Ben ik de enige die niet kan aarden op een pensionstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:19

DarkoFoitzik schreef:
er is overall iets. dat van de dekens vind ik niet zo raar. het is (in mijn ervaring) niet normal dat er dekens gewisseld worden tenzij er voor betaald wordt. de buiten zet service doet dit niet. die halt je paard immers naa rbinnen en zet hem buiten.

dat van het achtstallige ondehroud vind ik slecht van de eigenaar en die moet dit naar behoren hebben. dat is het klaarblijkelijk niet.

in NL is het altijd een drama als het op hooi voeren aan komt. dit snap ik nooit, krachtvoer is immer duurder. het zal wel met opslag te maken hebben denk ik. hier ook het hooi problem.

Hier ben ik het mee eens!

Maar er is ook een andere kant..Ik ben zelf pensionhouder en voer echt mega veel hooi in slowfeeders zelfs zo veel dat er de volgende ochtend vaak nog wat ligt. Toch is het voor sommige klanten nooit genoeg! Dat is wel es heel frustrerend!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:23

Die spiralen zijn vreselijk!
Ik heb er al eens een paard compleet verstrikt in gevonden, het was dat hij zo rustig bleef staan maar het had raar kunnen aflopen.. Die dingen wil ik nooit meer in de buurt van een paard zien

Wat balen TS dat het niet naar je zin is.
Dekens wisselen zal lastig zijn maar de rest kun je misschien nogmaals bespreken? En anders rustig om je heen kijken voor wat anders

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:31

Cayenne schreef:
TS, ik hoop maar dat je stalhoudster niet op bokt zit (of medestalgenoten dit lezen en het haar vertellen).
Dat lijkt me niet erg fijn voor de sfeer.
Je klaagt wel erg veel. Het zal nergens perfect gaan, maar probeer onderling te communiceren. Als het wisselen van dekens echt zo belangrijk voor je is, dan kun je dat zelf ook wel doen.
Wat voor de een misschien niet zoveel werk is, kan dat nog wel voor een ander zijn.

Wellicht het laatste bericht even lezen van ts?

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 18:35

Pol1 dat snap ik dan ook weer niet als er zelfs hooi over blijft is het meer dan genoeg. En wat fijn dat jij de slowfeeders vult. Hier wordt ook nog alles door ons/mij zelf klaar gezet voor de volgende dag.

Ik ben echt niet moeilijk en ik kan altijd en overal invallen of helpen. Maar het moet ook van beide kanten komen dat is in dit geval niet zo. Daarbij ben ik heel fatsoenlijk en probeer alles normaal op te lossen. Schreeuwen, boos zijn en oversikten schiet je niets mee op.

In de zomer sta ik het hek in elkaar te timmeren terwijl ze rustig op vakantie gaat en weer dat de boel niet in orde is. Wordt er een uurtje voordat er een nieuw weidepaard komt mij even snel een berichtje gestuurd of ik daar bij kan zijn omdat ze op vakantie is. Prima allemaal maar regel de boel eerste voordat je gaat.

En lachen als ik vertel dat ze het weidehek verteren is dicht te doen waarbij mijn paard in de schuur met hooischudders e.d. terecht kwam omdat ze die ook niet dicht had gedaan. Nou ik kan daar niet om lachen..

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 18:39

Cayenne schreef:
TS, ik hoop maar dat je stalhoudster niet op bokt zit (of medestalgenoten dit lezen en het haar vertellen).
Dat lijkt me niet erg fijn voor de sfeer.
Je klaagt wel erg veel. Het zal nergens perfect gaan, maar probeer onderling te communiceren. Als het wisselen van dekens echt zo belangrijk voor je is, dan kun je dat zelf ook wel doen.
Wat voor de een misschien niet zoveel werk is, kan dat nog wel voor een ander zijn.

Ik woon niet in Nederland.. dus dat zal niet gebeuren. Ik snap ook echt wel dat niet alles perfekt kan zijn.
Precies ik krijg het gevoel dat alles teveel werk is vandaar het achterstallig onderhoud.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 18:40

Nibbit schreef:
Die spiralen zijn vreselijk!
Ik heb er al eens een paard compleet verstrikt in gevonden, het was dat hij zo rustig bleef staan maar het had raar kunnen aflopen.. Die dingen wil ik nooit meer in de buurt van een paard zien

Wat balen TS dat het niet naar je zin is.
Dekens wisselen zal lastig zijn maar de rest kun je misschien nogmaals bespreken? En anders rustig om je heen kijken voor wat anders

Dat is hier dus ook al gebeurd met haar eigen paard.
Ja we zijn aan het kijken voor een plek waar ze thuis kan staan, kan niet wachten!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:46

Waarom zoek je geen andere stalling? Als ik het zo hoor, erger je je wel aan meerdere dingen.
Ik heb ook al tig stallen gehad en nu sta ik al bijna 2 jaar op een stal waar ik super tevreden ben. Dekens worden af- en opgelegd, paarden krijgen onbeperkt hooi, omheining is altijd top in orde, ze maken paddocks bij zodat ze zo veel mogelijk buiten kunnen in de winter, ja ik kan geen slechte dingen zeggen over mijn stal :D Maar dat is wel de 8e stal in 5 jaar tijd die ik gedaan heb. ;)

Zo'n dekenservice heb ik trouwens op geen enkele stal gehad hoor. Bij de huidige nu wel maar ik heb het jaren altijd zelf gedaan (en ja, dan rijd ik over en weer om dekens te wisselen enz).

