Meedere paarden/pony's in 1 stal bij manege

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:19

Ik denk dat het ook wel mee valt.
Mijn 2 c pony's hebben een hele tijd 1 stal gedeeld. Deze was wel ruim 3.5 bij 4.

Maar als ik nu kijk. Onze pony's hebben stallen van 3 bij 2.5 denk ik
Waar ze in en uit kunnen wanneer ze willen.
En de 3 bij pony's staan zeer regelmatig met z'n 3en in een kleine stal :).

En vroeger op de manege (ongeveer 23 jaar geleden) stonden de pony's ook met 2 in 1 stal.
Zonder problemen.

Kinke

Re: Meedere paarden/pony's in 1 stal bij manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:29

ik snap die vergelijkingen met stallen die open staan en waar de dieren zelf in en uit kunnen lopen niet. Is een totaal andere situatie.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:47

Kinke schreef:
ik snap die vergelijkingen met stallen die open staan en waar de dieren zelf in en uit kunnen lopen niet. Is een totaal andere situatie.

ik ook niet.

2 paarden (dan ga ik uit van dieren met een stokmaat van 1.60 of hoger) in een hok van 3x3 kan gewoon niet.

2 shetten of 2 a-ponies kan nog net.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:01

In sommige gevallen kan het goed en is het ook prima. Mijn C pony stond ook altijd samen met mijn mini Shet in een stal en dat vonden ze fantastisch. Daar moet ik bij zeggen dat zij zeer zelden in een dichte box stonden. Enkel met heel slecht weer een avond/nacht en die stal was 3 bij 4.

Maar in dit geval denk ik dat het inderdaad vooral om besparing gaat en 2 grote paarden en een stal van 3 bij 3 lijkt me wachten op ongelukken..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:06

Azmay schreef:
Meerdere paarden in 1 ruimte ben ik grote voorstander voor, maar een paard op 4,5 vierkante meter houden is gewoon belachelijk.
Ik zou ook wat telefoontjes maken eigenlijk, kan nooit de bedoeling zijn zo.

En jij hebt gemeten dat het 4,5 vierkante meter is??

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:11

Toydoll schreef:
Azmay schreef:
Meerdere paarden in 1 ruimte ben ik grote voorstander voor, maar een paard op 4,5 vierkante meter houden is gewoon belachelijk.
Ik zou ook wat telefoontjes maken eigenlijk, kan nooit de bedoeling zijn zo.

En jij hebt gemeten dat het 4,5 vierkante meter is??

Gemiddelde stal is 3x3 als ze geluk hebben, dus 9 vierkante meter. Als ze die moeten delen houd je er nog 4,5 per paard over.

De maneges die ik ken hebben eerder kleinere stallen dan ruimere, maar al zouden het boxen van 3x4 zijn is dat nog maar 6 vierkante meter pp.