Boett deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:51

mijn fjordheeft ook erge last van zomereczeem en vorig jaar, de 1ste zomer dat hij bij ons was, hebben we zelfs spuiten bij de DA gehaald maar niets hielp. later, dus te laat, lazen we wat over een boett deken, dus wellicht dat ik er 1 ga aanschaffen. maar past zo'n nek gedeelte wel over zijnn manen boog heen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 11:09

Met een Fjord heb je daar idd een probleem mee, je kunt ze natuurlijk lang laten groeien, dan vallen ze om en heb je er geen last meer van.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 11:21

Mijn pony heeft ook extreem veel last van zomereczeem, en ze heeft trouwens haar manen net zo omhoog staan als een fjord Haha! maar dat komt omdat ze bij haar superdik zijn, de manenkam is 3 cm breed, en dat staat dus allemaal recht omhoog, tegen de tijd dat t weer wat langer is zodat het gaat hangen is het zomer en schuurt ze alles weer kapot.

Zodra de winterdeken-tijd voorbij is krijgt ze al ongeveer haar deken om

en als het juli is en er horzels en dazen etc komen krijgt Quentin zn deken ook om.

ik heb de deken van harry's Horse en hij is nogsteeds heel, heb in t begin Q en desje apart gezet, omdat Q ook altijd desje's winterdekens sloopt, maar gelukkig blijft ie wel van de vliegendeken af

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:20

Renske20 schreef:
Mijn pony heeft ook extreem veel last van zomereczeem,

Ik kan me eigenlijk echt niet voorstellen dat een eczeempaard geholpen is met zo'n deken. Die culicoïdes zijn toch heel klein en geraken toch heel gemakkelijk onder het deken?

Schuurt je pony dan helemaal niet meer als hij het deken op heeft? Verward

Ik denk dat dat deken bij onze pony geen 2 weken zou heel blijven.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:35

ik weet niet hoed dat bij andere dekens zit maar bij de echt eczeem dekens(boett, iceline etc) sluit de deken heel goed aan doormiddels van elastische banden en hopuden op die manier de mugjes buiten
heel veel paarden hebben door dergelijke dekens geen of weinig last meer van de eczeem
uitzonderingen daargelaten

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 15:24

visje"]
[quote="Renske20 schreef:
Mijn pony heeft ook extreem veel last van zomereczeem,

Ik kan me eigenlijk echt niet voorstellen dat een eczeempaard geholpen is met zo'n deken. Die culicoïdes zijn toch heel klein en geraken toch heel gemakkelijk onder het deken?

Schuurt je pony dan helemaal niet meer als hij het deken op heeft? Verward

Ik denk dat dat deken bij onze pony geen 2 weken zou heel blijven.
[/quote]

Idem hier, ik zou dan toch eerder gaan voor een echt Boett-deken. Deze dekens hebben ook geen buikflap en de staart hangt helemaal bloot Verward

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:05

Het ene paard heeft duidelijk meer last van de mugjes dan het andere. Als je paard het ook op de buik e.d. heeft dan sluit een Boett-deken waarschijnlijk beter af, maar voor paarden die alleen de manen en staart schuren, voldoet de HH uitstekend.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 12:10

Sorry dat ik het topic weer omhoog haal, maar ik had nog even en vraag:
Wat doen jullie als jullie gaan rijden? Komen de mugjes er dan niet bij?
En zal zo'n HH deken voldoende zijn voor lichte eczeem (Trix schuurt 't meest aan haar manen) of moeten we dan toch die andere nemen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:22

Met rijden heb je geen last van de mugjes, want je paard is in beweging. Ik heb afgelopen jaar de HH-deken gehad en Sugar heeft haar staart en manen nog helemaal Lovers
Dus voor mij voldoet hij prima OK dan!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:43

de deken van HH heeft wel een buikflap, en als de deken gewoon recht hangt, en niet scheef zoals altijd bij Destiny(heeft ze met alle dekens, niet alleen met deze deken) dan is de staart ook ewoon bedekt.

Maar destiny heeft maar een heel klein beetje geschuurt dit jaar, geen open wondjes, geen kale plekken, alleen een paar kleine plekjes met dat kroes haar wat je krijgt als ze even hebben geschuurt.

ik heb die deken niet alleen gekocht ivm zomereczeem maar ook vanwege alle horzels dazen en andere steekvliegen die bij ons zitten in de zomer, dat zijn er zo veel dat je er echt gek van wordt.

de eigenaren van mn bijrijdpaard, die hebben nog een paard en dat paard heeft ook last van zomereczeem, die heeft dezelfde deken, en heeft dit jaar alleen haar staart een heel klein beetje geschuurt, terwijl die het jaar daarvoor geen manen meer had na de zomer!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 21:07

En wat doen jullie 'snachts met de deken? (op stal) Hebben jullie hem er alleen op als ze buiten staan of ook op stal? Of gewoon op de tijden dat de vliegjes 't actiefst zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:15

De vliegjes komen hier pas rond 3 uur, dan gaat de deken op totdat het echt goed donker is. Dat kan dus tot 11 uur zijn.
Op stal is een deken niet nodig, want daar schijnen de vliegjes niet te komen (bij mij dan iig).