Kinderen op en om de wei, irritaties -O-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:33

Blijft een rare gewoonte dat voeren. Jij gaat toch ook niet met een zak snoep op het schoolplein staan? Dan heb je nog een serieus probleem ook. Extra draad er tussen met veel stroom. Is sowieso veiliger aan een straatkant.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:58

Jennyj01 schreef:
Blijft een rare gewoonte dat voeren. Jij gaat toch ook niet met een zak snoep op het schoolplein staan? Dan heb je nog een serieus probleem ook. Extra draad er tussen met veel stroom. Is sowieso veiliger aan een straatkant.

Misschien is dat de oplossing! Zodra je ouders met kindjes ziet die je paarden voeren, naar ze toe gaan met een zak snoep en een hand vol in de mond van het kind stoppen :Y)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:06

Anoniem

Re: Kinderen op en om de wei, irritaties -O-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:12

Vervelend!
Bordje ophangen met; met het betreden van de weide overtreedt u art.. van het wetboek. Wij zullen de politie waarschuwen bij betreding van de weide.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:54

Mintgroen schreef:
Jennyj01 schreef:

Misschien is dat de oplossing! Zodra je ouders met kindjes ziet die je paarden voeren, naar ze toe gaan met een zak snoep en een hand vol in de mond van het kind stoppen :Y)

:j :)) Die is echt super :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:19

Oh gosh ik ben beelddenker, zie t zo voor me :')

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 13:42

hahahaa er worden fantastische ideeën geopperd. *\o/*
Ik zou best wel als :+ of met een :Y) klaar willen staan maar laten we dat maar niet doen ~~}> ~~}>

:=

De artikel borden hangen er al, misschien is het wel een idee om een geplastificeerde lijst te maken en bij het hek te hangen met welke gevolgen het voeren kan hebben. Alleen vraag ik me af hoelang zo een lijst blijft zitten totdat iemand het er af trekt.

Ik had ook een keer een skippybal in het weiland vast gehangen (voor de paardjes) en die hebben mensen ook gewoon mee genomen (binnen een tijd van 1,5 uur).

Miss moet ik dat wel weer doen en klaar staan met mijn *-:) :list:

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:44

Bordje met "oud mijnenveld, niet betreden i.v.m. overgebleven mijnen".

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 13:44

_Ezra schreef:
Bordje met "oud mijnenveld, niet betreden i.v.m. overgebleven mijnen".

}> }> }>

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:45

Dan heel fout snoep met veel e nummers. :D . Niks zeggen en ook gewoon lekker kindjes voeren.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:48

Zo'n lijst kan idd ook als een schokkende foto niet kan, maar dan zou ik een lijst of tekstje met een paar (rode) dikgedrukte, extra grote letters als PIJNLIJK OVERLIJDEN en iets van cijfers (er zijn al ... paarden overleden door een verkeerde reactie op onbekend voer" doen. Iets met rode en dikgedrukte woorden komt net iets duidelijker binnen, en is grafisch meer in het oog springend.

Kun je zo'n bordje niet laten maken ergens, zodat het dus geen geplastificeerd papiertje is maar echt een bord, officieel uitziend ook? Met een "danger" schedel-logo misschien ?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:49

Peppel01 schreef:
(Waarom moet ik überhaupt gaan uitleggen dat ze mijn eigendom niet mogen voeren? Ik geef hun kind toch ook geen snoepje?)

Vind dat juist een heel goed idee van je :)) Of geef ze energiedrankjes of puppy's :') Of alcohol O:)

Thebiglion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:58

Wij hebben hier rondom de boerderij ook last van insluipers in de wei. In ons geval gaat het om vissers die draden kapot knippen of plat trappen. Vissers en (ouders van) kinderen, hopeloze gevallen en nog brutaal ook. Wij hebben het geluk dat we een boa kunnen inschakelen omdat een deel van de grond van Brabants Landschap is. We hebben gewoon een stier in de wei staan en zelfs daar doen ze geen stapje voor terug.
Vind dat idee van dat snoep geweldig. Lekker goedkoop, superzoet snoep halen bij de action en dat uitdelen aan kinderen die voeren waar de ouders bij staan. Wat een rare gezichten zouden ze dan trekken zeg.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:01