Ik ben er zeker van dat er overal wel iets is (hoewel ik dat nog moet vinden bij mijn stal :') ), maar als dit na een gesprek niet opgelost kan worden, dan denk ik dat je best iets anders kan zoeken.
Echte goede pensionstallen bestaan hoor :D Maar zijn moeilijk te vinden. Wij zijn via via bij onze huidige stal terecht gekomen aangezien ze niet adverteren. Dus mss is dat ook een optie, eens rondhoren bij vrienden en andere paardeneigenaars.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:53

Eerlijk? Ik vind je een beetje een zeikerd. Jij bent tenslotte zelf op die stal komen staan en waarschijnlijk wist je de voorwaarden. Dat je nu trots verkondigd wat je allemaal al voor elkaar hebt gekregen.. Daar zou ik als pensionstalhoudster ook steeds minder meewerkend mee zijn. Sterker nog, ik zou er zelfs over nadenken je te verzoeken een andere stal te zoeken die beter bij je wensen past.

Myca

Re: Ben ik de enige die niet kan aarden op een pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:02

TS, je schrijft wel dat je makkelijk bent, maar je bent best veeleisend hoor.
Ik zou een andere stal zoeken en daarbij van te voren duidelijke afspraken maken.
Als je pensionhoudster dit topic leest, zou het me niet verbazen als ze je er uit gooit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:03

Ik ben echt niet moeilijk, maar iets vinden wat bij je past is echt lastig. Ik had bij de stal waar mijn paard stond een slowfeeder, en dat was te veel werk om het hooi er in te doen.Ik had vlas want hij eet alles op en had ooit koliek gehad daar door.Nou daar hadden ze nog nooit van gehoord, dus vlas mocht niet.Ik snap je wel hoor ts.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:07

Ik ook!

Zou gek worden als men lacht om gevaarlijke situaties of als ik niet zelf zou kunnen bepalen wat en hoeveel mijn dieren eten :o

Wat de dekens aangaat, daarin begrijp ik zo'n stalhouder dan weer wel.

Ben dan ook heel blij met m'n dieren aan huis.
Veel werk en verantwoording, maar lekker eigen baas *\o/*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:07

Ts ik kan je niet helpen maar volgens mij is men de leesbril kwijt. B-)

wendely schreef:
Haha beetje wat een reacties, ik denk niet dat ik veeleisend ben.
Zo te zien hebben de meeste mensen ook niet mijn hele verhaal gelezen.
Ik woon niet in Nederland waar veel meer stallen zijn. Ivm de compleet andere temperaturen is een en dezelfde deken voor binnen en buiten geen optie. Ik zal proberen mijn liner als binnendeken te gebruiken waar de winterdeken dan over moet. Hopelijk schuift dat niet teveel, dekens wisselen is hier erg normaal. Vorig winter was het ook geen problem ook aangeboden extra te betalen.. maar dat hoefde niet. Daarbij wat heeft buiten zetten voor zin als je er alsnog heen moet voor je dekens?
Ik heb hier een stal gedaan met 6 paarden gedaan, ook dekens wisselen zoveel week is dat echt niet.

En die spiralen? Paard hangt erover of staat ernaast, manen raken er in vast, paard loopt weg, schrijf met alle gevolgen van dien.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:12

Tja, ze zegt dat dekens wisselen erg normaal is daar, maar haar stal zal dan wel een uitzondering zijn want zij willen het niet meer. :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:14

Het ging mij meer om de botte reacties hier dat men het nogal absurd vond. ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:16

Dekens wisselen is normaal zeg je, maar bij die andere paarden is het niet nodig?
Hoe doen die dat dan?

Achterstallig onderhoud is natuurlijk nooit goed te praten, maar dat zie je toch ook als je komt kijken voordat je paard er staat?

En hoeveel hooi er gevoerd wordt vraag je toch ook voordat je je paard er neer zet.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 19:20

xAnthea schreef:
Tja, ze zegt dat dekens wisselen erg normaal is daar, maar haar stal zal dan wel een uitzondering zijn want zij willen het niet meer. :+

Het dere wel gedaan dan kun je dat niet zomaar versnderen toch? En het is denk ik lastig oordelen over een situatie waar je niet bij bent. Ik heb hier trouwens ook helemaal niet om gevraagd, mijn vraag was of er meer mensen zijn die mijn probleem herkennen.

Klopt Magda90, vervelend dat mensen reagerer zonder goed te lezen..

Bruintje123 er zijn 3 paarden waaronder 1 van haarzelf. Haar eigen en mijn paard hebben dekens op, de andere gaat zonder!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:23

En hoe doet ze dat bij haar eigen paard?
Die wisselt ze wel? Of heeft zij andere soort dekens als jij?
Niet om je aan te vallen maar om te begrijpen hoe ze dat aanpakt.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:25

Staat het in het contract dat de dekenservice in de prijs zit?

