Bouw nieuwe schuur met 24 stallen (Schipluiden)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:21

mijn paard is 1.78 groot breed dik en lomp Haha!:D
dus die heeft de grootste nodig Tong uitsteken

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:29

natuurlijk is een zo groot mogelijke stallen erg aantrekkelijk maar let op de stal-prijsverhouding dan ook,verder de ventilatie,materiaal,natuurlijk licht,verdere verlichting en de hoogte...

succes

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:19

Ireentjuh"]
[quote="Jetta schreef:
Je moet het dan natuurlijk niet toelaten, dat mensen een box van 3 bij 3 kiezen, voor een paard van 1.80.

Die snap ik niet helemaal, mensen mogen toch zelf kiezen in wat voor een stal ze hun paard willen zetten?
Maar het is altijd prettig als je de mogelijkheid hebt om je paard in een extra grote stal te zetten als je ook een groot paard hebt.

Mijn mening weet je trouwens al Lachen maar ik vind het een heel goed idee om verschillende soorten boxen te maken, dan is er echt voor iedereen wat.
[/quote]

Ik bedoel, dat je een groot paard niet in een te kleine box moet huisvesten. Is nl. niet fijn voor het paard en ook niet veilig. Ik vind 3 bij 3 niet groot genoeg voor een paard van 1.80.

Lindsjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 01:10

Jetta"]
[quote="Ireentjuh"][quote="Jetta schreef:
Je moet het dan natuurlijk niet toelaten, dat mensen een box van 3 bij 3 kiezen, voor een paard van 1.80.

Die snap ik niet helemaal, mensen mogen toch zelf kiezen in wat voor een stal ze hun paard willen zetten?
Maar het is altijd prettig als je de mogelijkheid hebt om je paard in een extra grote stal te zetten als je ook een groot paard hebt.

Mijn mening weet je trouwens al Lachen maar ik vind het een heel goed idee om verschillende soorten boxen te maken, dan is er echt voor iedereen wat.
[/quote]

Ik bedoel, dat je een groot paard niet in een te kleine box moet huisvesten. Is nl. niet fijn voor het paard en ook niet veilig. Ik vind 3 bij 3 niet groot genoeg voor een paard van 1.80.
[/quote]

Tja... dat moet de eigenaar toch zelf weten... Dat hoeft de stalhouder niet te beslissen toch..?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 01:43

tja, maar als stalhouder moet je wel de hele dag tegen je huurders(paarden) aankijken
ik zou als stalhouder er naar streven dat al mijn pension (en eigen) paarden er lekker bij staan
en dus in een ruime box waarin ze zich ook een beetje kunnen terugtrekken
dus een groot paard een grote box

en als ik het heel persoonlijk ga bekijken, die van mij heb ik het liefst in een loopstal met uitloop, helemaal geen box

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:43

de eigenaar moet dat zelf beslissen want als ze gedwongen zouden worden in een extra grote stal te moeten staan en daar dus vele euro extra voor moeten betalen en dat kan daar niet dan gaan ze toch ergens anders staan!

persoonlijk bekeken wil iedereen wel een loopstal met uitloop,maar ik vind er wel degelijk verschil met de manier en ruimte van stallen of je omgeving randstad zit of ergens in drenthe.

een stalhouder mag wel zeggen dat hij niet wil dat een extreem groot paard van 1.80 in een box van 2 x 2 komt....
maar als een persoon zelf beslist dat haar shet in een 4 x 4 komt moet zij dat weten en betalen.trouwens ik weet ook van die stal dat er veel losgooiruimte en ook in de winter weidegang is dus als je paard dan alleen slaapt in een iets kleinere box,nou en.

in principe is IEDERE STAL te klein voor dieren als paarden/ponys.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:40

Mijn pony (haf) staat in een stal van 3 x 4 en ik vind dat persoonlijk wel een lekkere stal! Ik ben blij dat ze deze ruimte heeft.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:53

Ik vind 3x3 vrij krap. Voor een pony gaat het goed, maar paarden hebben naar mijn mening nood aan iets meer ruimte. Als je toch alles nieuw bouwt, zou ik opteren om standaard 3x4 te nemen en 4x4 voor de grootste paarden. Misschien is het leuk om ook een paard boxen voor merries met veulens te maken?

Verder is het leuk als de paarden met hun hoofd naar buiten (over de staldeur?) kunnen. Dat hebben ze meteen ook wat meer ruimte.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:37

3 X 3 vind ik voldoende voor een paard....Als de box te ruim wordt heb je meer kans op vastliggen (ervaring) en verder heb ik geen paarden om ze het grootste gedeelte van de dag binnen te hebben staan...

Kraamstal optie zou zijn als je van 2 boxen 1 kunt maken, door bijv. een tussenwand te verwijderen.
Dan zou ik kiezen voor een aantal boxen die een lagere wand hebben, zodat de kleintje ook wat van de wereld kunnen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:58

Jetta"]
[quote="Ireentjuh"][quote="Jetta schreef:

[/quote]

[/quote]

hoe zou jij het vinden als je gedwongen wordt je paard in een grotere en dus duurdere box te zetten? het is je eigen keus en het lijkt me dat je die als eigenaar toch zelf het beste kan maken voor jou paard.

persoonlijk vind ik verschillende maten wel wat.