Ik kom wel eens langs een weitje waar in grote letters staat dat een van de pony's een huidziekte heeft waardoor hij alleen speciaal voer mag en dat hij DOOD kan gaan (zo staat het er ongeveer :+ ) aan brood/snoepjes/fruit en dat ze verder zeer gevaarlijk zijn en schoppen/bijten. Weet niet of het werkt (en is natuurlijk ook sterk overdreven) maar het valt te proberen :+

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:01

heel vervelend en ik herken het ook. Onze wei ligt zo'n 10 meter van de weg af en je kunt er alleen bijkomen via een inrit. En dan zijn er toch nog mensen (met kinderen) die er gewoon naartoe lopen. Mij achterthuis bezig zien met een paard en je dan gewoon aankijken maar dan niet even vragen goh mogen wij even het paard aaien of gras geven. Nee gewoon met de rug naar je toe gaan staan. En meestal als je er wat van zegt zijn de mensen zich van geen kwaad bewust. We aaien ze toch alleen maar bla bla bla. Maar die mensen zijn gewoon dom en onwetend die weten niet dat hun geplukte gras uit de berm misschien wel giftige planten bevatten. Maar ik vindt tegenwoordig de mensen gewoon ontzettend vreg en vrij worden. Alles moet maar kunnen en mogen maar oh wee als je eens een keer iets bij hun doet.

Voor jouw situatie heel lastig als de eigenaar zich er zelf niet echt druk om maakt denk ik dat je beter even met hem kunt gaan praten en zeggen dat wanneer er niks aan gedaan je wordt je overweegt om een andere stal te gaan zoeken.

Hoeveel draden zitten er nu langs de wei? En een extra draadje erlangs was het te groot voor? Kunnen ze dan langs de hele wei bij de paarden komen? Wat wij weleens gedaan hebben bij een eigenweg/bospad waar telkens wandelaars doorkwamen en de draad los deden en dan kregen ze hem niet dicht en legden ze hem maar op de grond. Daar hebben we over het handvat gedeelte ook een stroomdraadje gedaan zodat je hem alleen los kon doen als de stroom eraf was.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:06

bordje ophangen dat je paarden een voor mensen besmettelijke huidziekte hebben (ringworm oid) }:)
en dat ze aan de voorkant tanden hebben die ze gebruiken en aan de achterkant hoeven waarmee ze schoppen ~~}>

Toen ik vroeger een wei huurde, zette ik de eerste 3 meter vanaf het toegangshek af met stroomdraad, werkte ook wel redelijk preventief

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:13

Oh hier ook last van, m'n weiland voor het huis ligt langs een recreatieroute die nogal druk is in het weekend. Stoppen aan de lopende band gezinnetjes te fiets of wandelaars met broodzakken aan het hek waar dan onder andere ook mijn 3-jarige hengst loopt en die kleine kindjes 'paardje willen laten aaien'. Mijn hengst is overigens nogal happerig... Had al eerst 3 bordjes opgehangen met 'wij vinden het NIET prettig als voorbijgangers onze dieren in deze wei aanhalen of voeren, hopelijk kunt u dit respecteren en onze dieren met rust laten'. Helaas stonden mensen er toch nog wel eens precies tussen 'te negeren' en toch te voeren. Als ik er dan op af liep en ze erop aansprak kreeg ik nog een grote bek ook. Heb een tijdje alleen een stroomdraad langs het hek aan de weg gezet met gevolg dat mensen gewoon de oprit opliepen waar geen draad stond, ondanks 'verboden toegang-eigen terrein' bordje op de oprit. Inmiddels heb ik die hele weide rondom afgezet met dubbele stoomdraad en langs de weg met 1 meter afstand van het hek is het over, mits we de klok wel aanzetten. Paarden durven zelf niet meer over het hek te komen en nu is het over. Mocht er 1 van mijn paarden iets afbijten dan ben ik ten alle tijden aansprakelijk, en mijn paarden zijn geen vullisbakken en heb ook geen kinderboerderij, reden genoeg dat ik niemand aan mijn paarden wil laten zitten.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:15

Heel vervelend en onbeschoft, kan me voorstellen dat je er ontzettend van baalt. Ik heb zo'n buurvrouw gehad, die kwam gewoon ons erf op om mijn paarden te voeren als ik er niet was (incl aardappelschillen), terwijl je dan toch wel 100m het erf op moet. Boordjes ophangen hielp niet. Toen ik er achter was wie ze voerde gesprek aangegaan, wat een discussie werd of mijn paarden wel genoeg vitaminen krijgen?! Gelukkig is het terrein nu afgesloten met hekwerk en slot.

