Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heleennn schreef:Marilu schreef:Ik begrijp dat je je niet goed voelt bij dit scenario. Het is inderdaad tegennatuurlijk voor een paard om zo veel binnen te staan.
Wel vind ik het een wat rare situatie, dat jullie daar met drie familieleden met elk een paard staan. Zou het dan niet beter zijn om samen uit te kijken naar een stuk weiland om jullie paarden daar samen op te zetten er er een kleine piste en/of paddock aan te leggen ? Als ik het goed gelezen heb, heeft je grootvader vooral in de voormiddag tijd, jij in de namiddag/avond en dan zal je moeder voor of na ook nog wel eens kunnen gaan kijken naar de paarden ? Zo hoef je er geen vreemden bij te betrekken en is er toch meer dan eens controle bij de paarden. Of is het niet zo eenvoudig een geschikte plek te vinden in jullie buurt ?
Hoezo is dat een rare situatie? Ik ben een actieve dressuurruiter dus heb de faciliteiten van deze stal nodig, mijn grootvader laat zijn paard door een ander rijden maar dat is ook een wedstrijdpaard dus moet gewoon in training blijven staan. Ik denk niet dat zij geïnteresseerd zullen zijn in een eigen stuk grond. Heb wel iets gevonden op 10 min met de auto met weide+stal maar dat ze niet de hele tijd onder toezicht staan stelt me niet gerust...
Nies_ schreef:[/quote]Hoezo is dat een rare situatie? Ik ben een actieve dressuurruiter dus heb de faciliteiten van deze stal nodig, mijn grootvader laat zijn paard door een ander rijden maar dat is ook een wedstrijdpaard dus moet gewoon in training blijven staan. Ik denk niet dat zij geïnteresseerd zullen zijn in een eigen stuk grond. Heb wel iets gevonden op 10 min met de auto met weide+stal maar dat ze niet de hele tijd onder toezicht staan stelt me niet gerust...
Wat een kul. Ik ken meerdere mensen die tot het ZZ het hebben gedaan met echt ronduit een flut 20x40 bak dus nodig zijn die faciliteiten echt niet. Terecht dat je je er slecht over voelt, maar blijkbaar nog niet slecht genoeg, want dan ondernam je wel actie, ik snap ook niet dat dit mag
tess_84 schreef:Het is niet omdat het normaal gevonden wordt door (het grootste deel van) je stalgenoten, dat het ook paardvriendelijk is. Mijn paard heeft ook op zo'n stal gestaan, waar weidegang in de winter niet mogelijk was, en bovendien kreeg ze belachelijk weinig hooi (een Haflinger te mager krijgen is al een kunst op zich, toch?). Ik heb daar echt nachten van wakker gelegen en na een half jaar was ik daar weer weg. Vreselijk vond ik het. Ik zou het nooit meer doen en hoef dat hopelijk ook nooit meer, want ondertussen hebben we een grote inloopstal met gedraineerde paddock aan huis en gaan ze dagelijks op de wei. In de zomer wat meer dan in de winter, want we zitten hier op klei-leem grond en dat wordt snel een plakkerige modderboel.
Maar als die stal geld heeft om een piste aan te leggen, lijkt me dat een voldoende grote paddock aanleggen ook niet moeilijk is...
CurlyCoat schreef:Sorry TS, ik snap heel goed dat je je paard meer wilt bieden, maar ga dan ook echt op zoek naar een oplossing.
Vind het zelf een beetje overkomen alsof je toch steeds een excuus zoekt om hier te blijven.
Leuk dat je eenhet actieve dressuurruiter bent, maar je paard gaat voor lijkt me.
, of aan anderen overlaten). Succes! Heleennn schreef:Ik wil ook een betere oplossing ivm mijn studies. De ideale oplossing zou zijn om haar te stallen bij een vriendin van mijn moeder. Zij staat op een kleine stal waar ze in groepen op de weide staan het hele jaar door. Dan hoef ik haar niet uit handen te geven, er is nog steeds een bak én ze staat buiten. Ik vermoed dat het dan ook niet echt boeit als ik een paar dagen niet ga. Dit komt ook zo'n 200 euro goedkoper uit dan de huidige stal. Maar dan moet ik wel 45 min rijden om er te komen. Dit lijkt me niet zo ideaal voor het geval ze ziek zou worden of medische zorgen nodig heeft?
bruintje123 schreef:Dus je laat een paard misschien nog wel 10 jaar zo staan, voor als ze ooit, misschien wel nooit, eens een blessure zou krijgen.
Je staat en goedkoper, je kunt inderdaad eens een dagje vrij pakken.
En je maakt je paard gelukkig.
En mocht er dan toch wat zijn, en je spreekt dat van te voren af, is er vaak wel wat te regelen met medicijnen geven op staprondes lopen.
troi schreef:Heleennn schreef:Ik wil ook een betere oplossing ivm mijn studies. De ideale oplossing zou zijn om haar te stallen bij een vriendin van mijn moeder. Zij staat op een kleine stal waar ze in groepen op de weide staan het hele jaar door. Dan hoef ik haar niet uit handen te geven, er is nog steeds een bak én ze staat buiten. Ik vermoed dat het dan ook niet echt boeit als ik een paar dagen niet ga. Dit komt ook zo'n 200 euro goedkoper uit dan de huidige stal. Maar dan moet ik wel 45 min rijden om er te komen. Dit lijkt me niet zo ideaal voor het geval ze ziek zou worden of medische zorgen nodig heeft?
Is bijna de afstand die ik ook moet afleggen. Ik vreesde daar ook voor maar heb gemerkt dat je met goede stalgenoten en met goede afspraken met de pensionhouder daar prima uitkomt. En echt je paard zoveel gelukkiger zien is heel wat waard!
Oh en vergeet het fysieke niet, de hele dag op stal is beroerd voor de spieren en daardoor wordt je training echt een stuk minder effectief.
anjali schreef:Ts,ik heb 50 jaar ervaring,en het is echt nergens volmaakt.Doe je best voor je paard en als ze soms in de winter wat te veel op stal staat dan kun je daar in ons klimaat niet alyijd wat aan doen. Is je paard verder gezond en goed gehumeurd dan zou ik de winter gewoon uitzitten.Echt waar,overal is wat,en het verschilt heel erg per regio of de paarden s'winters buiten kunnen of niet.En elk paard is ook nog eens anders,er zijn zat paarden die met slecht weer geen weidegang willen.