Andere bodembedekking dan stro?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Redford

Re: Andere bodembedekking dan stro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:46

Vlas zou ik in jouw geval niet doen, als je paard dat op gaat eten kun je elke keer de dierenarts bellen..
Wij hebben ze op gehakseld koolzaadstro staan met een plakje stro erover om te knabbelen.. Mochten ze daar dan van eten dan kan dat geen kwaad..

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:02

ZIjn er ook mensen die gebruik maken van strohaksel? Het lijkt op vlas maar het is van stro, daardoor niet gevaarlijk voor paard.
Waar ik aquatraining doen gebruiken ze dit, vraag me af of er nog meer mensen ervaring mee hebben.

laziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:09

Het is heel belangrijk dat je informeert bij de afvoerder. Mensen die afhalen voor de champignonkweek willen vaak geen zaagsel. Vlas weet ik niet precies. Je kan ook een strokorrel proberen? is niet zo duur, en handig in gebruik

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:33

Ik heb de paarden hier op gehakseld koolzaadstro staan. Ik vind dat fijner dan vlas. Absorbeerd goed en mochten ze er van eten dan kan dit geen kwaad. Vlas vind ik scherpe puntjes hebben.
Ik heb best een dikke laag op de bodem. Ik hoef dan alleen dagelijks poep te scheppen en 2x per week haal ik de plas plekken onderop weg.
Je ruikt de stallen niet, zijn mooi droog.
Je moet wel er voor zorgen dat je paard altijd hooi Kan eten. Maar dat vind ik met een stro stal ook. Zie zat paarden die te weinig hooi krijgen en daarom altijd in een smerige stal staan omdat ze de bodembedekking gaan eten.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:37

Mijn merrie staat op rubber tegels, ze ploegt alles om en plast overal, echt een smeerkees dus. Hooi in de slowfeeder en daar doe ik een plak stro tussen voor de afwisseling. Ze ligt er graag op (heeft ook gras, verhard en zand).

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 12:59

Bedankt allemaal! Kom een heel stuk verder nu! Ik dacht er aan om natuur azijn over zijn stro te sprayen, is dit giftig/schadelijk voor ze? En moet ik dan puur azijn erop doen of mengen met water?