Micro Paddock Paradise (NH) meningen gevraagd (incl. foto)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nohra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 15:41

kitobeer schreef:
Niet teveel paarden willen. Je houd amper nog tijd over om zelf wat gaan te doen. Zeker als jij zelf elke dag alle poep van al die paarden moet gaan scheppen. Veel mensen verkijken zich erop hoor.

Was niet van plan elke dag te mesten, wilde zelf ook meedoen met het mestrooster. Doordat de paarden in loopstallen staan hoef ik niet om 7uur mijn bed uit om ze buiten te zetten en 's avonds binnenzetten is ook niet nodig. Ik heb juist ook gedacht aan mezelf :o

tess_84

Re: Hoeveel stallingsgeld vragen voor Paddock Paradise in NH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:43

Inderdaad, goed gedacht van jezelf haha :D Hoef je je al niet schuldig te voelen als je eens wat langer slaapt ;) Heb je een plattegrond van je PP?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:45

ik vind het voor de Beemster erg duur, ik zit hier in de randstand voor minder en dan heb ik binnenbak, buitenbak, trainingsmolen, paddocks, weidegang, warm water etc en redelijke uitrijmogelijkheden.
Zeker als je ook nog eens het zaagsel gratis kan krijgen (ik hoop niet dat dat gewoon de zaagsel van houtafval is, want dat is veel te stoffig).
En die loopstallen zijn dat doorloop stallen of is er maar 1 in en uitgang?
Bedenk dat ze allemaal tegelijk moeten kunnen liggen, denk dat je er max 3 kwijt kunt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:46

Nohra schreef:
kitobeer schreef:
Niet teveel paarden willen. Je houd amper nog tijd over om zelf wat gaan te doen. Zeker als jij zelf elke dag alle poep van al die paarden moet gaan scheppen. Veel mensen verkijken zich erop hoor.

Was niet van plan elke dag te mesten, wilde zelf ook meedoen met het mestrooster. Doordat de paarden in loopstallen staan hoef ik niet om 7uur mijn bed uit om ze buiten te zetten en 's avonds binnenzetten is ook niet nodig. Ik heb juist ook gedacht aan mezelf :o

Wie geeft ze dan hooi en brok?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:52

Ik vind 275 echt te duur daarvoor. Zou zeggen 230/240. Mest weghalen voor 4 paarden is behoorlijk veel werk. Zeker als je het maar 1x per dag doet. Zou je nog zeggen 2x per dag. Dan scheelt het nog iets. Maar met 1x per dag ben je er toch behoorlijk wat tijd aan kwijt, zeker als je alle paden af moet.
Dat drukt de prijs behoorlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:53

Nohra schreef:

Dat is wel het fijne aan paarden die zichzelf 24/7 vermaken. :j

Toch zou ik nog eens serieus kijken naar het uitmesten: het idee van Tess_84 om tegen extra betaling mestbeurten van je pensionklanten over te nemen vind ik erg goed - maar dat moet je dan wel willen doen. Als jij als pensionhouder niet van plan bent om meer dan 6x per maand uit te mesten (en dat is op zich je goed recht) dan krijg je dus meteen problemen als iemand een dag niet op komt dagen (of het nou door ziekte, overmacht of luiheid is), want jij wilt het niet doen en die ander doet het niet. Daar zou je dus nog eens goed over na moeten denken, want voor je het weet heb je een paard in pension staan waarvoor wel stalgeld wordt betaald, maar waarvan de eigenaar niet meedraait met het uitmesten.

De hamvraag is dan: hoe lang kijk je dat dan aan voor je een paard wegstuurt? Want de andere klanten betalen voor het feit dat er elke dag uitgemest wordt (waarvan een deel door hunzelf); als jij je door een niet-uitmester als pensionstalhouder niet aan die belofte kunt houden, dan heeft ineens iedereen een probleem met jou, omdat zij wel moeten betalen maar jij niet levert wat je hebt beloofd, namelijk elke dag een schoon PP.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:01

Ik zou er niet meer voor over hebben als 225 euro tot 240 euro. Mits de paden geen modderpoelen worden bij regen.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:19

Ik denk dat je met je prijs aardig hoog zit. Hier in omgeving Alkmaar heb je daar ook een binnenbak voor en is het ook nog eens all in. De paddock paradise hier in de buurt die ik ken zit met alles doe het zelf tussen de 150 en de 190 per maand.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:23

Wat mij inderdaad zou tegenvallen is dat als je 6 paarden hebt staan ik dus gemiddeld 1-2x in de week naar mijn inziens een heel groot terrein af moet struinen met paden om al die drollen te gaan zoeken.. Onbeperkt hooi is onbeperkt poep.. Ga uit van een drol a 5-10 per paard.. Dat zijn dus tussen de 30 en 60 drollen per 24 uur.. En als degene voor me minder zn best doet of niet komt.. Word ik daar niet heel erg gelukkig van. Helemaal niet voor 275 euro..