In jouw geval zou ik inderdaad iets ophangen waarop staat dat ze niet gevoerd mogen worden wegens ziekte.

Kinderen steeds blijven aanspreken en in geval van ouders + kinderen zou ik zorgen voor een doos suikerklontjes en tray energydrank en dat aan de kinderen geven in bijzijn van de ouders, “hier hebben jullie ook wat lekkers”.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:18

Ik heb alleen de OP gelezen, dus weet niet of het al geopperd is.
Wij hadden hier ook enorm veel last van. Het begon met voeren (en dan ook giftige dingen) en het werd alleen maar erger. Op een moment kwamen er ook kinderen op de paddock (paarden staan hier achter het huis), werd mn stal overhoop gehaald, mn paarden muesli en hooi gevoerd, etc. Het toppunt was dat ze de wei op wilden en mn shet bij het openen van het hek ontsnapt was (staan hier ook nog eens aan een drukke weg waar 100 gereden mag worden). Je kunt doen en laten wat je wilt, maar niks werkt, een paar dagen later zijn ze er weer. De buurvrouw kwam toen met het geweldige plan om mensenschrikdraad te spannen. Dit hebben wij ong een meter vanaf de paddock staan aan de buitenkant, zodat niemand meer bij de paarden kan zonder een optater te krijgen. Hebben we een hoop commentaar op gehad, maar geen problemen meer met vervelende kinderen :D

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:27

Je zegt dat ze borstels verstoppen?
Kun je die niet gewoon weghalen?

Dan kost het hun weer geld voor nieuwe dus zal het spelletje misschien al gauw over zijn..

Voor het voeren zou ik gewoon een keer boos worden..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:35

Mintgroen schreef:

En de koters (en ouders) natuurlijk over het smoeltje aaien. Ze hanteren zelf deze beleefdheidsvorm naar de paarden. En het is niet netjes om ze dan niet even terug te aaien.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:50

Ik zou borden ophangen met: OPGEPAST. Deze paarden hebben schurft. Dit is zeer besmettelijk en kan van dier op mens overgedragen worden. Schurft is een mijt die in vochtige huidplooien gaat zitten en zich dan in de huid werkt.

En dan een vergroot plaatje van een schurftmijt.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:16

Helaas ken ik dit probleem. Mijn pony staat vlakbij een zorginstelling dus er stoppen geregeld mensen die of de andere diertjes of mijn pony voeren.
Voor zijn maatje is het niet erg maar voor mijn pony wel, die is best gevoelig voor hoefbevangenheid en dan is het niet fijn dat ze van alles toegestopt krijgt.
We hebben net bordjes geplaatst dus hopelijk word het minder. Hier staat er al een hek van 1.75 omheen maar je weet maar nooit.
Vooral als zon kleine shet zo lief hinnikt als je aankomt met eten en ze krijgt écht niet te weinig eten :Y)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:48

Wat ben ik blij dat de eigenaren van paarden 25jr geleden een stuk minder moeilijk deden.

De eigenaren van de paarden die ik weleens ging aaien vroegen meestal zelfs of ik wilde helpen met verzorgen als ze er waren. En nee dat deed ik dan niet als ze er niet waren maar alleen als ze er waren en het vroegen (en mijn ouders maar wachten in de auto... :+ )

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:59

Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien is het al geopperd.
Maar ik had ook last van mensen die mijn "zielige" mini op sober land moesten voeren want ze heeft niets. :+
Ik heb zelf bordjes gemaakt met een niet voeren rijmpje op een soort grappige manier (weet ze niet meer uit mijn hoofd)
En het werkt verrassend goed, mensen maken er ook foto's van en mijn opa en oma die aan de wei wonen krijgen er regelmatig een compliment over dat het op een leuke manier gebracht wordt.