Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spicegirl schreef:ik betaalde afgelopen winter al hier in de randstad bijna 10 euro, voor een baaltje van 15 a 20 kg. !
zal nu wel nog duurder worden..
gek genoeg zijn de verhogingen altijd permanent, bij goede oogst worden ze nooit goedkoper..
bigone schreef:spicegirl schreef:ik betaalde afgelopen winter al hier in de randstad bijna 10 euro, voor een baaltje van 15 a 20 kg. !
gek genoeg zijn de verhogingen altijd permanent, bij goede oogst worden ze nooit goedkoper..
Dan kan het voor de mensen in de randstad best wel eens flink voordeliger zijn om een vrachtwagen vol uit het noorden te laten komen, zou daar toch eens naar kijken. Indien ik 10 euro voor een baaltje hooi moest betalen dan gingen de paarden de deur uit.
meggiemeg schreef:bigone schreef:
ik betaalde afgelopen winter al hier in de randstad bijna 10 euro, voor een baaltje van 15 a 20 kg. !
Dan kan het voor de mensen in de randstad best wel eens flink voordeliger zijn om een vrachtwagen vol uit het noorden te laten komen, zou daar toch eens naar kijken. Indien ik 10 euro voor een baaltje hooi moest betalen dan gingen de paarden de deur uit.
smurffie schreef:Ik haal mijn hooi bij een vaste leverancier. Afhankelijk van welk hooi ik wil 70 of 75 euro per baal incl bezorgen voor 400 kilo. Hij haalt het op zijn buurt standaard uit frankrijk of duitsland dus geen problemen met leveren
LBLGypsyCobs schreef:Heeft iemand trouwens al eens meegemaakt dat in goede hooi-jaren de prijzen ook weer zakken?
GerdaR schreef:Ik zou niet te snel in paniek raken, er staat heel veel gras onderweg en de meeste boeren hebben al genoeg voer voor de rest van het jaar. Eerste snee wordt sowieso niet vaak gebruikt voor hooi omdat het te rijk is. En het is ook nog maar juni, meeste hooi wordt toch echt wel later gewonnen. En anders inderdaad voordroog gewikkelde balen, worden in het noorden ruimschoots aangeboden voor 35 euro.
bigone schreef:smurffie schreef:Ik haal mijn hooi bij een vaste leverancier. Afhankelijk van welk hooi ik wil 70 of 75 euro per baal incl bezorgen voor 400 kilo. Hij haalt het op zijn buurt standaard uit frankrijk of duitsland dus geen problemen met leveren
Maar je kunt dit toch veel goedkoper in Nederland kopen?? Meeste 400 kilobalen kosten hier 40 euro, wel zonder vervoer.
LBLGypsyCobs schreef:Heeft iemand trouwens al eens meegemaakt dat in goede hooi-jaren de prijzen ook weer zakken?
SARINO schreef:LBLGypsyCobs schreef:Heeft iemand trouwens al eens meegemaakt dat in goede hooi-jaren de prijzen ook weer zakken?
Heeft iemand al eens meegemaakt dat de loonwerker goedkoper ging werken?Het plastic in de aanbieding was en de trekker op water ging rijden?
Het is flauw maar grashandel is geen gouden bussines,echt niet...
SARINO schreef:LBLGypsyCobs schreef:Heeft iemand trouwens al eens meegemaakt dat in goede hooi-jaren de prijzen ook weer zakken?
Heeft iemand al eens meegemaakt dat de loonwerker goedkoper ging werken?Het plastic in de aanbieding was en de trekker op water ging rijden?