Ik heb geen idee wat het in Brabant kost, maar voor hier zou ik er ongeveer 160 voor willen betalen, Max. (Zelf Mesten) Hooi/kuil of bodembedekking zou ik er zelf wel automatisch bij willen hebben. Dan kun je doen dat ze 1 pak vlas of wat dan ook in de week hebben. eventueel 2 als 1 wel heel weinig is. Willen ze meer bodem bedekking? dan kost dat bewijze van 5 euro extra. Of er moet plaats beschikbaar zijn dat je zelf een 'grote' hoeveelheid vlas of dergelijke kunt bestellen. maar denk dat het voordeliger is dat jij dat besteld. En de mensen er standaard 1 a 2 pakken bij krijgen.
Merel_Brit
Geplaatst: 28-10-16 15:05
Ik zou inderdaad een standaard aantal pakken stro per week doen, meer gebruiken is bijbetalen. Warm water kan misschien op een muntautomaat? Gewoon duidelijke afspraken maken. Hier in de regio betaal je voor zo`n stal al snel 300 per maand. Dan ook nog zelf buiten zetten en mesten.
Hoe groot is de binnenbak?
Grit
Geplaatst: 28-10-16 15:08
Als er een binnenbak is, is het geen probleem als je niet buiten kunt trainen. Zou het voor mij niet zijn in elk geval, als het warm is, zal het gras ook droog genoeg zijn om buiten te rijden. Het zal ook afhankelijk zijn van je doel. Voor mij is het meer om mijn paard soepel te houden en ik rij geen wedstrijden.
Maar wat doe je als de wei wel stukgelopen/zanderig wordt? Toch naar buiten en daar bijvoeren of gaan ze dan in de binnenbak of blijven ze op stal. Mijn zorg is niet het rijden, maar wel of ze een uur of 8 zich vrij kunnen bewegen en ze geen graswortels gaan plukken met het risico op zandkoliek.
Ik had vorig jaar interesse in een pensioenstal die leek te voldoen aan onze wensen, maar bij doorvragen bleken ze in de winter toch geregeld meer dan 20 uur op stal te staan. Dat is voor ons een echte no-go. Nu staan ze 24/7 buiten met loopstallen, 4 keer hooi per dag, een grote uitloop met goed zand en een beperkt stuk gras waar ze elke dag even op gaan. Wel zelf uitmesten, maar dat liever dan dat ze te weinig buiten komen.
joeluna
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-16 15:10
Bedankt allemaal! Er zitten goede tips bij! De binnenbak is 20x40 meter en wordt regelmatig gesproeid. Ohja, binnenrijden in de zomer gaat niet. Of nouja, het kan wel, maar het is er wel bloedheet De oppervlakte van de wei zal ik straks eens navragen
Anoniem
Geplaatst: 28-10-16 15:13
Wbt. Voer en strooisel: Hooi kan je zelf voeren(naar de prijs die ze betalen: ik betaal hier voor 2 balen kuil en die krijgt mijn paard dan)krijg je klachten dat het te weinig is dan kan je in overleg wat meer doen, dan betalen zij ook wat meer. Ik kan op mijn stal voor 5 euro per zak een zak stropellet halen en betaal dus ook per keer, zo kan er niemand gewoon maar spullen pakken. Veel plezier en succes met het verhuren van je stallen
Tango1979
Geplaatst: 28-10-16 15:14
Met binnenbak is wel een mooie plus, zelf binnen- en buiten zetten een grote min.
Ik betaal nu € 160,- maar moet eigen vlas en brok kopen en zelf mesten. Er is een inschrijflijst op stal wat je wil hebben, om de week wordt besteld en geleverd door de groothandel.
Ik heb een 20*60 buitenbaan en in een straal van 5 minuten onder het zadel 3 binnenbakken waar ik tegen een vergoeding kan rijden bij erg slecht weer.
Paarden worden binnen- en buiten gezet, om de week heb je in het weekend een ochtend of avond dienst.
Dit is in regio Breda/ Tilburg
Nikass
Geplaatst: 28-10-16 20:38
Ik heb op een kleinschalige stal gestaan waar het binnen en buiten zetten onderling moest worden geregeld. Dit was een groot drama. Altijd dezelfde mensen die er voor opdraaien, die in weer en wind vroeg op stal zijn terwijl een ander -als ie het al n keer doet - tegen elf uur eens komt aan kakken. Afhankelijk zijn van mijn stalgenoten: nooit meer
fjordie333
Geplaatst: 28-10-16 21:01
In brabant heb ik bij 3 stallen gestaan :
1e 125 euro alleen buiten bak Zelf mesten,zelf brok kopen Incl. Binnen/Buiten zetten, hooi,stro 365 dgn wei
2e 150 euro, alleen buitenbak Zelf mesten, zelf brok kopen Incl binnen/buiten zetten hooi,stro 365 wei
3e 200 euro, alleen buitenbak Zelf mesten zomer wei/winter paddock Incl binnen/buiten zetten,muesli hooi en vlas