Ik geef die van mij altijd de wormkuur en dan direct een handje brokjes er achteraan. Gaat tot nu toe *klopt af* altijd goed..
xJustMe6
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-16 17:39
Het is gelukt hoor. Heb vanmorgen slobber gemaakt en de wormkuur door gedaan. Hij at de helft op, kwam er toen achter dat het toch raar smaakte en liet de rest staan, de draak .
Slobber weg gezet en vanmiddag een nieuwe lading slobber doorheen gemengd en toen at hij alles op
Happy16
Geplaatst: 06-12-16 17:40
Voor de volgende keer: even laten 'schrikken'(gewoon onverwacht een douwtje geven) helpt ook wel.
Autumnn
Geplaatst: 07-12-16 23:48
Ojee ik heb ook zo'n draak. Niet 1 specifiek maar gewoon alles. Tot ik er 1 kocht met appelsmaak. Ik vergeet nooit die blik in haar ogen, ze keek me echt aan van, huh, baas, appel, wormenkuur? Ze snapte er niks van dat het lekker was
Godzijdank doen nu mijn staleigenaren het dus ik ben nu van het gezeur af
Ik gaf haar er na ook nog wel vaak een appel of iets, at ze ook niet echt enthousiast op want dat smaakte nognaar de pasta.
Bij mij hielp het om haar hoofd omhoog te houden en dan te kriebelen. Ze ontspant dan en gaat automatisch kauwen
Chasey
Geplaatst: 07-12-16 23:52
Bij één van de manege paarden heb ik gewoon een keer zijn tong gepakt in mijn ene hand. Tong goed opzij houden, dus die trek je dan (niet te hard trekken ) uit de mond en houd je hem opzij en met de andere hand spuit je zo ver mogelijk achterin de wormenkuur. Paard doet tong weer in de mond en klaar
edit. Als je 9 paarden moet doen heb je geen zin in geklungel. Dus tong eruit, spuit erin. Werkt perfect.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 07-12-16 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Annalies03
Geplaatst: 07-12-16 23:54
idd zoals hier boven staat, je hebt ze ook in 'smaakjes' en anders even 'pesten' op het moment van het inbrengen, mijn oude pony was ook moeilijk met de wormenkuur. en ik geloof dat je tegenwoordig ook soorten hebt die je door eten mag mengen, maar daar moet je me maar niet op quoten want ik weet het echt even niet zeker, je ziet zo veel voorbijkomen op het internet.