Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ineke2 schreef:Ik ga mijn wormenkuren daarom in het buitenland kopen. Geen gezeur met onbetrouwbare mestonderzoeken en ik wel gerust omdat mijn paard goed is ontwormt.
Tevens word de wei waarin mijn paard staat dagelijks uitgemest.
mariekerocky schreef:Hier op stal worden meerdere keren per jaar gratis mestonderzoeken gedaan. Blijkt een paard wormen te hebben dan krijgt hij een pasend ontwormingsmiddel voordat hij de wei op mag/bij andere paarden mag. Geen wormen is dus ook geen ontwormingskuur.
Ik ben wel blij dat het hier op deze manier gaat, ik wil namelijk geen bijdrage leveren aan het resistentie probleem
Babootje schreef:mariekerocky schreef:Hier op stal worden meerdere keren per jaar gratis mestonderzoeken gedaan. Blijkt een paard wormen te hebben dan krijgt hij een pasend ontwormingsmiddel voordat hij de wei op mag/bij andere paarden mag. Geen wormen is dus ook geen ontwormingskuur.
Ik ben wel blij dat het hier op deze manier gaat, ik wil namelijk geen bijdrage leveren aan het resistentie probleem
Zeker een goede zaak, maar de praktijk heeft inmiddels wel bewezen dat mestonderzoek niet altijd conclusief is. Ik zou daar niet meer op durven vertrouwen.
Ik denk wel dat mensen zich veel bewuster zijn gaan bezighouden met ontwormen. Dat is wel goed. Vroeger werd er standaard en in veel gevallen veel te vaak ontwormd.
Anke schreef:LadyMadonna schreef:Nadeel blijft dat ingekapselde rode bloedwarm niet zichtbaar is in mestonderziek. Ken iemand die hierdoor een paard heeft verloren, want mestonderziek was schoon.... Toen het paard ziek werd was het al te laat
Idem hier. Dus voor mij geen mestonderzoeken meer. Gewoon behandeling!
Wilawander schreef:Hier ook geen mestonderzoeken maar gericht ontwormen. Oppassen voor onderdoseren enz. Mestonderzoeken zijn zo onbetrouwbaar.