Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Annekeee schreef:Ik vind het een beetje apart, dat er eerst een stal gebouwd wordt, en dan pas bekeken wordt wat je wilt gaan vragen. Ik denk dat dat stap 1 is als je een stal gaat bouwen. (Ondernemingsplan)
Wel mijn complimenten, dat je over dingen goed na gedacht heb. (bijv, de drinkbakken in de wei etc) Ik denk dat er op vele stallen een ton staat, met geluk.
Ik denk dat de prijs afhankelijk is van welke regio je woont.
En dat vind ik het moeilijkste, omdat ik in een andere regio woon.
Ik denk dat ik hier er max E300,- zou willen betalen.

_Priscilla schreef:60 x 12 voor een paddock!? mijn rijbak is niet eens zo groot!
) Hoeveel km aan pad heb je tot je beschikking als buitenruiter en zijn de paden ook daadwerkelijk ook voornamelijk in het bosrijke gebied te vinden?
Oh en daar komt bij dat veel stallen hier niet veel grotere paddocks hebben, en als hij dan iets groter is, staan ze er met 3 of 4 paarden in..
xxCYNNxx schreef:zitten die paddocks aan de box vast? Zodat je die eventueel als uitloop kunt gebruiken en paard naar binnen kan wanneer die dat wil?
En omdat je het over ieder zn eigen paddock hebt; staan de paarden op de wei wel in groepsverband? En zo ja; hoe zijn die ingedeeld? bv merries bij merries en ruinen bij alleen ruinen of alles door elkaar in 1 wei?
De bak idd of dat een binnen of buitenbak is. En als het een buitenbak is; is die door middel van goede drainage jaarrond begaanbaar en goed verlicht?
En wat betreft de uitrijmogelijkheden (het punt waar ik persoonlijk voor zou gaan) Hoeveel km aan pad heb je tot je beschikking als buitenruiter en zijn de paden ook daadwerkelijk ook voornamelijk in het bosrijke gebied te vinden?
kwa prijs denk ik rond de 250 euro, mits de uitrijmogelijkheden ook echt van die aard zijn dat je uren kan buitenrijden zonder 10 keer dezelfde paden te moeten nemen.
Area51 schreef:Ik zou er ook zeker 300 voor over hebben... Krijg spontaan verhuisplannen als ik dit zo lees, half uurtje met de auto van mij af...![]()
Ziet er uit alsof je het goed voor elkaar hebt, netjes, complimenten!
Vind 350 wel erg hoog... Woon echt in de randstad, maar sta nu voor veel goedkoper (200€), bij rotterdam. Er is wel minder service (zelf mesten, en in winter zelf buiten zetten (onderling regelen)).

Het is net wat je zoekt en er voor over hebt
By_Chantal schreef:Area51 schreef:Ik zou er ook zeker 300 voor over hebben... Krijg spontaan verhuisplannen als ik dit zo lees, half uurtje met de auto van mij af...![]()
Ziet er uit alsof je het goed voor elkaar hebt, netjes, complimenten!
Vind 350 wel erg hoog... Woon echt in de randstad, maar sta nu voor veel goedkoper (200€), bij rotterdam. Er is wel minder service (zelf mesten, en in winter zelf buiten zetten (onderling regelen)).
Ja de prijs is ook hoog, maar wat je ervoor terug krijgt moet je dan natuurlijk ook niet vergeten
Ultieme rust, prachtige omgeving, paardenweide van paardengras en geen koeiengras, hooi gewonnen uit natuurgebied etc. etc. Allemaal super, als je het mij vraagt natuurlijk, maar dan betaal je inderdaad ook meerHet is net wat je zoekt en er voor over hebt
Ben benieuwd wat de uiteindelijke prijs wordt, en hoe alles er uit gaat zien natuurlijk! xyzutu2 schreef:Hoe groot is dat weiland eigenlijk? Dat zie ik nergens terug in de posts.
En hoeveel paarden zijn er in totaal
friesiszwart schreef:ziet er netjes uit, maar qua prijs, denk wel dat je in een moeilijk gebied zit.
By_Chantal schreef:xyzutu2 schreef:Hoe groot is dat weiland eigenlijk? Dat zie ik nergens terug in de posts.
En hoeveel paarden zijn er in totaal
We beginnen met 3 paarden en het land zal daar voldoende voor zijn, z'n 4500 m2. Vergeet niet dat er paardengras op staat ipv koeiengras, een paard zal letterlijk 2 keer zo snel voldaan zijn en dus uit eindelijk de helft zo weinig eten als op een stuk land met koeiengras.![]()
Tevens beamen deze ook wat de leverancier van ons paardengras beweerd, het gras is juist sterker en groeit sneller aan! Nee deze gebruikers hadden geen aandelen bij de betreffende leverancier
en gebruiken het al jaren. By_Chantal schreef:Dubbelquoten gaat helaas niet dus dan maar even zo.
We hebben ons echt verdiept in goed! paardengras, nee geen pavo of bio-ron mixje! We zijn bij diverse gebruikers geweest en die beaamden echt dat de paarden veel sneller voldaan zijn en daardoor minder gras eten als op een weide met koeiengrasTevens beamen deze ook wat de leverancier van ons paardengras beweerd, het gras is juist sterker en groeit sneller aan! Nee deze gebruikers hadden geen aandelen bij de betreffende leverancier
en gebruiken het al jaren.
By_Chantal schreef:Edit, het is geen kruidengras! Hier hebben we bewust niet voor gekozen daar dit inderdaad veel gevoeliger is. We hebben een goed paardengraszaad gebruikt en daar extra los uitgezochte kruiden over uitgestrooid. En ja dit zullen wij elk jaar goed moeten bijhouden,en indien noodzakelijk doorzaaien
By_Chantal schreef:Veel luxe voor het paard maar ook zeker voor de eigenaar, en ja daar hangt een prijskaartje aan
_Priscilla schreef:60 x 12 voor een paddock!? mijn rijbak is niet eens zo groot!
xyzutu2 schreef:By_Chantal schreef:Edit, het is geen kruidengras! Hier hebben we bewust niet voor gekozen daar dit inderdaad veel gevoeliger is. We hebben een goed paardengraszaad gebruikt en daar extra los uitgezochte kruiden over uitgestrooid. En ja dit zullen wij elk jaar goed moeten bijhouden,en indien noodzakelijk doorzaaien
Welk merk/type paardengraszaad hebben jullie dan gezaaid? Klinkt namelijk ideaal.