Wat zou jij betalen voor 'n stal met de volgende facilitei..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:33

Ik vind het een beetje apart, dat er eerst een stal gebouwd wordt, en dan pas bekeken wordt wat je wilt gaan vragen. Ik denk dat dat stap 1 is als je een stal gaat bouwen. (Ondernemingsplan)

Wel mijn complimenten, dat je over dingen goed na gedacht heb. (bijv, de drinkbakken in de wei etc) Ik denk dat er op vele stallen een ton staat, met geluk.

Ik denk dat de prijs afhankelijk is van welke regio je woont.
En dat vind ik het moeilijkste, omdat ik in een andere regio woon.
Ik denk dat ik hier er max E300,- zou willen betalen.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 13:35

Annekeee schreef:
Ik vind het een beetje apart, dat er eerst een stal gebouwd wordt, en dan pas bekeken wordt wat je wilt gaan vragen. Ik denk dat dat stap 1 is als je een stal gaat bouwen. (Ondernemingsplan)

Wel mijn complimenten, dat je over dingen goed na gedacht heb. (bijv, de drinkbakken in de wei etc) Ik denk dat er op vele stallen een ton staat, met geluk.

Ik denk dat de prijs afhankelijk is van welke regio je woont.
En dat vind ik het moeilijkste, omdat ik in een andere regio woon.
Ik denk dat ik hier er max E300,- zou willen betalen.

Natuurlijk hebben we wel een prijsindicatie opgebouwd maar ben nier nu even benieuwd wat jullie in deze regio, met deze faciliteiten zouden willen/kunnen betalen :)

Ter info. Het is zakelijk dus we moeten BTW gaan afdragen maar mijn geluk is dat het niet mijn hoofdinkomsten zijn/worden ;-)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:36

_Priscilla schreef:
60 x 12 voor een paddock!? mijn rijbak is niet eens zo groot!

Als ze er dadelijk 24/7 in moeten wil ik nog wel dat ze de benen kunnen strekken. Komt ook nog een verharding bij van 20x12. Heb het op een paar plaatsen voorgelegd en daar vonden ze 150 vierkante meter te weinig voor 2 paarden en wat ik nu wil behoorlijk minimaal :+

Maar goed, ik zet mijn paarden ook liever niet op stal.

Aelin

Re: Wat zou jij betalen voor 'n stal met de volgende facilitei..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:37

Wauw klinkt ideal. ik zou daar echt wel 350 euro voor willen betalen.

ik sta omgeving aalsmeer/Amsterdam en daar liggen de prijzen zo hoog.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:38

In de Randstad betaal je hier denk ik gerust rond de 300-350 euro voor :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:39

zitten die paddocks aan de box vast? Zodat je die eventueel als uitloop kunt gebruiken en paard naar binnen kan wanneer die dat wil?

En omdat je het over ieder zn eigen paddock hebt; staan de paarden op de wei wel in groepsverband? En zo ja; hoe zijn die ingedeeld? bv merries bij merries en ruinen bij alleen ruinen of alles door elkaar in 1 wei?

De bak idd of dat een binnen of buitenbak is. En als het een buitenbak is; is die door middel van goede drainage jaarrond begaanbaar en goed verlicht?

En wat betreft de uitrijmogelijkheden (het punt waar ik persoonlijk voor zou gaan :D ) Hoeveel km aan pad heb je tot je beschikking als buitenruiter en zijn de paden ook daadwerkelijk ook voornamelijk in het bosrijke gebied te vinden?

kwa prijs denk ik rond de 250 euro, mits de uitrijmogelijkheden ook echt van die aard zijn dat je uren kan buitenrijden zonder 10 keer dezelfde paden te moeten nemen.

o en hoe groot zijn de boxen? Of heb ik over die info heen gelezen?
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 09-08-16 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 13:41

4x12?
Dat is vrij klein voor een paddock niet?

Ik was al helemaal enthousiast maar daar zou ik echt op af knappen als ik op zoek was daar.[/quote]

Als de paarden, zoals op de meeste stallen hier in de omgeving van Oktober tot en met april / begin mei op stal staan, is dat inderdaad wat aan de kleine kant maar door het gedraineerde weiland zullen ze zeker langer op het land kunnen blijven staan en veel eerder weer naar buiten kunnen. Mooi voorbeeld, afgelopen maart stond alles en iedereen hier blank en bij ons hadden de paarden al op het land kunnen staan :) Oh en daar komt bij dat veel stallen hier niet veel grotere paddocks hebben, en als hij dan iets groter is, staan ze er met 3 of 4 paarden in..

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:44

Ik zou er ook zeker 300 voor over hebben... Krijg spontaan verhuisplannen als ik dit zo lees, half uurtje met de auto van mij af... :o
Ziet er uit alsof je het goed voor elkaar hebt, netjes, complimenten!