Nee dat was je vraag niet, maar aangezien je de hele situatie uitlegt in je OP kan je daar reacties op verwachten. :)

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 19:30

Die wisselt ze wel.. als ik weekendwacht heb doe ik haar paard jeg zo goed. Beide paarden kost 10min.. mocht de andere eigenaar een deken op willen ivm sneeuw oid vind ik dat echt geen probleem. Als zei weekendwacht heeft doet ze onze beide paarden dekens wisselen zonder probleem terwijl haar eigen geen dekens heeft.

Deken wisselen staat niet in het contract maar werd direct in het begin al gedaan en ik heb er naar gevraagd voor ik kwam. Geen probleem.. ik snap dat het de volgende meer handiger is om dat in het contract op te nemen.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:41

Onbeperkt hooi is voor mij ook een must!
Ik vind ook inderdaad dat er veel over gemekkerd word door stalhouders etc.

Dat van die deken is altijd lastig want het is maar net hoe iemand iets interpreteert.
Misschien is zo'n bucas power turnout deken wat die dekt een temp wisseling van -10 tot + 10 ofzo

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:31

Allereerst ontzettend vervelend dat het niet zo lekker loopt op stal. Het algemene plaatje klinkt als een ideaal plaatje, maar het zijn de kleine dingen waardoor de ergernis ontstaat.
Zelf heb ik mijn paard destijds ook in pension gehad, maar nu staat alles aan huis.

In jouw geval zou ik zorgen dat mijn paard een goede deken krijgt die 's nachts/'s morgens niet meer gewisseld hoeft te worden.
Kun je wat betreft de omheining niet een voorstel doen tot een klusdag waarbij iedereen betrokken wordt? Vele handen maken licht werkt en dan ziet iedereen waar het mis gaat. Ik neem aan dat je andere stalgenoten tegen hetzelfde aanlopen?
Onbeperkt ruwvoer vind ik ook heel belangrijk. Kun je het hooi niet in een net doen wat 's avonds in de stal wordt gehangen. Als je ergens een ring maakt, kun je het net er zo met een karbijnhaak aan vast klikken, gaat net zo snel als een bult hooi in de stal gooien. Niets wordt vertrapt en het hooi kan niet makkelijk meer verwijderd worden uit de stal.
Je oplossing voor overdag vind ik prima, je paard staat niet alleen, maatjes staan in de buurt en de rest van de dag kan het wel contact hebben met andere paarden.

Voor degenen die geen beeld hebben bij een spiraal/veersluiting:
Afbeelding

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 21:45

Ja het zijn inderdaad al die dingen bij elkaar wat je uiteindelijk frustreert.

Kwa omheining dat doen we inderdaad maar er gaat erg vaak iets kapot. Niet persè door de paarden. Maar veel door omvallende bomen of wilde dieren die er doorheen gaan. En ik vind dat het haar verantwoordelijkheid uiteindelijk is (staat ook in het contract). Maar dat doet ze dus niet..

Stal mesten, brok en hooi klaar leggen doe ik zelf al. Ze pakt het gewoon weg als het haar niet aanstaat terwijl ik extra betaal voor dat hooi. Dat vind ik niet oké. . 10kg per dag voor een 4jarige volop in de groei is echt niet genoeg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:18

wendely schreef:
Ja het zijn inderdaad al die dingen bij elkaar wat je uiteindelijk frustreert.

Kwa omheining dat doen we inderdaad maar er gaat erg vaak iets kapot. Niet persè door de paarden. Maar veel door omvallende bomen of wilde dieren die er doorheen gaan. En ik vind dat het haar verantwoordelijkheid uiteindelijk is (staat ook in het contract). Maar dat doet ze dus niet..

Stal mesten, brok en hooi klaar leggen doe ik zelf al. Ze pakt het gewoon weg als het haar niet aanstaat terwijl ik extra betaal voor dat hooi. Dat vind ik niet oké. . 10kg per dag voor een 4jarige volop in de groei is echt niet genoeg.

En hoe zit je zelf qua wonen?? Zie mijn bericht eerder.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:27

wendely schreef:
Het dere wel gedaan dan kun je dat niet zomaar versnderen toch? En het is denk ik lastig oordelen over een situatie waar je niet bij bent. Ik heb hier trouwens ook helemaal niet om gevraagd, mijn vraag was of er meer mensen zijn die mijn probleem herkennen.

Maar dan heeft dit hele topic toch geen zin, aangezien niet veel Bokkers op een pensionstal in Noorwegen staan?

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:37

Je bent lang niet de enigste! :D

Ik wil ook alles lekker zelf doen, zelf zorg je het beste voor je paardjes toch? Heb ze 2x 'uit handen' gegeven. De 1e keer was ik na 2 weken alweer terug met pony op de doe het zelf wei en de 2e x hebben we het 3,5 maand vol gehouden. Het leek zo fijn om niet dag in dag uit meer alles zelf te moeten doen maar dat viel toch heel erg tegen.
Nu staan we weer lekker doe het zelf en bevalt weer prima :D