Box of paddock?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:43

Opdrogen doen ze het best juist buiten. Als ze rondlopen en een droge rolplek hebben.

Ik scheer de hals, borst en halve buik van mijn Ijslander. Zo kan ze gewoon buiten blijven zonder deken maar heeft ze de mogelijkheid om wel haar overbodige warmte kwijt te kunnen. Scheren doe ik meestal half tot eind oktober. Dan is er alweer wat vacht terug gegroeit als er echte kou komt.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:45

heeft ze wel buren in de boxen ernaast? Want als ze én de box niet gewend is
én er geen routine in zit én ze zonder buurpaarden staat wordt het geen succes, dan is je paard waarschijnlijk onrustig tijdens de keren dat ze wel op stal staat.

Maar een box huren lijkt me wel een goed idee.
bijvoorbeeld bij een erg natte paddock is af en toe een nachtje droge voeten in de box wel fijn - tinkers zijn vrij mokgevoelig. Of; in de zomer is er mogelijk in de box wel schaduw en in de wei/paddock niet.

tinker_sally

Re: Box of paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:52

Ik weet niet of het financieel gaat maar dan zou ik de stal nemen.
Want je mag haar dan nog wel in een paddock zetten zolang je wilt begrijp ik?
Dan kun je aankijken wat ze liever heeft en altijd nog kiezen voor alleen paddock.

Mijn tinker staat swinters snachts op stal en met hele slechte dagen komen ze bijna niet buiten.
Daar heb ik vorig jaar een uitloopje voor gemaakt aan stal.
Er lag een betegeld plaatsje al voor met daaraan de 3 buitenstallen.
Nu hebben er 2 een uitloop en mijn merrie vind het heerlijk en ik vind het ook een fijne gedachte.
Wordt het heel koud nat en winderig sluit ik deur van stal (heeft alleen onderdeur) en smorgens weer lekker open.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:54

Ineke2 schreef:
Opdrogen doen ze het best juist buiten. Als ze rondlopen en een droge rolplek hebben.

Ik scheer de hals, borst en halve buik van mijn Ijslander. Zo kan ze gewoon buiten blijven zonder deken maar heeft ze de mogelijkheid om wel haar overbodige warmte kwijt te kunnen. Scheren doe ik meestal half tot eind oktober. Dan is er alweer wat vacht terug gegroeit als er echte kou komt.

Precies. Als je in de winter je teddyberenpaard na het rijden op stal gaat zetten dan gaat ze alleen maar méér zweten want in die stal warmt het gewoon snel op. Gewoon rijden en goed uitstappen totdat ze niet meer nat is op de huid.