Verkoop paard/pony .. wel of geen proeftijd ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wel of geen proeftijd ?

Ja want belangen van koper zijn het belangrijkst
17 (48%)
Nee, belangen van paard-pony/verkoper zijn belangrijker
18 (51%)

Totaal aantal stemmen: 35

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:16

als zou het een kennis zijn of iemand die in de buurt woont dan zou ik het wel doen maar als ze t paard met een trailer en naar t andere kant van het land brengen absoluut niet want er kan vanalles gebeuren zelfs onder weg nee geen denken aan:D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:19

lageveld"]
[quote="ArwenLune schreef:
............ Bovendien ken ik mensen die het gewoon leuk vinden om elke een paar weken een paard op stal te hebben en dus constant paarden op proef nemen en na een maand weer terugbrengen.

Nog een argument erbij waar ik tot nu toe niet eens bij stil gestaan had, en dus een reden te meer om voorzichtig te zijn met proeftijden.
[/quote]

Dat kan je idd. ook nog overkomen Scheve mond

Maar stel dat je geen proeftijd geeft, maar je ziet bijv. na een aantal weken dat het echt niet klikt, dan kun je alsnog besluiten om in goed overleg het paard terug te nemen.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:15

Ik heb ja gekozen.
Maar NIET om de belangen van de kopers of verkopers.
Juist om de belangen van het paard.
Een goed klikkende combinatie gaat voor alles.
Hoewel het natuurlijk soms best moeilijk kan zijnvoor de verkopende partij. Straks krijg je je paard weer terug, terwijl je juist gehoopt had dat je hem/haar verkocht had!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:40

Maar heel veel paarden gaan eerst een ruiter uitproberen en de rangorde ter discussie stellen. Dik kans dat als je doorzet, je met twee maanden een heerlijk paard hebt. Ik heb vaak de indruk dat mensen zichzelf en het dier die kans niet geven en het gelijk weer weg of terugdoen als het even tegenzit. Bovendien, ik sta in pensionstalling. Ik zie het al voor me. Paard verkocht, stal opgezegt - en ineens komt 'ie terug na een maand! zit ik ook mooi in de soep...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:44

Ik zou een paard nooit mee op proef geven (behalve als het een hele goeie bekende van mij zou zijn). Ik heb te vaak verhalen van anderen gehoord. Paarden die kreupel geslagen terugkwamen, of bang. Of met schimmelinfecties.

Iemand die een paard wil kopen bij mij, mag hem gerust komen rijden, of er een buitenrit mee maken, maar ik zal er altijd bij blijven.

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:53

Ik heb mijn pony met een proeftijd verkocht, voor de belangen van het paard, de koper en mijzelf! Ten eerste: als het niet goed gaat of het paard wordt verpest, dan neem ik hem liever zelf terug en zoek ik een nieuw baasje voor haar, dan dat zij daar helemaal verpest wordt of wordt doorverkocht. Dat was dus belang van het PAARD
Ten tweede als de koper van Image haar niet had aangekund of ze pasten niet bij elkaar, of er kwam een verborgen gebrek uit (die ze niet had, dus dat scheelde Knipoog ) dan heb is het voor hen beter een mogelijkheid te hebben om van haar af te zien. Dat is dus het belang van de KOPER
En tot slot gaf het mij een veiliger gevoel dat mijn paardje dan grote kans had op een goed tehuis, want als ik zag dat het helemaal verkeerd ging, kon ik haar nog gewoon terugnemen. Dat is dus mijn EIGEN belang.

Dus naar mijn idee was het bij mij in ieders beste belang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:00

Het enige wat wij verkopen zijn veulens en daar zit geen proeftijd op, meestal zijn ze al verkocht voordat ze geboren zijn Haha!
Een volwassen paard zou ik ook niet verkopen met een proeftijd.
Ik heb dat bij kenissen helemaal mis zien gaan, ze kregen na 3 weken een kreupel paard terug dat ook nog eens doodsbang was geworden Scheve mond