Pallet Paradise op de wei, budget bouwen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: Pallet Paradise op de wei, budget bouwen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 10:41

Ik krijg ze gratis via mijn man zijn werk :) Je kan ze ook vaak gratis afhalen bij winkels zoals blokker, karwei (of andere bouwmarkten), en supermarkten. Kun je gewoon in de winkel om vragen :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:09

Sorry maar vind het vreselijk zulke bouwwerken op weitjes. Staat zo rommelig voor de omgeving en vind het niet veilig voor dieren. Pallets zijn daar niet voor bedoeld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:12

Ik vind het er nog steeds klein en eng uitzien :o Wat ga je doen tegen het knagen en de splinters?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 11:36

Splinters vallen erg mee, want we hebben de stevige houtsoorten uitgekozen en niet dat splinterhout. Zoals eerder genoemd ;) Het zal imo dus niet meer splinteren als andere houten omheiningen.

En klein vind ik ook reuze meevallen, er zijn paarden die de hele dag door in kleinere stallen staan. Nogmaals dit is voor het voeren en wanneer ik ga rijden in de bak. Niet voor uren. Ze lopen hier 24/7 op de wei, dus ze krijgen ruimte zat. Over het knagen, ik heb geen pony's die hout lekker vinden en mochten ze het ineens wel lekker gaan vinden dan komt er een anti-bijt coating overheen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 08:48

De hooikist is ook bijna klaar. Er moet nog een rooster in de bodem zodat het hooi niet op de grond ligt en daarna komt er nog een draadstaal rooster overheen zodat het hooi er niet uitgegooid kan worden :)

Afbeelding

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:02

De pallet paddock vind ik best leuk worden :)
Maar met die hooikist zou ik toch niet gaan voor draadstaal. Als ze daar veel uit eten, slijten de tanden namelijk heel erg op dat rooster. Je kunt er dan beter een net overheen doen :)

Zie ook:
https://m.facebook.com/mpevh/photos/a.6 ... 7&__tn__=E

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 09:28

Een net is ook een goed idee en die heb ik nog liggen. Thanks dan doe ik er een net bovenop! :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:09

Dat hondenbed _/-\o_

Ik vind dat paddockje wel leuk. Maar waarom heb je de pallets niet een kwartslag gedraaid? Dan had het gewoon een hekwerkachtig idee geweest.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:15

Grappig hoeveel mensen zeggen dat de paddock klein is terwijl er weet ik hoeveel paarden 23 uur per dag in een kleinere box staan :) ik vind het er leuk uit zien ts! Ben benieuwd hoe het oogt als de gaten zijn opgevuld. Knap veulentje heb je daar :j

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:26

Ik vind vooral die deur als hek een geniaal idee. Ga ik hier voor mijn kippenren ook maar proberen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 10:28

Veulen84 schreef:
Dat hondenbed _/-\o_

Ik vind dat paddockje wel leuk. Maar waarom heb je de pallets niet een kwartslag gedraaid? Dan had het gewoon een hekwerkachtig idee geweest.

Dat gaan we inderdaad wel met de bak omheining doen :j

Misschien dat we ze zelfs bij de paddock nog gaan omdraaien dat de planken in de verticale richting lopen, maar dat moet ik nog even bekijken :j

Eight schreef:
Grappig hoeveel mensen zeggen dat de paddock klein is terwijl er weet ik hoeveel paarden 23 uur per dag in een kleinere box staan :) ik vind het er leuk uit zien ts! Ben benieuwd hoe het oogt als de gaten zijn opgevuld. Knap veulentje heb je daar :j

Ben ik het helemaal met je eens. De gemiddelde standaard stal is 3x3 en daar staan die arme paarden dan vele uren in tot ze er een keertje uitgehaald worden.

Dank je wel! Ik ben zelf ook heel trots op ons veulentje <3

dblijham schreef:
Ik vind vooral die deur als hek een geniaal idee. Ga ik hier voor mijn kippenren ook maar proberen.