Vind 350 wel erg hoog... Woon echt in de randstad, maar sta nu voor veel goedkoper (200€), bij rotterdam. Er is wel minder service (zelf mesten, en in winter zelf buiten zetten (onderling regelen)).

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 13:45

xxCYNNxx schreef:
zitten die paddocks aan de box vast? Zodat je die eventueel als uitloop kunt gebruiken en paard naar binnen kan wanneer die dat wil?

En omdat je het over ieder zn eigen paddock hebt; staan de paarden op de wei wel in groepsverband? En zo ja; hoe zijn die ingedeeld? bv merries bij merries en ruinen bij alleen ruinen of alles door elkaar in 1 wei?

De bak idd of dat een binnen of buitenbak is. En als het een buitenbak is; is die door middel van goede drainage jaarrond begaanbaar en goed verlicht?

En wat betreft de uitrijmogelijkheden (het punt waar ik persoonlijk voor zou gaan :D ) Hoeveel km aan pad heb je tot je beschikking als buitenruiter en zijn de paden ook daadwerkelijk ook voornamelijk in het bosrijke gebied te vinden?

kwa prijs denk ik rond de 250 euro, mits de uitrijmogelijkheden ook echt van die aard zijn dat je uren kan buitenrijden zonder 10 keer dezelfde paden te moeten nemen.

Veel antwoorden op je vragen staan al in de OP of in de antwoorden maar hier nog even wat toelichting.

Nee het zijn echte paddocks, los van de stal, dus geen uitloop. Paarden kunnen naar eigen wens op het land, dus apart, samen, net wat je wil en wat goed gaat! Buitenbaan met top bodem gehele jaar te rijden. Alles is goed verlicht dus ook de baan! Je kunt hier rond- en om de plassen rijden. Dit kan op net asfalt of in de bermen. Hoeveel km je kunt rijden durf ik je zo niet te zeggen maar je kunt er echt leuke ritjes maken.

Area51 schreef:
Ik zou er ook zeker 300 voor over hebben... Krijg spontaan verhuisplannen als ik dit zo lees, half uurtje met de auto van mij af... :o

Vind 350 wel erg hoog... Woon echt in de randstad, maar sta nu voor veel goedkoper (200€), bij rotterdam. Er is wel minder service (zelf mesten, en in winter zelf buiten zetten (onderling regelen)).

Ja de prijs is ook hoog, maar wat je ervoor terug krijgt moet je dan natuurlijk ook niet vergeten :)

Ultieme rust, prachtige omgeving, paardenweide van paardengras en geen koeiengras, hooi gewonnen uit natuurgebied etc. etc. Allemaal super, als je het mij vraagt natuurlijk, maar dan betaal je inderdaad ook meer :) Het is net wat je zoekt en er voor over hebt :)
Laatst bijgewerkt door MaritB op 09-08-16 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Graag EDIT knop gebruiken als je nog iets wilt toevoegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:47

Hoe groot is dat weiland eigenlijk? Dat zie ik nergens terug in de posts.
En hoeveel paarden zijn er in totaal

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:49

Ik max tussen €250,- en €350,-

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:51

By_Chantal schreef:
Area51 schreef:

Ja de prijs is ook hoog, maar wat je ervoor terug krijgt moet je dan natuurlijk ook niet vergeten :)

Ultieme rust, prachtige omgeving, paardenweide van paardengras en geen koeiengras, hooi gewonnen uit natuurgebied etc. etc. Allemaal super, als je het mij vraagt natuurlijk, maar dan betaal je inderdaad ook meer :) Het is net wat je zoekt en er voor over hebt :)

Ja dat snap ik ook helemaal, maar voor mij zou de max toch wel liggen bij de 350€... In vergelijking met wat ik nu heb snapje :) Ben benieuwd wat de uiteindelijke prijs wordt, en hoe alles er uit gaat zien natuurlijk!
Laatst bijgewerkt door Area51 op 09-08-16 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:52

ziet er netjes uit, maar qua prijs, denk wel dat je in een moeilijk gebied zit.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 13:52

xyzutu2 schreef:

We beginnen met 3 paarden en het land zal daar voldoende voor zijn, z'n 4500 m2. Vergeet niet dat er paardengras op staat ipv koeiengras, een paard zal letterlijk 2 keer zo snel voldaan zijn en dus uit eindelijk de helft zo weinig eten als op een stuk land met koeiengras. :D

Veel paarden worden hier in de omegving op kleinere stukjes gehouden met méér paarden en met een beetje geluk, not, zonder bijgevoerd te worden. Er zijn ook stallen met meer land hoor, maar voor nu moeten we het hier mee doen. In de toekomst kan er nog land bijgekocht worden :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:52

Verkapt advertentietopic? :D :D :D

Maar het ziet er goed uit, hoor.
In Noord-Holland stond ik met vergelijkbare faciliteiten voor 275 euro.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 13:57

friesiszwart schreef:
ziet er netjes uit, maar qua prijs, denk wel dat je in een moeilijk gebied zit.

