Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Laten inslapen. Een paard met ernstige artrose doe je geen plezier met 24/7 op het land. Zeker niet als ze een stal gewend zijn. Kou en nattigheid bij artrose betekent pijn voor t paard. Ik zou ze nu lekker op het land zetten tot einde seizoen en dan laten inslapen.
Vala schreef:Dat is mijn ervaring over het algemeen niet. Een goede eigenaar die echt een band heeft met zijn paard ziet echt wel wanneer het op is.
danzzz schreef:een ouder paarde 24/7 zonder schuilstal op het land is in mijn ogen dierenmishandeling. Bij een jong paard ook overigens. Zomer en winter want ze moeten zowel tegen de zon, regen, wind, vliegprikbeesten en kou beschutting kunnen vinden.
SVRL schreef:danzzz schreef:een ouder paarde 24/7 zonder schuilstal op het land is in mijn ogen dierenmishandeling. Bij een jong paard ook overigens. Zomer en winter want ze moeten zowel tegen de zon, regen, wind, vliegprikbeesten en kou beschutting kunnen vinden.
Dat een paard met een medisch probleem niet 24/7 buiten kan, daar heb je geen ongelijk in, maar een gezond dier? Hallo! Paarden zijn steppedieren en leven van nature op open vlaktes, een wild paard gaat echt geen stal in hoor, dus hoezo, dierenmishandelin als gezonde dieren zonder schuilstal op een wei staan?
On-topic: TS, ik hoop dat het paardje nog heel wat pijn vrije dagen gegunt zijn. Fijn dat ze bij jou nog even mag genieten.