Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Edit: ik was alleen niet zo pietluttig met allemaal dingen "doorberekenen" die je anders toch wel had gehad voor je eigen paarden. Draadjes, mooi hekwerk, een trekker door de paddock... dat doe je toch al en een pony extra brengt echt geen extra slijtage waardoor je meer geld kwijt bent. Om daar moeilijk over te gaan doen... tenzij je natuurlijk een pony krijgt die alles kapot maakt, dat is een ander verhaal.
Riel schreef:Toch heerlijk he, op pension staan. Enkel de kosten moeten dekken en de pensionhouder doet al het werk voor je
Jennyj01 schreef:Ik vind €200 een redelijk bedrag. Zeker wanneer ik echt met een gerust hart 4 weken op vakantie zou kunnen. En als ik het zo lees hou jij daar dan €100 aan over. Wat ik ook redelijk vind. Het werk is elke dag de hele maand. Voor €50 over zou ik het in elk geval niet doen.
Rochiril schreef:Zoveel reacties had ik toch echt niet verwacht op dit topic![]()
Ik denk dat ik het bij 150 euro ga laten, ik wilde eerst 100 vragen, maar na wat rekenen, wat rondvragen en ook de reacties hier lijkt 150 een schappelijke prijs. De aanvragers zijn natuurlijk altijd vrij om ergens anders te gaan staan als zij het te duur vinden.
rina schreef:Gamblerscup jij hebt je mening gegeven, maar ik vind het niet netjes de rest, die een hogere berekening hebben dan maar als afzetters hier neer te zetten.
En dat heeft niks te maken met winst maken. Ik kan je zo een berekening geven wat mij een pak hooi kost. Van begin tot einde, en dat is echt geen schijntje. Pacht land 2100 euro per jaar. Kunstmest 800 euro voor 3 Ha. Maaien 80 euro per Ha. Schudden 60 euro per Ha, en als we het zelf doen een 160 euro alleen aan diesel. Oprillen laten doen 60 euro voor het hele perceel, zelf doen ongeveer een 25 euro aan diesel. Persen 4,85 per pak en gemiddeld halen wij een 130 pak per jaar eraf (ene jaar wat meer andere jaar wat minder). Tel maar uit wat alleen al het hooien kost. Dan krijgen die van mij onbeperkt hooi, en zoals ik de TS snapte bij haar ook, betekend minstens 1 groot pak van 300 kilo per week. Die mij dus al tenminste een 25 euro per stuk kosten. Das al 100 euro per maand voor 3 paarden. Komt nog bij stro, kosten ook al 30 euro voor een pak, voer, het werk wat je ervan hebt. En echt hoe je het ook onderuit wilt spelen het is extra werk wat je voor een ander doet. En als je alles bij elkaar telt is die 150 euro helemaal niet zo idioot uit de richting en heeft dat niks meer met winst te maken.
Daarbij begreep ik ook niet van de TS dat die het om het maatje voor haar paarden wilde doen. Moet ze dan maar voor een ander aan het werk en geld er achteraan gooien??
En zelf hooi maken is allang niet meer zo goedkoop als iedereen denkt. De loonwerkers hebben hun prijzen ook echt allang aangepast. Alleen al de diesel is een stuk duurder geworden.
Paarden houden, ook in eigen beheer is tegenwoordig echt niet meer zo goedkoop.