Nee hoor is maar net wat voor luxe iemand zoekt en daar voor wilt betalen. Er zit hier ook een stal met minder luxe op de lijst maar waar je 400,- kwijt bent, oh en dan komen de kosten voor je weiland er nog bij en komt je paard met een beetje mazzel maar 2 uurtjes zijn box uit in het winterseizoen.

Wil jij je paard swinters elke dag van bv 0900 tot 1900 uur buiten hebben ( incl voer! ) dan kan dat. Wil je hem sochtends van 0900 tot 1200 buiten hebben, van 1200 tot 1700 uur binnen, en van 1700 uur tot 21:00 uur buiten, geen probleem, wordt geregeld, nou dat vind je hier nergens en ja daar zit een prijskaartje aan maar er zijn zat mensen die dat erg belangrijk vinden en daar ook gewoon voor willen betalen en die zoeken een stal als deze :)
Laatst bijgewerkt door By_Chantal op 09-08-16 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 13:58

Cayenne schreef:
Verkapt advertentietopic? :D :D :D

Maar het ziet er goed uit, hoor.
In Noord-Holland stond ik met vergelijkbare faciliteiten voor 275 euro.

Ehm nee hoor, no worries!

( die komt nog :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:59

By_Chantal schreef:
xyzutu2 schreef:

We beginnen met 3 paarden en het land zal daar voldoende voor zijn, z'n 4500 m2. Vergeet niet dat er paardengras op staat ipv koeiengras, een paard zal letterlijk 2 keer zo snel voldaan zijn en dus uit eindelijk de helft zo weinig eten als op een stuk land met koeiengras. :D

Zo werkt paardengras niet. :D
Een paard eet altijd de kilo's die een paard nodig heeft om maag en darmen te vullen.
Het grote verschil tussen kruidengras voor paarden vs koeiengras is dat koeiengras meer suikers bevat. Wat je in praktijk dus ziet is dat paarden meer moeten eten van grofstengelig, energiearm paardengras om op gewicht te blijven.
Een andere reden waarom boeren voor koeiengras kiezen is omdat omdat die grassoorten extra goed tegen overbegrazing & kapotlopen kunnen. Kruidengras voor paarden kan slecht tegen overbegrazing (de kwetsbare kruiden zijn binnen de kortste keer verdwenen als je 3 paarden op 4500 vierkante meter zet) en de overblijvende grassen zijn vaak kwetsbaarder voor overbegrazing en het continu belopen worden. Aangezien je relatief veel paarden op een klein stuk grond zet zal je weiland als je het niet continu opnieuw inzaait al snel weer veranderen in koeiengras, stomweg omdat dat het meest resistent is.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 14:03

Dubbelquoten gaat helaas niet dus dan maar even zo.

We hebben ons echt verdiept in goed! paardengras, nee geen pavo of bio-ron mixje! We zijn bij diverse gebruikers geweest en die beaamden echt dat de paarden veel sneller voldaan zijn en daardoor minder gras eten als op een weide met koeiengras :) Tevens beamen deze ook wat de leverancier van ons paardengras beweerd, het gras is juist sterker en groeit sneller aan! Nee deze gebruikers hadden geen aandelen bij de betreffende leverancier :P en gebruiken het al jaren.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 14:06

By_Chantal schreef:
Dubbelquoten gaat helaas niet dus dan maar even zo.

We hebben ons echt verdiept in goed! paardengras, nee geen pavo of bio-ron mixje! We zijn bij diverse gebruikers geweest en die beaamden echt dat de paarden veel sneller voldaan zijn en daardoor minder gras eten als op een weide met koeiengras :) Tevens beamen deze ook wat de leverancier van ons paardengras beweerd, het gras is juist sterker en groeit sneller aan! Nee deze gebruikers hadden geen aandelen bij de betreffende leverancier :P en gebruiken het al jaren.

Edit, het is geen kruidengras! Hier hebben we bewust niet voor gekozen daar dit inderdaad veel gevoeliger is. We hebben een goed paardengraszaad gebruikt en daar extra los uitgezochte kruiden over uitgestrooid. En ja dit zullen wij elk jaar goed moeten bijhouden,en indien noodzakelijk doorzaaien :)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:11

Klinkt alsof rond de 275/300 in die omgeving reeel zou zijn.

