Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sanne1992 schreef:Staart heb ik nooit in de vlecht, manen wel.
Nooit problemen met schuren gehad. Reden dat ik het in een vlecht heb is 1, om ze mooi te houden (zijn heel lang). 2 omdat ze vrij dik zijn, in de zomer wordt het warm en heeft hij anders de hele dag een natte hals van het zweten. Met een aantal vlechten erin kan hij de vliegen nog wel weghouden. Ik haal ze 1x in de week 1x in de 2 week ongeveer eruit, en vlecht ze opnieuw in.
.

Lennox schreef:sanne1992 schreef:Staart heb ik nooit in de vlecht, manen wel.
Nooit problemen met schuren gehad. Reden dat ik het in een vlecht heb is 1, om ze mooi te houden (zijn heel lang). 2 omdat ze vrij dik zijn, in de zomer wordt het warm en heeft hij anders de hele dag een natte hals van het zweten. Met een aantal vlechten erin kan hij de vliegen nog wel weghouden. Ik haal ze 1x in de week 1x in de 2 week ongeveer eruit, en vlecht ze opnieuw in.
Dank voor het typen hahaha, hier exact hetzelfde.
.

Los sleept het overal doorheen, staat hij erop, kauwt hij erop, is het véél te warm met dit weer en met losse manen rijden is geen doen. Eigenlijk zijn lange manen gewoon helemaal niet handig 

TerraHowrse schreef:Dizzy505 schreef:Pony's mogen hier alleen met 'normale' vlechtjes de wei op niet met een hengsten vlecht oid veel te gevaarlijk!
waarom niet?
Ik heb ze ook gewoon met hengstenvlecht op de wei staan als dat me zo uitkomt en er gebeurd nooit wat.