Hooinet-vul-hulp

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Re: Hooinet-vul-hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:49

Bedankt voor de foto's Dennis en Danamuts, ik heb van beide concepten de foto's opgeslagen!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:00

voor mij is het grote voordeel, dat ik door de beperkte ruimte geen frame meer op de grond wilde hebben. Deze heb ik afgekeken bij een vriendin van me, waar het al jaren super werkt.

SUcces met je project. Ben benieuwd waar jij voor gaat kiezen

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:05

Dat met de vuilensbak werkt inderdaad erg goed!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:11

Wij hebben een hooinet-vul-rekje, zoiets als die van Dennis, maar de onze is rechthoekig aan de bovenkant. Erg handig met onze grote hooinetten en plakken van grotere balen. Maar goed, wij gooien dan ook soms 15 kg hooi in een hooinet... Zal even kijken of ik (of een stalgenoot) ergens een foto heeft (en anders maak ik er deze week eentje)...

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:24

danamuts schreef:
voor mij is het grote voordeel, dat ik door de beperkte ruimte geen frame meer op de grond wilde hebben. Deze heb ik afgekeken bij een vriendin van me, waar het al jaren super werkt.

SUcces met je project. Ben benieuwd waar jij voor gaat kiezen

Als je echt beperkte ruimte hebt is het ideaal! Ik had wel al eens gedacht aan zo'n soort frame te bevestigen aan een wand, maar aan het plafond... daar was ik niet opgekomen.

Ik denk dat ik toch voor iets (verplaatsbaars) op de grond ga omdat ik op verschillende plekken opslag heb en omdat het hooi tot aan de nok toe staat opgestapeld als we net ingekocht hebben.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:26

Overigens zat ik zelf te denken om een soort frame te maken dat op de kruiwagen past. Dan ligt het net na het vullen gelijk in de kruiwagen. Maar als je er meer dan één wil vullen moet je het net (en frame waarschijnlijk) er eerst uithalen, dus dat is dan niet echt handig denk ik.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 23:23

FrNo schreef:
ivy_power89 schreef:
Nou vandaag de speci kuip geprobeerd maar daar is de opening van het net te klein voor......

Je kunt een kleinere speciekuip kopen.

Ik gebruik ook altijd een speciekuip. Net in de kuip en de randen er over heen.

Daar geef ik teveel hooi voor! Wat in een grote kuip gaat geef ik per keer :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:06

Ik gebruik inderdaad ook gewoon een speciekuip. Die zet ik gewoon op de baal hooi dus neemt ook geen ruimte in beslag.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:18

Ik prop een grote tas van de ikea (die blauwe) vol met hooi en schuif die in het net, dan kiep je die tas om en je hebt je net vol! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:29

Waarom geen hooinet waar een baaltje per keer in past? Baal neerleggen, hooinet er overheen trekken, omdraaien, touwtjes van de baal losknippen, net dichtknopen, klaar :)

Of voeren jullie allemaal van grote balen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:45

Nee, ik wil geen hele baal in een keer voeren.. Ik voer zo min mogelijk in een keer, anders maken ze er een bende van. Zo min mogelijk wil zeggen dat ze alles van de grond gegeten hebben als de nieuwe portie komt, niet dat ze uren zonder staan. :)) Ik heb een tijdje geprobeerd om er echt voor te zorgen dat er altijd hooi was, maar dan liepen ze het overal heen, werd er overheen gescheten en gepiest en aten ze het uiteindelijk niet meer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:48

Ah, dat kan natuurlijk.
Wij klikken het hooinet vast in een palletbox, op die manier gaat er eigenlijk niks verloren :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:54

Toen ik nog 10 netten per dag moest vullen heb ik een basketbalring gekocht. Omdraaien, aan de muur schroeven. Je haakt het net aan 3 of 4 haakjes en je net is met een halve minuut compleet gevuld. Want ik vind het een k*twerk, hooinetten vullen. Daarvoor moet je natuurlijk wel plek aan de muur hebben én je hooi altijd op dezelfde plek hebben. Het rek van IrishCold ziet er mooi en handig uit, die kun je zo meenemen naar waar je hooi ligt en erna in z'n hoekje opruimen. Al zou ik m dan liever op wieltjes hebben.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 16:37

Blijheid schreef:
Waarom geen hooinet waar een baaltje per keer in past? Baal neerleggen, hooinet er overheen trekken, omdraaien, touwtjes van de baal losknippen, net dichtknopen, klaar :)

Of voeren jullie allemaal van grote balen?

Omdat ik een grote baal heb staan :D

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:29

Wat een goede ideeen! Wij hebben alleen netten in de trailer, maar zelfs dat vind ik al een ramp. Ga de foto's aan manlief laten zien :D

Wij hebben ook grote balen, plakken gaat idd een stuk makkelijer.

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:46

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 07:51

Wij hebben een een grote brede "emmer", daar passen onze hooinetten precies in. Dus hooinet erin, bovenkant van de net omslaan om de emmer, vullen tot het vol is en daarna de touwen van de hooinet pakken, aantrekken en dichtknuppen.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:11

@ blijheid ik ben een tijdje al op zoek naar passende netten voor kleine baaltjes. Laat je dan ook de stro touwtjes erom heen zitten. Tips waar aan te schaffen?

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:18

IrishCold schreef:
Ik verkoop ook hooinetten vul standaard. Ik woon in Apeldoorn dus als mensen interesse hebben kunnen ze gerust pb doen. Ik sta ook op markplaats

http://www.marktplaats.nl/wijzigAdverte ... e=lr&pos=1

Ziet er handig uit. Met wieltjes eronder is het nog makkelijker zeker wanneer je op meerdere plekken hooi hebt staan.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:18

Laatst bijgewerkt door Hilary op 13-08-16 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:19

Hilary schreef:
Engel, bij Epplejeck. Wij doen de baal met touwtjes en al in het net, dan net dichtknopen en daarna de touwtjes lossnijden en uit het net halen.

Ik heb m bij paardendrogist.nl vandaan, en doe verder hetzelfde als Hilary :j

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:01

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:09

nimbletje schreef:
IrishCold schreef:
Ik verkoop ook hooinetten vul standaard. Ik woon in Apeldoorn dus als mensen interesse hebben kunnen ze gerust pb doen. Ik sta ook op markplaats

Ziet er handig uit. Met wieltjes eronder is het nog makkelijker zeker wanneer je op meerdere plekken hooi hebt staan.

Dat is wel goed idee haha

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:24

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:29

nimbletje schreef:
IrishCold schreef:

Huh :? . Ligt het nou aan mij? Ik kan het oorspronkelijke bericht van Irishcold helemaal niet meer vinden :? ?

In ieder geval, wat mij daar niet zo fijn aan lijkt is dat er een verhoogde horizontale verbinding zit aan alle vier de kanten. Als je dan je net flink gevuld hebt haak je het los en moet je het over zo'n verbinding tillen en dat vind ik dan weer minder efficient. Daarnaast lijkt hij me erg hoog, dus eenmaal gevuld (met bijv. zwaar voordroog) steunt het net niet op de grond en kost het waarschijnlijk wat kracht om het net los te haken?