Wat kan ik vragen voor deze pensionplek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 15:48

GDG schreef:
Fiero6 schreef:
Ik heb een schuilstal ( 4.75 x 3 meter in totaal) met een vaste uitloop naar een [url]altijd[/url] droge paddock van 17 bij 22. ( verlicht)
In de zomer kan het pensionpaard minimaal 4 tot 8 uur op de wei ( mits het niet onwijs nat is)
Mijn shetlander zorgt voor het gezelschap, maar wegens voeding staan ze apart voor minimaal de nacht.

Wat voor stukjes hou je dan over 's nachts? Kan het pensionpaard dan nog in de schuilstal?

Mijn shet staat dan in een stuk van de schuilstal van 2 bij 3 met zijn eigen uitloopje. Het pensionpaard staat dan in het andere gedeelte ( zit een scheiding tussen die ik kan weg halen) van 2,75 bij 3 met uitloop naar de paddock.

Veulen84

Re: Wat kan ik vragen voor deze pensionplek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:52

Ik betaal voor zo iets 150 euro nu. In de winter betalen we bij per baal hooi, dus dan betaal je meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:55

Fiero6 schreef:
GDG schreef:
Wat voor stukjes hou je dan over 's nachts? Kan het pensionpaard dan nog in de schuilstal?

Mijn shet staat dan in een stuk van de schuilstal van 2 bij 3 met zijn eigen uitloopje. Het pensionpaard staat dan in het andere gedeelte ( zit een scheiding tussen die ik kan weg halen) van 2,75 bij 3 met uitloop naar de paddock.

Het antwoord is dus nee?

Dan kun je echt niet meer vragen dan 80 tot 100 euro...

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 17:26

GDG schreef:

Mijn shet staat dan in een stuk van de schuilstal van 2 bij 3 met zijn eigen uitloopje. Het pensionpaard staat dan in het andere gedeelte ( zit een scheiding tussen die ik kan weg halen) van 2,75 bij 3 met uitloop naar de paddock.[/quote]

Het antwoord is dus nee?

Dan kun je echt niet meer vragen dan 80 tot 100 euro...[/quote]

Jawel, het pensionpaard kan in de schuilstal en in de paddock.
Mijn schuilstal is namelijk deelbaar in 2 stukken. 1 van 2 x 3 en 1 van 2,75 x 3

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:42

ik zou er 100 voor gaan vragen, afhankelijk van het formaat van het dier.

Maar wat je hebt is niet veel soeps, er is bijna niks aanwezig en alles te ver weg.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:53

Als er onbeperkt hooi inclusief is dan zou ik er 150 euro voor betalen. En mits afgesproken kan worden dat er in de buitenbak gereden mag worden.

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 17:53

Ragdollcat schreef:

Maar wat je hebt is niet veel soeps, er is bijna niks aanwezig en alles te ver weg.

Ik snap je commentaar niet, wat bedoel je dat ik niet veel soeps heb?
Kan je het toelichten?

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:54

Ik vind het ook wel een positief puntje dat er op 1.5 km een manege zit waar je dan eventueel kan lessen en je bij het bos zit. Daar heb ik wel wat voor over!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:58

Fiero6 schreef:
Ragdollcat schreef:

Ik snap je commentaar niet, wat bedoel je dat ik niet veel soeps heb?
Kan je het toelichten?

Je hebt niet veel te bieden dan kun je niet veel voor gaan vragen, ik zou eerder gaan kijken naar het formaat van het dier, gaat het om een shetlander of om een kwpner en daar kun je de prijs op gaan aanpassen voor het gebruik aan ruwvoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:20

Kayleigh327 schreef:
Ik vind het ook wel een positief puntje dat er op 1.5 km een manege zit waar je dan eventueel kan lessen en je bij het bos zit. Daar heb ik wel wat voor over!

Waarschijnlijk moet je bij die manege ook tussen de 5 en 10 euro per keer betalen om te kunnen rijden. En 1,5 km door de regen is best lang hoor ;)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:31

Ik heb op een self-service stal gestaan, daar betaalde ik € 90,- voor gebruik box en veel weide, maar daar waren twee buitenbakken die redelijk te rijden waren, ook zat je zodra je het erf af was meteen in het bos en was er op 15m stappen een binnenbak. Wel moest je staldiensten mee draaien, dat kost veel tijd en moest er zelf hooi, stro en brok gekocht worden.

Ik zou dus zeker niet onder de € 150,- per maand vragen en ik denk eerder als je er nog wat aan wilt verdienen dat je al richting de € 200,- gaat. Ik weet niet of iemand dat gaat betalen voor de faciliteiten die jij aanbiedt.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:51

Tsja, persoonlijk vind ik het wel heel klein, het nachtgedeelte van de schuilstal. Qua liggen kan het prima aangezien het aan een paddock grenst, maar ik zou mijn twijfels hebben over hoe droog het in de schuilstal blijft als het regent met de wind erop. Maar daar zul je zelf meer inzicht in hebben.

