Hoe groot is jullie paddock?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:26

Wij hebben een paddock van 15 x 30 met Agterberg bodem. Ze staan er met z'n 6en in van 10.00 uur tot 17.00 uur. Als het weer het toelaat staan ze op de wei. Ze gaan dus s' avonds weer naar binnen bij ons. Er staat een hele grote kuip met water en in de middag krijgen ze hooi in een hooiruif. Echter super blij mee dat ze altijd met droge voetjes naar buiten kunnen :)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:33

- Hoe groot is het? 6 bij 32
- Zijn er stukken verhard? Ja 6 bij 16 ongeveer
- Staan ze alleen of samen? Met 2 e pony's en een mini pony
- Hoeveel uur staan ze erop? Swinters 24/7, zomers kunnen ze ook de wei in. Ook zit er nog een periode tussen in waar ze alleen snachts op de paddock staan.
- Krijgen ze hun hooi op de paddock? Ja, onbeperkt
- Is er een schuilstal aanwezig? Ja
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc? Ze staan altijd op de paddock en grenst er een weiland aan vast. Als de wei droog genoeg is mogen ze er op (dit jaar april/mei paar uur en juni/tot heden 24/7)

michellef242

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:38

Mijn paardje staat bij iemand thuis, daar zijn 4 stallen (en ook 4 paardjes).

De paardjes mogen de hele dag los lopen op het terrein achter, dan kunnen ze hun stallen in en uit wandelen.
Ze kunnen dan de rijbak in (die is niet extreem groot ik geloof 15 bij 30 ongeveer) en ze hebben een stukje wat betegeld is :D
In de zomer staat achterin de bak het hek open waardoor ze ook het weiland in kunnen als ze dat willen. Best wel vrij dus :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:45

Myrthee_ schreef:
Wij hebben (of nouja, bouwen nu) zo'n 16 paddocks van 5x5. Een deel verhard en een deel onverhard. Hoe lang de paarden op de paddock staan verschilt. Bij regen gaan ze eerder naar binnen, bij mooi weer blijven ze langer buiten en krijgen ze gevoerd op de paddock.
In de zomer staan de paarden op het land, in de winter op de paddocks.
Paarden staan wel alleen op de paddock, ze hebben allemaal een eigen paddock maar ze kunnen wel contact maken met andere paarden.

Dat kun je toch niet menen #) ?! 5x5, serieus? En daar staan ze dan een paar uurtjes per dag op, de rest van de tijd op stal, de héle winter???

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:24

GDG schreef:
Myrthee_ schreef:
Wij hebben (of nouja, bouwen nu) zo'n 16 paddocks van 5x5. Een deel verhard en een deel onverhard. Hoe lang de paarden op de paddock staan verschilt. Bij regen gaan ze eerder naar binnen, bij mooi weer blijven ze langer buiten en krijgen ze gevoerd op de paddock.
Paarden staan wel alleen op de paddock, ze hebben allemaal een eigen paddock maar ze kunnen wel contact maken met andere paarden.

Dat kun je toch niet menen #) ?! 5x5, serieus? En daar staan ze dan een paar uurtjes per dag op, de rest van de tijd op stal, de héle winter???

Ja de héle winter, die bij ons 4 maanden duurt als het even kan.
In de randstad heb je het niet altijd voor het zeggen. Meeste stallen in de buurt hebben een buitenzetservice waarbij je paard wel 1 uur naar buiten kan. Zowel zomer als winter.
Dan hebben ze misschien grotere paddocks, maar voor dat ene uurtje.. heb ik toch liever kleinere paddocks voor een langere tijd.
Soms is het niet anders. Liever kleine paddocks, lang op het land en goede toezicht dan de hele dag op een grote paddock voor een half jaar.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:30

Ik heb thuis een paddock van 40x30m staan, welke in de winter vergroot wordt naar 40x70m.
24/7 erop voor 2 paarden en een pony, met schuilstal van 15x10m, en in de zomer nog 24/7 een weide erbij van 150x75m

Edit: geen verhard deel, in de winter krijgen ze natuurlijk hooi, in de zomer in principe alleen gras.