Nohra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 16:32

tess_84 schreef:
Inderdaad, goed gedacht van jezelf haha :D Hoef je je al niet schuldig te voelen als je eens wat langer slaapt ;) Heb je een plattegrond van je PP?

Haha!
Nee nog geen plattegrond maar wel veel ideeen. de bak moet in de verre toekomst worden verplaatst dus dan wil ik hieromheen een track maken. Maar voor nu heb ik nog een hele mooie brede bomensingel waar ik wat bostracks door kan maken en een stuk achter de schuur van 6 x 20 waar een slingerpad kan komen met div ondergronden. De wei wordt met een speciaal spul bestrooid wat hard wordt en daardoor heel goed op kleigrond te maken is. Maar dan wil ik eerst weten hoe de tracks moeten komen. De heuvel en waterpoel wil ik uit het zicht hebben van mijn huis en erf, dat vind ik gewoonweg niet mooi staan iin de beemster maar ik vind het voor die paarden zo fijn als ze op de uitkijk kunnen staan en hun bilspieren moeten gebruiken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:37

Maar over hoeveel vierkante meter paddock paradise hebben we het hier nu in totaal?
Dat blijft namelijk onduidelijk. Een slingerpad over een postzegeltje van 6x20 klinkt alsof er erg veel met erg kleine stukjes grond moet worden gedaan, vandaar dat het voor je vraag ook wel handig is om te weten hoe groot de pp nou in werkelijkheid is.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:43

Veel uitmesten? Wat is veel uitmesten? Ik mest bijna dagelijks een weide waar 4 paarden lopen (andere dagen doen de weidegenoten dat) en soms wordt er dagelijks door iedereen uitgemest. Op zijn hoogst hebben we dan een kruiwagen voo mest. Dat is nog geen half uur werk. Vaak maken ze van 1 plek de poepplek, dus ligt alles ook nog bij elkaar. Wat een gemiep over dat zelf uitmesten altijd.

Klinkt mij als een ideale plek, als ik 275 in de maand over zou hebben, dan zou het voor mij absoluut een optie zijn om er te staan! 'S winters ben ik wel een miepige koukleum, maargoed dan moet ik me maar aanpassen. Paardje staat in ieder geval goed!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:47

heb je al eens mest verzameld in het land van 4 paarden de dag door?
ik vrees dat je je daar behoorlijk aan mispakt qua hoeveelheid en tijd die erin kruipt.

zelf vrees ik dat weinig mensen de tijd en moed hebben om tijdens de week(meestal na het werk),in de donker tijdens de winter,in de blub en dergelijken met een grote kruiwagen een uur str*nt te gaan scheppen....

om daarnaast dan nog 275 euro per maand te betalen?

als je zelf zou mesten zou die prijs ok zijn.
als mensen zelf moeten gaan mesten,is het te hoog,want dat mesten is echt tijdrovend!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:50

Ik mest nu ook een aantal keren in de week stallen van 2 paarden + paddock van 4 uit. Maar dan heb je het over paddock, ja dan ligt er ook wat, maar dan ligt het niet verspreid over weetikveel hoeveel grond.. Mesten aansich van 4-6 paarden denk ik okay, is veel maar te doen, maar niet inderdaad na je werk over een groot stuk terrein moet banjeren

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:52

tess_84 schreef:
Heel eerlijk? Ik betaal ook met liefde 300 euro als ik weet dat mijn paard zo natuurlijk mogelijk staat.

Dat geldt voor mij ook. MAAR niet als ik 7 keer moet mesten voor 6 paarden over een grote oppervlakte als een PP en weides. Als ik dat af kon kopen met 30 euro pm dan zou ik er zo gaan staan.

