Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myrthee_ schreef:Wij hebben (of nouja, bouwen nu) zo'n 16 paddocks van 5x5. Een deel verhard en een deel onverhard. Hoe lang de paarden op de paddock staan verschilt. Bij regen gaan ze eerder naar binnen, bij mooi weer blijven ze langer buiten en krijgen ze gevoerd op de paddock.
In de zomer staan de paarden op het land, in de winter op de paddocks.
Paarden staan wel alleen op de paddock, ze hebben allemaal een eigen paddock maar ze kunnen wel contact maken met andere paarden.
GDG schreef:Myrthee_ schreef:Wij hebben (of nouja, bouwen nu) zo'n 16 paddocks van 5x5. Een deel verhard en een deel onverhard. Hoe lang de paarden op de paddock staan verschilt. Bij regen gaan ze eerder naar binnen, bij mooi weer blijven ze langer buiten en krijgen ze gevoerd op de paddock.
Paarden staan wel alleen op de paddock, ze hebben allemaal een eigen paddock maar ze kunnen wel contact maken met andere paarden.
Dat kun je toch niet menen?! 5x5, serieus? En daar staan ze dan een paar uurtjes per dag op, de rest van de tijd op stal, de héle winter???
Myrthee_ schreef:Wij hebben (of nouja, bouwen nu) zo'n 16 paddocks van 5x5. Een deel verhard en een deel onverhard. Hoe lang de paarden op de paddock staan verschilt. Bij regen gaan ze eerder naar binnen, bij mooi weer blijven ze langer buiten en krijgen ze gevoerd op de paddock.
Gingerale schreef:Oeh, daar schrik ook altijd van, paddocks met afmetingen als hierboven... Ik noem dat geen paddock maar een openluchtstal.. mijn stallen zijn 4,5 x 4,5.. en geen andere opties, tsja die zijn er wel alleen willen mensen daar niet aan. Eindeloze discussie en niet de insteek van dit topic, I know. Maar wat doe je je paard aan??
Myrthee_ schreef:Ik heb mijn paard zeker niet liever korter in een grote paddock. Ze zal toch niet meer uitvoeren dan in een kleine. En randstad, Amsterdam en omgeving heeft niet dezelfde luxe als op plekken waar land goedkoper is.
Niet een discussie voor hier, mijn paard is hartstikke happy op haar plek en heb meerdere stallen geprobeert. Dus tsja, so be it. Had het liever anders gehad maar kan er helaas niks aan veranderen.
smurffie schreef:Myrthee_ schreef:Ik heb mijn paard zeker niet liever korter in een grote paddock. Ze zal toch niet meer uitvoeren dan in een kleine. En randstad, Amsterdam en omgeving heeft niet dezelfde luxe als op plekken waar land goedkoper is.
Niet een discussie voor hier, mijn paard is hartstikke happy op haar plek en heb meerdere stallen geprobeert. Dus tsja, so be it. Had het liever anders gehad maar kan er helaas niks aan veranderen.
Zo'n verschikkelijk harde leugen die maar op blijft spelen. Ook in de randstad meer dan zat stallen waar ze genoeg en fijn buiten staan alleen minder luxe. Het is maar hoe graag een eigenaar iets wil.
GDG schreef:smurffie schreef:Zo'n verschikkelijk harde leugen die maar op blijft spelen. Ook in de randstad meer dan zat stallen waar ze genoeg en fijn buiten staan alleen minder luxe. Het is maar hoe graag een eigenaar iets wil.
Precies, mensen die denken dat het niet anders kan omdat het de Randstad betreft liegen zichzelf voor.
Werkelijk verschrikkelijk paardonwaardig om 4(!!!) maanden lang 24/7 op stal te staan (waarvan een paar uur per dag dus in een buitenstal). Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik mijn paard zo zou huisvesten.
Myrthee_ schreef:Dan hoor ik graag van je waar in Amstelveen stallen zijn met grotere paddocks smurffie.