Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zoals deze meneer dat doet: http://www.lievencaekebeke.be/begrazing ... ouders.pdf
Je zou het in plaats daarvan kunnen laten afschrapen. Of op de eerste mooie, droge, warme dag gaan schoffelen. Als het nog te schoffelen is... Maar dan heb je er komende winter niks aan, want het wordt geen schoffelweer meer dit jaar. 
safina schreef:Edit: ik lees nu dat je geen zandpaddock wilt laten afgrazen, maar een stuk wei dat paddock gaat worden. Niet goed opgelet. Sorry!
Nu is een bak van 30x80 beter te overzien dan drie hectare natuurlijk.Justy schreef:Oké, ik denk dat ik voor de winter een stuk afzet dat sowieso paddock wordt en dat laat afeten met strookbegrazing, en de rest dan laat maaien en afvoeren en vervolgens kalken. We zijn wel aan het overwegen of het zinnig zou zijn zelf een minitrator met maaier of zo aan te schaffen, op een boerderij met 3ha grond is altijd wel werk voor een tractor... Iemand daar ervaring mee?
Chubby, was het helemaal dichtgegroeid bij jullie? Ik moet nog eens kijken hoe erg het precies is bij ons...
) een Kubota minitractor. Echt een topding. We deden er alles mee, maaien, frezen, slepen, vegen enz.
safina schreef:Zuring is inderdaad een gebed zonder eind. Je moet het echt uitsteken om er vanaf te komen.