Mijn shet had eerst ook hele lange manen, maar vanwege ZE heb ik het er allemaal af geshoren. Hij heeft nu een boog staan en ik heb er geen moment spijt van gehad. Zit amper werk aan, en voor hem is het ook fijn.
Ik ben benieuwd heb zelf twee haflingers.. Alleen worden de manen bij die van mij helaas niet zo lang.
Dancyy
Geplaatst: 11-11-16 21:49
Saaams schreef:
Groeien manen nou sneller in een vlecht of los?
Ik merk persoonlijk dat het heel erg afhangt met welk paard je te maken hebt de een heeft vlechten (en ik heb elke vlecht geprobeerd, los en strak) er zo compleet uit geschuurd dus doei manen, de ander werkt het juist heel fijn bij. Echt uitproberen.
Magrathea
Geplaatst: 11-11-16 21:52
Saaams schreef:
Groeien manen nou sneller in een vlecht of los?
De groeisnelheid hangt niet af van vlechten of niet Wat je alleen wel ziet is als het niet in de vlecht(en) zit het afgeschuurd wordt, of in de klit raakt waardoor je het eruit trekt bij het uitborstelen...
Mijn oude verzorgpaard was een beetje een sulletje op het land, stond liever te chillen in de zon dan stoeien of rollen Dus die had mooie dikke lange manen zonder dat je er iets aan hoefde te doen.
Denk dat mooie manen een combinatie is van aanleg en karakter. Bij een wat 'wilder' karakter kun je het beter in de vlecht laten wanneer je het wil laten groeien, anders los.
Anniick
Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-16 20:08
Hier net geknipt, beetje zielige foto haha. manen vallen nu alle kanten op, helaas niet echt een duidelijke foto.
Helaas heeft hij door zijn zomereczeem echt een hoop manen aan de achterkant afgeschuurd. Verder ben ik tevreden! Hij staat er niet meer op en het is nog goed te onderhouden. Ik kom zo 3x in de week en dan zit er hooguit 1 kleine knoop in. Even een harde borstel er doorheen en het zit weer netjes