Daarnaast zit alles net even te ver weg voor het mooie, in de winter valt er na je werk niet echt wat te doen. Die paddock van de buren klinkt mij iets te onzeker zoals het er nu staat, maar als dat daar meer vaste afspraken over te maken zijn wordt jouw plek al aantrekkelijker. Hoe groot is hun paddock eigenlijk en hoe goed is die te berijden en is die verlicht? Zijn daar nog kosten aan verbonden?

Persoonlijk zou ik er alleen een pony willen stallen, maar ik hoef die keuze gelukkig niet te maken.

Als ik jou was zou ik toch vooral kijken naar de kosten die je eraan hebt, de mogelijke baten (een maatje voor je shet die anders alleen staat?), de lasten in de zin van opgeven van privacy bijvoorbeeld. En dan kijken voor welk bedrag jíj het wil doen. Je moet m.i. dus gewoon dat bedrag vragen waar jij het voor wil doen, zeker niet minder. Komt er niemand? Nou dan niet. Wil je toch liever dat maatje dan kun je altijd nog zakken met je prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:53

Tango1979 schreef:
Ik heb op een self-service stal gestaan, daar betaalde ik € 90,- voor gebruik box en veel weide, maar daar waren twee buitenbakken die redelijk te rijden waren, ook zat je zodra je het erf af was meteen in het bos en was er op 15m stappen een binnenbak. Wel moest je staldiensten mee draaien, dat kost veel tijd en moest er zelf hooi, stro en brok gekocht worden.

Ik zou dus zeker niet onder de € 150,- per maand vragen en ik denk eerder als je er nog wat aan wilt verdienen dat je al richting de € 200,- gaat. Ik weet niet of iemand dat gaat betalen voor de faciliteiten die jij aanbiedt.

Ze heeft geen faciliteiten, een weiland en een schuilstal. Paddock is niet geschikt om te rijden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:50

Ragdollcat schreef:

een stal + uitloop + paddock waar er basiswerk kan gedaan worden, er kan worden verzorgd, dus als eigenaar hoef je enkel te komen om te werken met je paard. er is water en elektriciteit, op 400 m een rijdbare buitenpiste, en op 1.5 km een binnenpiste. + vlakbij supergoede uitrijmogelijkheden. Waar kan ik tekenen voor een dergelijke plek?
Hier op een doe het zelf stal, geen ruiterpaden, buitenpiste ligt aan de andere kant van het terrein (ook 200 m), dichtsbijzijnde binnenpiste is 5 km (en 10 euro per uur) of 12 km (5 euro per uur).
en ik ben ook 200 euro per maand per paard kwijt ...

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:28

wat mij er tegen zou staan is het gebrek aan sociaal contact met andere "ruiters". Daarnaast vind ik de weidegang erg beperkt en kun je aan huis niet rijden. Hierdoor zie ik eerder een pensioen paard als een geschikt maatje. Er rekening mee houden dat een paard een baal hooi per maand eet als er geen gras is a 40 euro en je stro kosten hebt zou ik denken aan een 100 euro zonder bijvoeren van biks etc.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:51

Ik vind dat jullie allemaal erg hoge bedragen noemen op enkele na dan die het met mijn prijs wel kunnen vinden... Je hebt echt bij niets op deze stal? Geen bak, geen kantine, geen stalgenoten, geen wasplaats,... Enkel een inloopstal met paddock en een weide? Veel stro komt er dus ook al niet aan te pas. Al wat je dan nodig hebt is veel hooi, elektriciteit en water. Daar kan je toch geen 250 voor vragen? Ik denk dat jullie achterover slaan van wat ik betaal en hiervoor terug krijg... Maar goed, ik hoef er niet te staan en dus ook niet te betalen :P

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:09

Heleennn schreef:
Ik vind dat jullie allemaal erg hoge bedragen noemen op enkele na dan die het met mijn prijs wel kunnen vinden... Je hebt echt bij niets op deze stal? Geen bak, geen kantine, geen stalgenoten, geen wasplaats,... Enkel een inloopstal met paddock en een weide? Veel stro komt er dus ook al niet aan te pas. Al wat je dan nodig hebt is veel hooi, elektriciteit en water. Daar kan je toch geen 250 voor vragen? Ik denk dat jullie achterover slaan van wat ik betaal en hiervoor terug krijg... Maar goed, ik hoef er niet te staan en dus ook niet te betalen :P

Maar een ieder vergelijkt het met wat in hun omgeving gewoon is om te betalen. Ik zelf sta voor 5 maanden 100 euro en 7 maanden 150 euro op een stukje land met schuilstal, bestraat stuk en weiland. Dit is incl ruwvoer en stro, welke we zelf ook nog elke dag met een karretje moeten halen. Elektra en stromend water hebben we niet. De bak en paddocks zijn op 500 meter afstand.
Degene op stal betalen 5x 140, 7x 180. Paar km verder betalen ze 225 voor stal met buitenbak, paddock en in de zomer 24/7 weide en is ook excl mesten en krachtvoer.

