje rijden. van uit daar kun je beslissen of je verder wilt. want het is niet niks.
dan kun je eventueel de manage aanbieden een week te helpen, met mesten, en schoonhouden etc.
vanuit hier kun je op marktplaats of bokt een advertentie plaatsen, dat je een verzorgpaard zoekt. en begeleiding. (dus het liefste iets op een pensionstal ofzo zodat er altijd mensen zijn die kunnen helpen)
een kinderboerderij kan natuurlijk ook, of een zorg boerderij waar oudere paarden staan (als je daar tegen kunt natuurlijk)

hoop dat dat een beetje helpt :)

edit: je kunt ook bij een gewoon vol pension in de buurt voor vrijwilleger gaan, daar leer je ook heel veel! je kunt met mensen mee helpen die paarden hebben (borstelen, uitstappen) en je kunt de paarden leren voeren, stallen schoonmaken, buiten binnen zetten etc.
Laatst bijgewerkt door Annalies03 op 08-12-16 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:19

Koper schreef:
Op de kinderboerderij is het aantal paarden vrij klein terwijl de logistiek over de héle kinderboerderij gaat. Ook over de schaapjes, konijntjes en alpacaatjes enzo. Dus ik ben het niet met je eens.

Shirley je liegt. Iemand die niet ervaren is in uitmesten gooit veel te veel schoon strooisel weg.

Bij ons, maar op de gemiddelde manege?? :D

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:20

Koper schreef:

Met logistiek bedoelde ik transport van goederen, bedoeld voor productie en consumptie, en het inpakken en verzendklaar maken van goederen. Niet echt paarden transport.

Wat is teveel? Ik zou gewoon zoveel mogelijk strooisel in de box doen, hoe meer hoe beter. Komt toch maar van het productiebos? Hout zat.
Laatst bijgewerkt door PascaLeusink op 08-12-16 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:21

Ja, productiebossen vol met stro :j

Shirley dat weet ik eigenlijk niet. Ik kom niet zo graag op maneges. Maar als jij het zegt geloof ik je meteen, lieve schat.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:23

Ehm je laat toch gewoon even een stal zien hoe je gemest wil hebben en dan komt het toch wel goed?
Anders kan niemand ooit een eerste keer uitmesten :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:23

Koper schreef:

Shirley dat weet ik eigenlijk niet. Ik kom niet zo graag op maneges. Maar als jij het zegt geloof ik je meteen, lieve schat.

Ik ook niet, mede daarom ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:24

T zou wel zijn dat iedereen maar gaat uitmesten in ruil voor paardrijles gratis _O- Net alsof maneges stichtingen oid zijn ofzo _O-

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:25

Koper schreef:

Zaagsel, houtkrullen. Worden volgens mij best gebruikt in de stal.

Dat bedoel ik nou dus. Ik kom ook helemaal niet graag op maneges. Wel voor de paarden maar niet vanwege de sfeer die er hangt. Hard, afstandelijk, niet eens een plekje om lekker bij te komen met een kopje thee waar het warm is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:25

PascaLeusink schreef:
Koper schreef:

Zaagsel, houtkrullen. Worden volgens mij best gebruikt in de stal.

Dat bedoel ik nou dus. Ik kom ook helemaal niet graag op maneges. Wel voor de paarden maar niet vanwege de sfeer die er hangt. Hard, afstandelijk, niet eens een plekje om lekker bij te komen met een kopje thee waar het warm is.

Zoek een manege mét kantine? :)*

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:26

Celiien schreef:
T zou wel zijn dat iedereen maar gaat uitmesten in ruil voor paardrijles gratis _O- Net alsof maneges stichtingen oid zijn ofzo _O-

gebeurt niet echt op maneges maar er zijn best pension stallen die het doen hoor, ik ken zelfs een pension stal waar als je een aantal dagen meehelpt met de klusjes je korting krijgt op stalling, of gratis lessen etc. dus het is er wel, maar niet echt op maneges nee

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:27

Celiien schreef:

Niet iedereen natuurlijk, maar het valt toch te proberen?

Hij maakt daar waarschijnlijk meer kans dan bij een particulier met de pony's aan huis...

xxvera97xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:30

je zegt dat je geen ervaring hebt met borstelen/verzorging maar op je profiel schrijf je dat je wel hebt geholpen met opzadelen/afzadelen en dat je ook hebt gereden op de pony van je zusje..... dan is het wel een beetje vreemd dat je nog nooit hebt geborsteld....... je hebt minstens toch wel eens gezien hoe het moet?

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:31

PascaLeusink schreef:
Zoek een manege mét kantine? :)*

Die zijn zo duur en die kantine, die draait alleen maar om geld verdienen. Als je geen omzet genereert ben je toch niet welkom :-)

Ik ken wel een stalling waar een soort prive kantine was waar ik mocht zitten en warme koffie drinken en koek. Maar dat was m'n zusje die me daar uitnodigde, en dat was particulier, dus hoe ik in dat wereldje verzeild kan raken? M'n zusje wil er niks over kwijt.

Celiien schreef:

Als je zelf eten mee kunt brengen voor het paard misschien? Graan ofzo.

Azmay schreef:
Ehm je laat toch gewoon even een stal zien hoe je gemest wil hebben en dan komt het toch wel goed?
Anders kan niemand ooit een eerste keer uitmesten :')

Ja dat is het makkelijkst.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:32

wacht dus je zus rijdt wel paard dan, waarom wilt ze je dan niet helpen? of snap ik het nu verkeerd..

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:35

verapeters schreef:
je zegt dat je geen ervaring hebt met borstelen/verzorging maar op je profiel schrijf je dat je wel hebt geholpen met opzadelen/afzadelen en dat je ook hebt gereden op de pony van je zusje..... dan is het wel een beetje vreemd dat je nog nooit hebt geborsteld....... je hebt minstens toch wel eens gezien hoe het moet?

Ja, ik heb volgens mij wel de meisjes van de manege wel eens zien borstelen, maar ik heb het nooit echt zelf gedaan voor zover ik me kan herinneren. Dus ik heb ook nooit gehoord dat ik het goed doe.

Wel heeft een paard mij wel eens geknauwd... zoals paarden dat ook bij elkaar doen op hun achterwerk als ze in de wei staan.

Niet alleen gereden op de pony's en paard van m'n zusje, ook bij 2 maneges.

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:37

Annalies03 schreef:
wacht dus je zus rijdt wel paard dan, waarom wilt ze je dan niet helpen? of snap ik het nu verkeerd..

M'n zusje vindt dat ze niks voor me kan betekenen :D

Best een koele, dat zusje van mij. Ik mag ook nooit op haar computer. Verder heeft ze nog nooit iets vervelends gezegd over hoe ik met paarden om ga.