Extra sterk fijnmazig hooinet, waar te vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:41

8nnemiek schreef:
Gulpje schreef:
Ik heb deze: https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 043?v=True

Inmiddels al bijna een jaar, ding is ijzersterk!

Dit is dus dezelfde die ik heb. Die is hier na twee dagen stuk :+

Weet iemand van welk materiaal die van equiculinair zijn?
Die wat ik nu heb is nylon, en dat trekken ze dus zo kapot.. Zou PP of PE niet sterker zijn?

Dynema slowfeeders bestaan vast niet, of wel? :+ Naja, die zouden dan vast onbetaalbaar zijn :Y)

Serieus? :+
Dan moet je inderdaad maar even flink gaan investeren haha!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:47

Ideaal topic dit, ik heb ook sloopgrage monsters rondlopen. Zo van die standaard ronde hooinetten met fijne mazen uit de Boerenbond leven nog geen week zonder gat in en aanhangernetten doen het ook niet erg lang...

Is die rider pro veel sterker dan standaard hooinetten?

Die equiculinair ga ik nu ook bekijken :).
Edit: die lijken wel verdacht veel op mijn aanhangernetten, hopelijk zijn deze dan wel veel steviger.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 07-07-16 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:48

De groene hooikussens van zeldenrust en equiculinair zijn hetzelfde. Bij equiculinair kon ik ze niet meer krijgen, dus bij zeldenrust besteld.
Heb er drie van die nu 1,5 jaar dagelijks gebruikt worden. Hooi werd zelfs nog geweekt en dan opgehangen (loodzwaar!) en de netten gaan alleen bij de haken iets kapot, maar verder helemaal niet. en als ik kijk hoe mijn ruin ermee omgaat.. :o
Ook het vulsysteem vind ik het bij die hooikussens het snelste en makkelijkste van allemaal :)
Ik vind het ook beter dat ze geen knopen hebben, de mond werd met knopen juist ruw.
En daarnaast is het bij voor in stal en wilde ik juist geen mega grote. Ik vind het dus fijn dat ze in drie maten zijn en heb ze allemaal in maat M.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:50

Antheman schreef:
Equiculinair heeft ook extra stevige netten. Zijn duur, maar wel steviger.

Maar jij weet, net als ik, wie die netten getest heeft........

}:) }:)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:53

ikke schreef:
Antheman schreef:
Equiculinair heeft ook extra stevige netten. Zijn duur, maar wel steviger.

Wat een vreemde reactie. Ik heb 4 netten, waarvan 1 extra stevige van Equiculinair. Mijn eigen paarden testen ze dus.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:54

Ine23 schreef:
Edit: die lijken wel verdacht veel op mijn aanhangernetten, hopelijk zijn deze dan wel veel steviger.

Niet te vergelijken met aanhangernetten :n
Ander touw en veel dikker.
Als ik zie hoe mijn haf dat hooi net af en toe als boksbal/touwtrekspel/schudzak gebruikt... :=

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:55

Heel lang netten van ej gehad , nu die van equiculinair , superfijne netten en niet kapot te krijgen !

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:56

Amanda schreef:
Ine23 schreef:

Niet te vergelijken met aanhangernetten :n
Ander touw en veel dikker.
Als ik zie hoe mijn haf dat hooi net af en toe als boksbal/touwtrekspel/schudzak gebruikt... :=

Goed om te weten :D ! Dan zijn ze wel het proberen waard.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:57

Antheman schreef:
ikke schreef:

Wat een vreemde reactie. Ik heb 4 netten, waarvan 1 extra stevige van Equiculinair. Mijn eigen paarden testen ze dus.

Kom op, jij weet ook wie er achter equiculinair zitten en de spullen die zij verkopen worden eerst getest op hun eigen paarden. Hun ene Haf is geen sloper, die is een moordenaar :j

su72

Re: Extra sterk fijnmazig hooinet, waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:21

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 10:32

Kim, bedankt, dat is inderdaad behoorlijk veel!

Ik zie equiculinair vaak voorbij komen, dus ik wil straks een een mailtje sturen of er garantie op hun netten zitten, stel dat ze toch binnen een week kapot zijn.. Dat zou ik zonde vinden van zo'n duur net.

Die duitse site heeft inderdaad ook dezelfde netten.. Goedkoper, maar daar zijn de verzendkosten dan weer veel hoger.

Mijn paarden lezen volgens mij stiekem mee, en wilde hun record toch graag verbeteren :=
Afbeelding
Niet heel duidelijk, maar er zit een enorm gat in >;)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:53

Die van mij krijgen de witte ook binnen no time kapot. Heb totem uit nood maar even aanhangernetten gehaald bij de Action. 5 Euro per stuk en ze krijgen ze niet kapot.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:55

8nnemiek schreef:
Kim, bedankt, dat is inderdaad behoorlijk veel!

Ik zie equiculinair vaak voorbij komen, dus ik wil straks een een mailtje sturen of er garantie op hun netten zitten, stel dat ze toch binnen een week kapot zijn.. Dat zou ik zonde vinden van zo'n duur net.

Die duitse site heeft inderdaad ook dezelfde netten.. Goedkoper, maar daar zijn de verzendkosten dan weer veel hoger.

Mijn paarden lezen volgens mij stiekem mee, en wilde hun record toch graag verbeteren :=
[ [url=m/OsmuGO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niet heel duidelijk, maar er zit een enorm gat in >;)

Je hebt natuurlijk grotere paarden, maar ik heb met één gevuld net genoeg voor zo'n 12 tot 18u hooi, ze hangen overigens vrij laag en heb geen problemen met hoeven en dergelijke die erin blijven hangen.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:01

Het enige probleem dat ik met een hooinet gehad heb is dat de sluiting van zijn deken vast bleef haken. De staleigenaar vond hem zo 's ochtends. Gelukkig is die van mij niet zo'n paniekerd en stond heel rustig te wachten tot hij losgemaakt werd.
Maar sindsdien nooit meer dekens op met die haaksluitingen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:35

Mara2000 schreef:
Het enige probleem dat ik met een hooinet gehad heb is dat de sluiting van zijn deken vast bleef haken. De staleigenaar vond hem zo 's ochtends. Gelukkig is die van mij niet zo'n paniekerd en stond heel rustig te wachten tot hij losgemaakt werd.

Dat probleem heb ik ook gehad. Sindsdien doe ik van die klittenbanddingetjes (zitten volgens mij standaard bij bandages) om de sluitingen en opgelost.

Zoiets, maar dan veel korter:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PD44B7M4.jpg

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:40

Gulpje schreef:
Mara2000 schreef:

Dat probleem heb ik ook gehad. Sindsdien doe ik van die klittenbanddingetjes (zitten volgens mij standaard bij bandages) om de sluitingen en opgelost.

Zoiets, maar dan veel korter:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PD44B7M4.jpg

Goeie tip, bedankt. Hoef ik misschien geen nieuwe vliegendeken te kopen! :)
Die bandjes blijven goed zitten? Ik had zelf al aan ducttape gedacht en dan de deken over zijn hoofd aan en uit doen maar dit klinkt beter.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:40

Omdat hier een centraal topic van is waarin staat dat andere topics over dit onderwerp gesloten zullen worden, sluit ik dit topic met verwijzing naar [VSW] [Centraal] Slowfeeders