RianneH schreef:De paddock is van zand of van klei?
Ik vind het een lastige keus, als geheel de paddock nat, glad en vies is, doe je je paard daar ook bijzonder weinig plezier mee. Zeker als je een type hebt die stil gaat staan bij het eten en verder ook niet beweegt. Heb je het idee dat ze nog wel redelijk door de paddock wandelen? Dat is natuurlijk de voornaamste reden waarom je ze buiten zet. Kan je misschien een deel verhard erbij trekken? Zodat ze zeker met droge voeten kunnen staan?
Paddock is van klei, ligt naast een sloot
Verhardm zou ik moeten navragen, maar ik vrees dat het niet mag en heb wel het idee dat ze ook nog wel rond lopen in de paddock, voornamelijk eten dat wel.
En als het donker is, dus als ze er later uit gaan als 17:00 uur dan willen ze er ook echt wel uit.(dan gaan ze er ook later in)
Maar dat is niet als je om 12;00 al aankomt lopen.

[/quote]
het verschilt dus erg per paard. Op het land vermaakt die zich iets beter, maar ook daar met slecht weer gaat die lopen miepen.
Een paard denkt anders dan een mens, dat is gewoon een feit.
. Uiteraard ben je ook afhankelijk van de stalhouder en dat is echt niet makkelijk, maar die stalhouder kan die modderpaddock alleen maar zo laten bij de gratie dat wij het met z'n allen maar gewoon accepteren.