Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meggiemeg schreef:Dacht al bij het lezen van je titel: je gaat half bokt over je heen krijgen.
Als het meer zou kunnen is dat fijn, maar hoeveel stallen bieden 4 uur buiten op de paddock nog niet eens aan? Er zijn heel veel paarden die na het weideseizoen 24 uur per dag binnen staan.
TS hoe staat de tinker nu in de wintermaanden? Op zich denk ik dat 4 uur al best lekker is, zeker als je nog in staat bent om daar buiten om op een ander tijdstip naar je paard te kunnen gaan en hem/haar beweging te kunnen geven als in wandelen-longeren-rijden.
We hebben allemaal een ideaalbeeld hoe we ons paard willen houden, alleen zijn we niet allemaal in de gelegenheid om dat waar te maken. Na jarenlang de paarden op een pensionstal te hebben gehad heb ik ze nu aan huis staan, nu doe ik het hoe ik het graag zie.
orlando9 schreef:In de zomer weidegang hele dag. In de winter dus de paddock. Ik kan wel elke dag gaan hoor, maar zat te denken wat is handig.
Hier omgeving hoofddorp is het niet zo eenvoudig een goeie stal met veel buiten in de winter
horse94 schreef:Vier uur per dag in de paddock vind ik veel te weinig, ook al wordt er dan nog mee gereden bv. Een paard is van nature de hele dag in beweging, hapje, stapje, hapje, stapje, en is er niet voor gemaakt om de hele dag stil te staan. Ik geloof niet dat er paarden zijn die liever de hele dag op stal staan. Als dat wel het geval is zou ik willen weten wat hier de oorzaak van is. Voelt het paard zich wel veilig in deze omgeving, op deze plek, met deze soortgenoten?
Wildgirl schreef:orlando9 schreef:In de zomer weidegang hele dag. In de winter dus de paddock. Ik kan wel elke dag gaan hoor, maar zat te denken wat is handig.
Hier omgeving hoofddorp is het niet zo eenvoudig een goeie stal met veel buiten in de winter
Ha, geen goede stal=geen paard.
Lijkt me vrij simpel, om een paard gezond te houden moeten ze continu kunnen scharrelen, eten, opnieuw scharrelen etc.
Een paard 20 uur per dag binnen zetten is vragen om ellende en imo ontzettend egoïstisch en dieronvriendelijk.
dittaswart schreef:Kijk het even aan anders, het is nu voorlopig nog zomer dus je paard kan lekker de wei op. Ik vind je stal niet verkeerd klinken, winter is ook vaak koud en nat, soms bevroren of sneeuw. Dus die 4 uur vind ik zo gek nog niet. Leer je paard rustig kennen, weet je ook wat het temperament is en kun je een band opbouwen. Dan kijk je van de winter hoe hij zich houdt en of je vindt dat hij meer beweging nodig hebt en of dit voor jou haalbaar is of dat je op zoek moet naar een bijrijder. En of je tevreden bent over de stal of toch meer weidegang wilt, ondervind je dan ook vanzelf.
Booooo schreef:Je bedenkt dit toch voordat je een paard koopt lijkt me?