Ik heb wel boxen thuis maar die staan eigenlijk altijd leeg :+ paarden geven de voorkeur aan 24/7 buiten en als het medisch kan vind ik het prima. :j

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:59

Myrthee_ schreef:

Buitenstallen dus eigenlijk?

Hier in de omgeving ook stallen die adverteren met 'in de winter minimaal 10 uur naar buiten'. In een paddock waar ze 3 stappen heen en 3 stappen terug doen ja. Dan liever korter in een grotere paddock, kunnen ze de benen tenminste nog strekken. Met die mini-paddocks kan je ze net zo goed binnen laten staan, heeft ook weinig meerwaarde dan.

Mijn 2 kleine pony's staan overigens in een paddock van 20 bij 35 onverhard, een stuk van ik denk 40m2 verhard en een inloopstal van 7x2 meter. De helft van de bestrating is ook overdekt.

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:01

Oeh, daar schrik ook altijd van, paddocks met afmetingen als hierboven... Ik noem dat geen paddock maar een openluchtstal.. mijn stallen zijn 4,5 x 4,5.. en geen andere opties, tsja die zijn er wel alleen willen mensen daar niet aan. Eindeloze discussie en niet de insteek van dit topic, I know. Maar wat doe je je paard aan??

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 19:03

Gingerale schreef:
Oeh, daar schrik ook altijd van, paddocks met afmetingen als hierboven... Ik noem dat geen paddock maar een openluchtstal.. mijn stallen zijn 4,5 x 4,5.. en geen andere opties, tsja die zijn er wel alleen willen mensen daar niet aan. Eindeloze discussie en niet de insteek van dit topic, I know. Maar wat doe je je paard aan??

Ik voel me al bijna schuldig over dat ze "maar" 170 vierkante meter hebben als het echt nat word dadelijk. Dacht ook eigenlijk dat 8x8 wel ongeveer de minimale maat was. Maar vind het vooralsnog wel interessant te lezen dat het bestaat.

De discussie mag verder wel ergens anders gevoerd worden als daar behoefte aan is.

Myrthee_

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:37

Ik heb mijn paard zeker niet liever korter in een grote paddock. Ze zal toch niet meer uitvoeren dan in een kleine. En randstad, Amsterdam en omgeving heeft niet dezelfde luxe als op plekken waar land goedkoper is.

Niet een discussie voor hier, mijn paard is hartstikke happy op haar plek en heb meerdere stallen geprobeert. Dus tsja, so be it. Had het liever anders gehad maar kan er helaas niks aan veranderen.

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:37

Menig paard zou een moord doen voor jouw plekje, Azmay. Misschien niet heel groot (gedurende de echte natte maanden dan), maar wel altijd sociaal contact en ze staan niet tot aan hun buik in de modder (ook heel wat waard..). Alles is relatief, dat zie je maar weer

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:46

- Hoe groot is het?
Paddock/rijbak 20x40
- Zijn er stukken verhard?
Ja, naast de paddock/voor de stallen, 15x10
- Staan ze alleen of samen?
twee paarden 168 en 172
- Hoeveel uur staan ze erop?
van 8:00 tot 18:00, zomers langer, ze kunnen in en uit hun eigen stal lopen, ze staan vaak samen in 1 stal. Snachts in hun eigen stal.
- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Nee, omdat het ook de rijbak is, ze krijgen hooi binnen in een grote ruif, ze kunnen in en uit lopen
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Zomers staan ze 2x in de week, op woensdag en op zaterdag op de grote koeien wei van de buurman. Dan komen ze voor donker echt niet terug naar huis gelopen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:46

Myrthee_ schreef:
Ik heb mijn paard zeker niet liever korter in een grote paddock. Ze zal toch niet meer uitvoeren dan in een kleine. En randstad, Amsterdam en omgeving heeft niet dezelfde luxe als op plekken waar land goedkoper is.

Niet een discussie voor hier, mijn paard is hartstikke happy op haar plek en heb meerdere stallen geprobeert. Dus tsja, so be it. Had het liever anders gehad maar kan er helaas niks aan veranderen.

