Neusje verbrand, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 12:39

Ik zie net dat de AH ook sudocreme healing zalf verkoopt, misschien is dit ook een optie? Zou beschermen tegen een ruwe huid en geneest. Als dit helpt ga ik er meteen naartoe.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:42

Op de vorige pagina heb ik gereageerd dat ik altijd sudocreme gebruik..

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:45

Als het zo snel is gegaan denk ik dat het eerder een plantje is geweest (bijvoorbeeld bereklauw).
Ik gebruik een neusnetje of een vliegenmasker met neusflap om te beschermen tegen verbranding.

Voor het genezen kan je er wat opsmeren, skin calming lotion, sudocreme etc, maar let op! Doe dit niet overdag, want dan verbrand het juist (nog meer / sneller).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:46

Met sudocreme verbrandt het helemaal niet sneller overdag, is mijn ervaring (met een zéér gevoelig paardenneusje). Als je het dik smeert beschermt het juist tegen de zon. Het is het enige waarmee mijne niet verbrandt.. En ik ken meer mensen waarbij dat zo is (ondanks dat je ook soms het tegenovergestelde hoort. Ik weet niet waar het aan zou liggen, dat verschil?)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:50

SARINO schreef:
Stuk van een oude lap/t shirt aan het halster maken/naaien.

Denk er dan wel heel goed om dat het niet nat wordt! Anders hebben ze een nat lap over hun neusgaten, en probeer zelf maar eens te ademen met een natte lap op je neus.

Daarom gebruik ik ook altijd de netjes die kunnen niet over de neusgaten gaan hangen, tenminste niet zo dat ze niet meer kunnen ademen :)

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 12:55

NikkiDeKerf schreef:

Ik bedoelde meer de healing variant, of iemand daar ervaring mee heeft en het nog sneller geneest..

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 12:57

jorretje schreef:
Als het zo snel is gegaan denk ik dat het eerder een plantje is geweest (bijvoorbeeld bereklauw).
Ik gebruik een neusnetje of een vliegenmasker met neusflap om te beschermen tegen verbranding.

Voor het genezen kan je er wat opsmeren, skin calming lotion, sudocreme etc, maar let op! Doe dit niet overdag, want dan verbrand het juist (nog meer / sneller).

Staat altijd al in deze wei en heb de wei ook goed nagekeken, dus het is echt verbrandt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:50

Pebblea schreef:
NikkiDeKerf schreef:

Ik bedoelde meer de healing variant, of iemand daar ervaring mee heeft en het nog sneller geneest..

Dat zet de AH erbij om het wat mooier te laten lijken. Het is gewoon de crème waar we het over hebben! Ik gebruik het bijna overal voor, is echt wonderspul, kan geen duur zalfje tegenop.

aishcream

Re: Neusje verbrand, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:56

De korstjes insmeren met zinkzalf werkt super, een haflinger bij ons op stal verbrand met regelmaat zijn neus.
Met zinkzalf heelt het zo en is het binnen een week weg zonder dat het overnieuw verbrand.

Verder gewoon zonnenbrand smeren en eventueel afdekken met een zonnenetje!

Anoniem

Re: Neusje verbrand, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:02

Zinkzalf zit in sudocreme :D (Ik heb geen aandelen erin :') )

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:41

NikkiDeKerf schreef:
Zinkzalf zit in sudocreme :D (Ik heb geen aandelen erin :') )

Lol :') zou dan wel ongeveer hetzelfde effect hebben :Y)