Ik lees met verbazing dat er zo negatief wordt gedacht over het verhuren van stallen aan huis. Ik denk dat het afhankelijk is van de hoeveelheid grond en wat voor grond je hebt, of het loont of niet.
Hier hebben we sinds eind juni 2014 de paarden aan huis. We hebben zelf 2 paarden en een shetlander en verhuren daarnaast 2 stallen. Zonder de 2 stallen te verhuren, zouden we het weiland moeten maaien, omdat het teveel is voor onze eigen paarden om tegenop te kunnen eten. Het is dan wel weer te weinig om echt fatsoenlijk van te kunnen hooien. Daarbij is het weer wat extra gezelschap voor onze paarden. Dat waren de redenen om voor ons stallen te verhuren, dus het scheelt ook maaikosten.
De paarden die hier nu staan, zijn met pensioen. De eigenaren komen af en toe langs, maar zelf vind ik het eerder gewoon gezellig, dan dat ik het zie als een inbreuk op m'n privacy
Qua kosten loont het zich in ons geval zeker. Ik vraag echt niet de hoofdprijs voor de stalhuur, maar de paarden kunnen dus een groot gedeelte van het jaar van de wei leven, en in de winter deels nog steeds. Dit komt omdat het zandgrond is en ze het hele jaar op de wei kunnen blijven. Als ik de kosten en inkomsten voor een jaar bekijk, kan ik concluderen dat door het verhuren van deze 2 stallen, onze eigen 2 paarden + shetlander gratis staan, ik leuk ervan op vakantie kan en dan nog er ruimschoots aan overhoud.
De keerzijde is natuurlijk wel dat het meer werk is. Ook dit valt het grootste gedeelte van het jaar mee, als ze op de wei staan. Maar in de winter, en zeker als er eentje ziek wordt en extra zorg nodig heeft, is het wel een aardig karwei 
Ik zou in je overweging dus vooral bekijken hoeveel kosten en werk je ervan zult hebben, en dit afwegen tegen de baten. Dan kun je daaruit bepalen of je vindt dat het voor jou loont of niet.