Dat is altijd het lastige van deze vragen, prijzen zijn zo regioafhankelijk.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 07:47

Inderdaad, ik ben kwa stal en voer per paard gemiddeld 150 euro kwijt, maar dan moet ik nog al het werk zelf doen (aan minstens 1-2 uur per dag in de winter). Dus stel nog 1 uur per dag gemiddeld is 30 uur per maand (minimum voor gewoon onderhoud, dan hebben we het nog niet als er hout bij moet op de paddock, onkruid wegdoen, onkruid wegdoen in de piste, etc.)
Dus dan denk ik dat 50-70 euro per maand extra voor het werk wel redelijk is. (- dan eventueel bedrag voor gebrek aan goede piste bij TS)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:03

Ik sta in NB voor 150, met snachts stal, buitenbak, goede uitrijmogelijkheden, wasplaats etc. Alleen zelf brok kopen en mesten. Maar zij mest mijn stal 4 dagen in de week en ik de hare 3 dagen. Ik zou hier dus ook maar 100,- voor over hebben. Zou het eerder als pensioenstal willen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:09

Hier 85 pm. Met buitenbak.
Inloopstallen van 3x6. En vier van 3,5 x 3,5.
Ruime weiland en half uurtje van t bos.
Een zadelruimte afgesloten. Stromend water.

Qua hooi komt t met gemak uit voor ongeveer 30 euro per paard.

Dus ik... tot de 100 euro. Niet meer...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:37

Met sommige van jullie wil ik toch wisselen kwa prijs hoor :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:34

Ik sta onder de rook van amsterdam voor 150. Daarvoor Heb ik wei en een schuilstal. In de winter een uitloop geen paddock. Rijden bij de buren (op 50m) voor 20 euro per maand. Park om te rijden op 2 km.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 02:52

Wat een verschil in prijzen! Het is inderdaad ook erg regio gebonden.
Maar je hebt maar 1 iemand nodig, je hoeft geen stal vol te vullen. Daarom zou ik gewoon vragen wat je wilt vragen, dan komt er vanzelf wel iemand waarschijnlijk. Je hebt immens maar 1 persoon nodig.

Ik denk dat het ook erg afhangt van de buiten sta tijden van de andere stallen in de buurt (zou ik wel een grotere straal bekijken mensen rijden immers altijd wel een stuk voor een goede stal). Als ze overal weinig buiten komen, behalve bij jou, maak je al veel meer kans met een hoge prijs.

Ter voorbeeld betaal ik 125 voor 2 ponys samen met bijna dezelfde faciliteiten. Zit in jaarrond veel hooi (wordt voor me gevoerd), paddock, schuilstal en weiland (mag zelf de tijden bepalen, in de wei zetten wordt eventueel ook voor me gedaan) en onderhoud. Mesten doe ik zelf.
Daarintegen is er wel direct naast de paddock een goede bak, grote schuur voor opslag, stromend water etc.

Hier in de regio is veel buiten staan de standaard en zou ik er dus niet zoveel voor over hebben. Maar in de randstad zou ik wel aan 150-175€ denken bijvoorbeeld.

Al zou ik nooit op een stal zonder bak willen staan. Ik vind dat toch wel een erg groot nadeel. Maar inderdaad misschien voor een pensioenpaard, daar betalen mensen vaak ook nog riant voor.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 06:27

Naar mijn weten is dat best een dure regio. Ik zou toch minstens €150 vragen. Zie datveel hier weer verwchten dat 24/7 buiten betekend dat je er voor een appel en een ei kunt staan. Dat vind ik echt onzin, onderhoudt, hooi/stro, weidegang is nog steeds niet gratis!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 06:49

Duhelo schreef:
Inderdaad, ik ben kwa stal en voer per paard gemiddeld 150 euro kwijt, maar dan moet ik nog al het werk zelf doen (aan minstens 1-2 uur per dag in de winter). Dus stel nog 1 uur per dag gemiddeld is 30 uur per maand (minimum voor gewoon onderhoud, dan hebben we het nog niet als er hout bij moet op de paddock, onkruid wegdoen, onkruid wegdoen in de piste, etc.)
Dus dan denk ik dat 50-70 euro per maand extra voor het werk wel redelijk is. (- dan eventueel bedrag voor gebrek aan goede piste bij TS)

Dan betaal je toch veel hoor.Bij ons is het 140 volpension, in 4ha wei ,schuilstal van 200m2. buitenpiste wel niet verlicht.Grenzend aan Antwerpen.Of ik vraag te weinig :D

Ik zou bij de ts ook niet meer als een euro of 90 betalen,je hebt er weinig en ik lees tussen de regels door dat weidegang ook nog eens beperkt word door nattigheid.Ik heb het idee dat het ook allemaal postzegel grote is. :D