Zo'n verschikkelijk harde leugen die maar op blijft spelen. Ook in de randstad meer dan zat stallen waar ze genoeg en fijn buiten staan alleen minder luxe. Het is maar hoe graag een eigenaar iets wil.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:54

Wij hebben een paddock Paradise. Staan gemiddeld 3 - 5 paarden in

3000m2 waarvan ongeveer 50m2 verhard, 800m2 zand. Geen schuilstal voor de grote paarden, voor degene met een stokmaat van max. 1,50mtr is er een inloopstal en een overkapt gedeelte. Voor de grotere is dat nog in aanbouw. Rond het hele perceel zijn hoge bomen te vinden.
De track is ongeveer 300 meter lang en is voorzien van de nodige obstakels en hindernissen zoals rotsblokken en een boomstam. Aan de paddock is ook de uitloop naar de weide te vinden (1,2 hectare), daar hebben ze ongeveer 9 maanden per jaar voldoende aan, In de wintermaanden voer ik ze natuurhoor bij vanaf de grond (slowfeeders komen binnenkort).

De paarden staan er van 8.00 tot 20.00/21.00 op en gaan s'nachts ieder in hun eigen buitenstal (4 x 4) met buitenluik en paardenmatrassen voor extra comfort.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:57

smurffie schreef:
Myrthee_ schreef:

Zo'n verschikkelijk harde leugen die maar op blijft spelen. Ook in de randstad meer dan zat stallen waar ze genoeg en fijn buiten staan alleen minder luxe. Het is maar hoe graag een eigenaar iets wil.

Precies, mensen die denken dat het niet anders kan omdat het de Randstad betreft liegen zichzelf voor.
Werkelijk verschrikkelijk paardonwaardig om 4(!!!) maanden lang 24/7 op stal te staan (waarvan een paar uur per dag dus in een buitenstal). Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik mijn paard zo zou huisvesten.

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:06

GDG, hier in de buurt (en verderop in het land zijn er nog véél meer van te vinden) staan de paarden 12 maanden per jaar 24/7 binnen... In een krappe stal, tussen tralies of dichte muren. Wél een giga binnenbak, en een grote kantine waar de meest wonderlijke feestjes worden gegeven. Kosten: € 475/mnd... En ze vinden zichzelf daar écht hele grote dierenvrienden.. En believe me, Ik ken die stal beter dan me lief is. Weet dus precies waar ik het over heb. Mag van mij per direct gesloten worden door de dierenbescherming

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:12

Ons paddockje is ongeveer 8 x 10 voor 2 shetlanders. Dit is geelzand en blijft altijd lang droog. Vanuit daar kunnen ze altijd hun schuilstal van 9 x 3 in. Ook kunnen ze ten alle tijden via een 2,5 meter breed pad een ronde om de weides heen lopen (perceel is ongeveer 0,75 ha). De kleine paddock ligt in die route die ze kunnen lopen.
Zo hebben we zelf de keuze wanneer ze de wei op kunnen. Nu is de wei vrij kaal en mogen ze er niet op omdat ze die dan kapot lopen. Op de route die ze kunnen lopen hebben we 2 hooinetten hangen en in de inloopstal hebben we ook een hooinet hangen.
's Nachts gaan ze niet op stal, ze kunnen 24/7 buiten en binnen.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:13

GDG schreef:
smurffie schreef:

Precies, mensen die denken dat het niet anders kan omdat het de Randstad betreft liegen zichzelf voor.
Werkelijk verschrikkelijk paardonwaardig om 4(!!!) maanden lang 24/7 op stal te staan (waarvan een paar uur per dag dus in een buitenstal). Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik mijn paard zo zou huisvesten.

Ze zullen er vast zijn. Maar of ze in de buurt zijn is weer iets anders. Moet wel op de fiets te doen zijn. Mijn stal zit al 10 kilometer van huis af. Verder hebben we alleen stallen in de buurt met veel luxe voor de mens en niet voor het paard.
Wij hebben vrijwel geen luxe, een buitenbak, longeerbak, koud water, maar wel ruime stallen, goed voer en veel voerbeurten. Grote weides voor de paarden, zowel in groepsverband als alleen. Ja, de paddocks zijn klein, niks aan te doen. Enige dat ik kan doen en doe is zorgen dat ik op stal ben als mijn paard van de paddock is zodat ze meer buiten is.

