verzorging manen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:30

Oblicaja schreef:
Amberkelsey schreef:
Ooit van iemand gehoord dat manen sneller zouden groeien door er vlechten in te doen,

Het is eerder dat het dan minder slijt/afbreekt en daardoor sneller langer wordt in vergelijking met los :)

jaa dat! En in het geval van mijn paard is los ook niet meer handig, dan krijgt hij het in zijn mond bij grazen/eten. daarom altijd vast om het voor hem ook fijn te houden (en bovendien ook erg warm als het los hangt)

Oblicaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:33

Papilio schreef:
ik vlecht het echt losjes zodat het iets kan uitzakken, op wedstrijd maak ik wel een dubbele hengstenvlecht :) die strakker op de manenkam zit :)

Wauw, mooi! Maar jij hebt nooit last van dat het te zwaar wordt bij het einde en dat het daar afbreekt??

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:38

Ik had mijn shet ook altijd ingevlochten. Hij had te dikke manen om het los te houden, dan kreeg hij klitten die er nooit meer uit gaan of het wordt dun door regelmatig uitkammen. Na een tijd kreeg ik een hekel aan dat vlechten en heb ik de boel er af geschoren :+ Hij gaat door het leven met een fjordenboog en het staat hem super!

Met manen:
Afbeelding

Met boog:
Afbeelding

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:43

Oblicaja schreef:
Papilio schreef:
ik vlecht het echt losjes zodat het iets kan uitzakken, op wedstrijd maak ik wel een dubbele hengstenvlecht :) die strakker op de manenkam zit :)

Wauw, mooi! Maar jij hebt nooit last van dat het te zwaar wordt bij het einde en dat het daar afbreekt??

nee eigenlijk niet :)
Bij de schoft is het door de deken wel wat korter en puntjes zijn ook iets dunner dan de rest maar verder niet :)