Vergeet ook niet dat een groot voordeel aan een PP is dat je niet dagelijks je paard hoeft 'uit te laten'. Word je dan alsnog verplicht om flink wat tijd te steken in het mesten dan is dat gewoon niet fijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:53

Als het mesten incl. is dan heb ik wel 275 euro er voor over :j

Een stal mesten is makkelijker en sneller dan een heel terrein over gaan en dan de mesten van meerdere paarden. Dat is pittig en naast het werk heb je op een uitmestdag dus geen tijd meer voor je paard zelf. Althans dat zou voor mij zo zijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:56

Alsof de traditionele stallen in de Beemster zo goedkoop zijn. ....

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:00

Maar TS zegt toch duidelijk dat het modderprobleem opgelost wordt? Dan zie ik het probleem echt niet in de winter / het natte seizoen. Het zou inderdaad nog wel praktisch zijn om te weten over hoeveel oppervlakte het gaat, dus hoe ver je met de kruiwagen moet gaan. Maar echt, 6 à 7 keer per maand uitmesten is toch niet zo veel? Oké, ik ben het nu gewoon om het elke dag te doen, dus dan is elke dag dat ik het niet zou moeten doen, meegenomen :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:08

Tess wel als je in het donker na je werk dat moet doen he... Met een zaklamp alles afzoeken in de kou is geen hobby van niemand niet.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:10

Ineke2 schreef:
Tess wel als je in het donker na je werk dat moet doen he... Met een zaklamp alles afzoeken in de kou is geen hobby van niemand niet.

Dat is op een kleine oppervlakte al armoe, in het donker met je hoofdlampje bevroren mest bikken in de gure winterkou.... laat staan als je allerlei paadjes afmoet met hoopje hier, hoopje daar. En weer heen en weer naar de mestplaats.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:13

Voor mij zou het mesten wel echt een afknapper zijn. Is namelijk toch gauw 1 a 2 X per week. Voor die pensionprijs trek je geen studenten aan (denk ik) dus iedereen werkt gemiddeld 4 dagen. Als je die dagen dat je vrij bent ook nog moet gaan mesten zou ik verder zoeken :j
De pp paradise bij mij in de buurt zit inderdaad ook rond de €270 en daar wordt voor je gemest.
Ik zou echt kijken of je niet wat anders kan verzinnen. Voor €275 zou ik persoonlijk niet ook nog zelf willen mesten := je betaalt een aardig bedrag, daar mag ook wel wat tegenover staan.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:16

Als er alleen een buitenbak is, en zelf mesten, dan vind ik 150/175 een redelijke prijs voor deze omgeving.
Evt als mn paard echt een topplek heeft 200.
Maar meer niet.
Dan zou ik kiezen voor een andere plek.

Wordt er wel volledig gemest dan zou ik het alweer anders vinden. Omdat ik dan zelf geen zorg heb en alleen voor de leuke dingen hoef te komen.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:20

Ik vind 250/275 geen gekke prijs hoor. Weet niet of ik dat ook zou vragen voor de allerkleinsten en als mensen meerdere paarden willen vestigen, maar voor 1 paard vind ik het super redelijk. Je hebt veel te bieden hoor. Kantine, rijbak en überhaupt een pp. Mesten zou ik iedereen 1 x per week laten doen. Dan wordt er toch zo'n 4 a 5 keer per week gemest en volgens mij kom je daarmee een heel eind!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:24

Zou het veel te duur vinden in combinatie met 1 hele week (want dat is 6 a 7 dagen) per maand voor alle paarden op het hele terrein mest ruimen.

Heb er hier 3 in een weiland staan dat zou bij dagelijks uitmesten 1 1/2 a 2 kruiwagens opleveren, als het lekker weer is en het licht is nog wel grappig, maar als het petweer is en donker ga je daar echt van vloeken.

Verder zou ik je willen adviseren toch ergens een stal te hebben die als box te gebruiken is, al kan je het maar afsluiten, geloof me, soms heb je echt een hokje nodig om een paard tijdelijk in op te sluiten om wat voor reden dan ook. (meestal een medische, paard met wonden en hechtingen oid)
En wat ik nu nog mis is het pluspunt dat de dieren individueel indien nodig van krachtvoer kunnen worden voorzien bv door chip aan halsband oid en voerautomaat.

Bovendien krijg je dan het ge%#$%^#%$ dat de een beter mest ruimt dan de ander en je regelmatig allicht nog de zooi van dag ervoor van minder nauwkeurig iemand op moet ruimen.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:34

Wat als je 350 euro per maand vraagt, en je hier per dag dat iemand mest opruimt 10 euro af haalt?

Moet je wel bereid zijn het "mestoverschot" zelf op te vangen.