Jullie kunnen mij egoïstisch noemen omdat ik mijn paard zo stal, maar mijn paard heeft het beter dan menig ander paard in de buurt, dus die opmerkingen vind ik compleet nutteloos en gemeen. Ook ik wil het beste voor mijn paard en hier in de buurt is dat deze stal voor mijn paard.

Gingerale, hier in de buurt inderdaad ook. Met prijzen tot 600 euro voor stallen waar je paard een uurtje op een wei kan van 5 x 8..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:26

Dus omdat jij niet te ver wil fietsen moet je paard het er maar mee doen :j. ik woon met de auto een 25 minuten van amsterdam af namelijk, en ken in de omgeving tussen hier en amsterdam echt mega veel stallen waar je naar buiten kan.
Amstelveen die kant heb je heeeeeel veel stallen met genoeg buitenstaan.. andere kanten rondom amsterdam ook :j.
Dus als een ander paard het nog slechter heeft, maakt het niet uit dat jij je paard zo houdt? nee imo werkt het zo niet. Wat is nog slechter? want jou paard staat in principe in dezelfde ruimte als de 24/7 stal paarden? 3,5 x 3,5 of 5x5 maakt namelijk weinig verschil.
Toch echt beter zoeken als je denkt dat het je enige opties zijn. Ik zou op jou manier geen paard willen houden voor mijn eigen plezier.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:31

Dan hoor ik graag van je waar in Amstelveen stallen zijn met grotere paddocks smurffie.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:43

Myrthee_ schreef:

Maak ze dan liever 10x5, zeker onverhard gaan ze er nl in rollen en de kans dat ze in 5x5 dan alsnog in de omheining vast komen te zitten is groot (zeker als ze bv het buurpaard niet mogen/er aan 1 kant iets engs is/etc.).

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:47

Laatst bijgewerkt door Vayo op 03-11-16 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:48

Hoe groot is het?
7 bij 23
- Zijn er stukken verhard?
Helemaal
- Staan ze alleen of samen?
Met zn drietjes
- Hoeveel uur staan ze erop?
In de winter zo'n 20 uur, in de zomer minder.
- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Onbeperkt in slowfeedernetten
- Is er een schuilstal aanwezig?
Bijna, 3,5 bij 6,5
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
De verdere tijd staan ze op het land.

We wilden er hier maar twee houden, maar als je moet kiezen of je paard terugkopen en met drie en eigenlijk net te weinig plaats het rooien, of het paard zien verdwijnen, doe ik het met liefde zo. Ze zijn allen lui. Ze hebben er een hele tijd 600m zand bij gehad, maar daar deden ze niets mee. Nooit een drafje of spelen. Vandaar de keuze het in te zaaien en er zo wat aan te hebben. Vind het wel rot, maar kan er geen land bij krijgen.

Overigens leuk om te lezen hoe anderen het doen. Altijd leerzaam.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:55

Mijn zandpaddock is ongeveer 35 x 20 meter groot, en daar aan ligt een verharde paddock van zo'n 5 x 6 meter.
Ze staan er met hun tweetjes; een tinker en een grote belg.
Ze staan er dag en nacht, krijgen hun hooi op het verharde deel en hebben dag en nacht toegang tot een schuilstal van zo'n 3 x 5 meter.
Overdag zetten we meestal de poort naar de wei open.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:55

Ik heb een paddock van circa 11 x 46 m en een paddock van +/- 250 m2 (soort van L-vorm, dus moeilijk om afmetingen te noemen) die ik aan elkaar kan verbinden. De kleine paddock is meer een uitloop bij de grote schuilstal/luifel van 10 x 4 meter.

Er staan vier hooibakken, twee per paddock. In de paddocks wil in niet meer dan vier paarden hebben in totaal. Twee paarden per paddock of vier als de doorgang open is.

Afbeelding
Het dak waar ik op sta is van de schuilstal/luifel. Er stond toen slechts één hooibak. De paarden stonden er alleen even om te rollen.

Ze staan 8 - 10 uur per dag in de paddock als het weiland te nat is. Nu gelukkig nog in de wei.

Er is nu geen verharding meer. Eerder had ik een paddock van 20 x 30 m voor drie tot vier paarden waarvan 4 x 20 meter verhard was. De verharding was bij ons geen succes.