Haha! Moet je alleen niet zo'n zware deur kiezen want dan zijn al je kipjes aan de wandel voordat je hem dicht hebt :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:37

Eight schreef:

Wat is daar grappig aan? Die mensen die hun paard 23 uur op stal hebben staan zullen dat commentaar ook niet leveren dat het klein is.

Ik zou mijn pony's hier niet in durven zetten die knallen er volgens mij zo doorheen. Hier in de buurt had iemand dat ook een tijd gehad maar die hield z'n shetten ook niet tegen met Pallets.

Ik hoop voor je dat werkt. Maar ik zou liever niet besparen op zulke dingen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:41

Grappig in de zin van ironisch Tigra, mijn paarden staan altijd buiten (meestal weide) en onze paddock is zo groot als een rijbaan, maar ik vind dit niet te klein om een dag(deel) in te staan ;)
Ik bedoel dat dit vergeleken met een stal helemaal niet klein is.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 10:46

Mijn vorige hengsten heb ik ook altijd achter pallethekken gehouden. Dit waren geen mini's trouwens. Ook gemaakt van de stevige houtsoorten. Nog nooit zijn ze erdoorheen gekomen of hebben ze het kapot weten te krijgen. Nogmaals er zit nogal verschil in kwaliteit met de houtsoorten die ze bij pallets gebruiken.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:48

Ik denk dat ik jou idee ga stelen. Ik ben al een hele tijd opzoek naar oplossing om mijn paddock mee af te zetten. Super leuk!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:50

Ik vind de hooibak wel link en ik spreek uit ervaring.
Dit is geen goede optie.

Dit pallethout is te dun voor iets als een voerbak.
Ze gaan hier nu eenmaal tegen aan hangen, wat kappen enz enz en komt er dan zo'n plank los is dat wel een plank met veel spijkers.

Dus ik zou er of nog een plaat tegen maken zodat het extra stevig is en de bovenrand sowieso verstevigen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:52

Het zou misschien nog tof zijn om in de buitenkant van de pallets van de paddock iets van plantjes te zetten? Dit idee: https://steigerhout-recycling.nl/wp-con ... 00x194.jpg

Dat kleedt wat aan, met mooi groen past het dan wat beter in het landschap zeg maar :P moet je wel planten pakken die niet giftig (of smakelijk :P ) voor de paarden zijn.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 10:56

Voor de hooibak heb ik trouwens steenpallets gebruikt. Deze kunnen een hoop hebben.

Shamanqueen schreef:
Ik denk dat ik jou idee ga stelen. Ik ben al een hele tijd opzoek naar oplossing om mijn paddock mee af te zetten. Super leuk!

Ik ben benieuwd! :D

Solleke_Noah schreef:
Het zou misschien nog tof zijn om in de buitenkant van de pallets van de paddock iets van plantjes te zetten? Dit idee: https://steigerhout-recycling.nl/wp-con ... 00x194.jpg

Dat kleedt wat aan, met mooi groen past het dan wat beter in het landschap zeg maar :P moet je wel planten pakken die niet giftig (of smakelijk :P ) voor de paarden zijn.

Haha! Leuk idee, maar die planten gaan het niet lang overleven hier :D

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:31

Wat een leuke en vindingrijke oplossing heb je hiervoor gemaakt!
Ik weet niet of ik het zelf ook zou gebruiken maar als het veilig en sterk genoeg is, waarom niet?
Op de voorbeelden die je liet zien zijn ook een ander soort pallets te zien he? Die zijn dichter dan de Europallets die we hier hebben als ik het goed zie.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:41

kijk er wel mee uit dat ze geen hoeven ertussen steken. Bij mijn paard is per ongeluk een pallet in de paddock terecht gekomen. Die is nu blijvend kreupel in draf doordat ze met haar hoef vast heeft gezeten in de pallet en zich heeft losgetrokken/ met een pallet om haar hoef aan de sjouw is gegaan.