Ook afhankelijk van hoe lang het weideseizoen ècht is, en in hoeverre er ook in de wei rekening gehouden kan worden met paarden die wel/niet samen kunnen.

Ik hoop dat het automatische drinkbakken zijn? Elektrisch lijkt me griezelig met water?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:18

By_Chantal schreef:
Edit, het is geen kruidengras! Hier hebben we bewust niet voor gekozen daar dit inderdaad veel gevoeliger is. We hebben een goed paardengraszaad gebruikt en daar extra los uitgezochte kruiden over uitgestrooid. En ja dit zullen wij elk jaar goed moeten bijhouden,en indien noodzakelijk doorzaaien :)

Welk merk/type paardengraszaad hebben jullie dan gezaaid? Klinkt namelijk ideaal. :j

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:19

Ik zou er €300 voor over hebben. Wij hebben op stal een stapmolen, maar uiteindelijk vind ik paddocks meer waardevol en leuker voor de paarden! Ik zou wel heel erg een binnenbak missen! Ik zou zeggen max. 300. Ik sta nu op een stal waar ook elke dag stal uitgemest wordt, enige verschil ongeveer is dus de binnenpiste die er bij jou niet is. Ik betaal er €350. (Wel stal in BE, + geen kleine naam)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:22

Ik heb mijn paarden altijd rondom Alphen aan den Rijn gehad, en dus ook bij jou in de buurt, denk dat ik best goed kan vergelijken.
Ik vind het te duur en zou zéker geen >300 euro betalen voor zo'n stal, als er in de wijde omgeving een stuk goedkoper stalling aangeboden wordt. Misschien dat het veel deels "doe-het-zelf" is, maar mijn ervaring is dat dat altijd onderling goed geregeld kon worden zodat je maar een paar keer zelf wat hoefde te doen, buiten met je paard bezig te zijn om. Bij veel stallen kun je voor een beetje extra geld oook volpension krijgen, en dan nog onder jouw prijs zitten.
Het grote voordeel van andere, goedkopere stallen: wél weidegang het hele jaar door (ik vind dat je te weinig weiland hebt, dus ook geen stuk wat ze in de winter kapot mogen lopen) of winterpaddocks van fatsoenlijk formaat. Leuk dat je speciaal paardengras hebt, maar dat is echt het énige wat voor mij een pluspunt zou zijn. Maar door de te kleine afmeting en de te kleine paddocks geen optie. Paarden doen het prima op koeiengras, het is geen "must". Ik heb ook nooit problemen gehad met "maar" 3 keer hooi op een dag: #s morgens vroeg, in de loop van de middag en 's avonds laat een grote berg voldoet prima.

By_Chantal schreef:
Veel luxe voor het paard maar ook zeker voor de eigenaar, en ja daar hangt een prijskaartje aan :o

Ik vind dit eerlijk gezegd geen luxe voor het paard, daar de basis eis al ontbreekt: ruimte. Het land vind ik wat te weinig , 1 stuk van 4500 m2 is echt niks met 3 paarden. Dat is nog geen halve ha. Als weiland echt een minimum, en dat is zo afgegraasd. Ik denk niet dat ze daar het hele weideseizoen mee kunnen doen. En dan de paddockjes... véél te klein als vervanging van het weiland in het winterseizoen. Dan mogen ze langer in het jaar dan op andere stallen op het weilandje staan, alle maanden dat ze in de paddockjes moeten verblijven, blijven een dikke no-go. Echt véél te klein.
Het ziet er op de foto's echt super mooi uit. Absoluut! En de verzorging in de stal en aan ruwvoer klinkt super! Maar voor mijn paarden niet goed genoeg, door het ruimtegebrek.

_Priscilla schreef:
60 x 12 voor een paddock!? mijn rijbak is niet eens zo groot!

Wat je even vergeet, is dat de paddock het weiland vervangt. Dus hebben ze ruimte nodig om te bewegen. Het is geen paddockje aan de stal war ze hun kont net mogen draaien als aanvulling op de 3 x 3 meter box. Jij zet je paard toch ook niet op een stukje kleiner dan je rijbak, als complete uitloop op een dag?

Als je meer ruimte voor de dieren zou hebben, zou ik een stuk soepeler denken over je prijs. Maar het enige voordeel wat ik nu zie is het gras, en om daarvoor flink boven de andere prijzen in de omgeving te betalen... je levert aan de andere kant een heel stuk in door je ruimtegebrek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:22

xyzutu2 schreef:
By_Chantal schreef:

Welk merk/type paardengraszaad hebben jullie dan gezaaid? Klinkt namelijk ideaal. :j

http://www.barenbrug.nl/paardenweides/p ... master.htm
Ik moet zeggen dat ik 4500 m2 echt vrij weinig ruimte vind voor minstens 3 paarden..