Dees schreef:Ik heb grote paarden, reken maar op dik 2kg krachtvoer per dag. 20 kg kost 12 euro, en dan heb ik het nog niet eens over hele dure brok. Welnu, dan zit je per maand al op 36 euro per maand alleen aan krachtvoer. (overigens: dit is het dieet van de kleinste: 1.63m. Die van 1.75m. krijgt meer, gauw 3kg puur voor onderhoud).
Hooi: de 3 van mij eten een grote vierkante baal voordroog op in 8 dagen. Een grote baal kost 50 euro. Per paard dus 1,25 baal per maand. Alweer ruim 60 euro dus.
Komt er vlas: reken op een pak per week. Pak kost 6-6,50 euro. Per maand is dat al gauw 30 euro.
Dan zit je al op 126 euro.
Ik ben overigens van mening dat een ieder die zijn paard minder voert, echt te weinig voert. Die van mij zijn niet dik terwijl ze amper wat doen.
Kijk, daar zitten alweer verschillen. Vlas heb je hier voor €4,- mits je het afhaalt in grote hoeveelheden en dat kunt opslaan. En aangezien ik zelf hooi, betaal ik bij lange na geen €50,- per grote baal. Een zak PAVO BasicPlus kost hier €8.75,- per 20 kg, geen 12,-. Dus als iemand bij mij op stal komt te staan, ziet mijn lokale 'vriendenprijsje' er waarschijnlijk weer heel anders uit dan bij jou. Het is maar wat je kunt regelen op de plek waar je woont.
Al zou ik er ook gerust €150,- van maken hoor. Ik hoef de hoofdprijs niet, maar je steekt er wel moeite in. En daar mag best wat tegenover staan.